Jer der bristede 1. gang -bristede I også 2. gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

860 visninger
8 svar
2 synes godt om
13. oktober 2014

Anonym trådstarter

Ja, fødslen af mit andet barn nærmer sig. Jeg fik en 2. grads bristning ved fødslen af mit første barn. Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre, hvor stor er risikoen for at man også brister anden gang? Havde en hurtig fødsel første gang og min jordmoder har sagt jeg skal reagere med det samme, så snart jeg mærker til veerne, da det nok også kommer til at gå hurtigt denne gang. Men hun siger at fordi en fødsel går stærkt ikke nødvendigvis hænger sammen med det at briste.

Men hvor mange som bristede første gang bristede også anden gang - og var det mindre eller mere end første gang?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2014

lineog4

Ja, fødslen af mit andet barn nærmer sig. Jeg fik en 2. grads bristning ved fødslen af mit første barn. Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre, hvor stor er risikoen for at man også brister anden gang? Havde en hurtig fødsel første gang og min jordmoder har sagt jeg skal reagere med det samme, så snart jeg mærker til veerne, da det nok også kommer til at gå hurtigt denne gang. Men hun siger at fordi en fødsel går stærkt ikke nødvendigvis hænger sammen med det at briste.

Men hvor mange som bristede første gang bristede også anden gang - og var det mindre eller mere end første gang?

Jeg bristede en del første gang - de tjekkede om ringmusklen var skadet men det var den heldigvis ikke. Jeg blev syet på kryds og tværs og var meget øm følte jeg. Min fødsel var hverken lang eller hurtig.

2. Gang havde jeg en lynfødsel på under en time og jeg fik en knude efter fødslen. 

3. Og 4. Gang var også hurtige fødsler og jeg skulle slet ikke repareres bagefter og det til trods for drenge på henholdsvis 4780 og 4260 g.

Anmeld

13. oktober 2014

LLT.

Anonym skriver:

Første gang fik jeg 3 små sting og anden gang intet 

Anmeld

13. oktober 2014

Ciss

Jeg havde rask fødsel og bristede en del, særlig indvendig, første gang.

Tog det egentlig som en selvfølge, at det også ville ske i en eller anden grad anden gang.

Var genuint overrasket, da jordmor efter fødsel nr to siger, at jeg ikke var bristet i det hele taget. Det gik især hurtigt til sidst. To pres og han var ude.

Anmeld

13. oktober 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Jeg bristede en del første gang - de tjekkede om ringmusklen var skadet men det var den heldigvis ikke. Jeg blev syet på kryds og tværs og var meget øm følte jeg. Min fødsel var hverken lang eller hurtig.

2. Gang havde jeg en lynfødsel på under en time og jeg fik en knude efter fødslen. 

3. Og 4. Gang var også hurtige fødsler og jeg skulle slet ikke repareres bagefter og det til trods for drenge på henholdsvis 4780 og 4260 g.

Fedt - så er der måske ingen grund til at frygte det værste

Anmeld

13. oktober 2014

Anonym trådstarter

LLT. skriver:

Første gang fik jeg 3 små sting og anden gang intet 

Godt at høre  Det beroliger mig lidt

Anmeld

13. oktober 2014

Anonym trådstarter

Ciss skriver:

Jeg havde rask fødsel og bristede en del, særlig indvendig, første gang.

Tog det egentlig som en selvfølge, at det også ville ske i en eller anden grad anden gang.

Var genuint overrasket, da jordmor efter fødsel nr to siger, at jeg ikke var bristet i det hele taget. Det gik især hurtigt til sidst. To pres og han var ude.

Waow - nu er jeg mere rolig. Havde en eller anden ide om at det nærmest var uundgåeligt at briste anden gang, når man gjorde det første gang - men sådan behøver det åbenbart ikke at være

Anmeld

13. oktober 2014

LLT.

Anonym skriver:

Godt at høre  Det beroliger mig lidt

Jeg tror det er rigtig vigtigt bare og lytte til sin krop, syntes jeg os var meget nemmere anden gang 

nu var der så størrelsesmæssigt stort set heller ingen forskel på mine ved fødsel, så om det har noget at sige ved jeg ikke 

men rigtig meget held og lykke 

Anmeld

13. oktober 2014

Anonym trådstarter

LLT. skriver:

Jeg tror det er rigtig vigtigt bare og lytte til sin krop, syntes jeg os var meget nemmere anden gang 

nu var der så størrelsesmæssigt stort set heller ingen forskel på mine ved fødsel, så om det har noget at sige ved jeg ikke 

men rigtig meget held og lykke 

Tusind tak - sådan lige umiddelbart ser det ud til at de bliver nogenlunde samme størrelse, så det er dejligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.