Baby gider ikke ammes mere :( ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

547 visninger
6 svar
10 synes godt om
13. oktober 2014

san

Troede det ville være lidt rart ikke at skulle amme mere, og min søn bare kunne få en flaske og håbe på han kunne sove bedre.. Men men sådan er det ikke i lørdags ville han  jeg sikke tage mit bryst mere, efter 5 timer hvor han ikke havde spist og ikke var til freds gav jeg ham en flaske. Tænkte at jeg så ville amme ham når han vågnet, men nej samme tur. Og nu har jeg virkelig prøvet, men det går ikke, han vil kun have flaske.. Nu føler jeg ikke, jeg er nok sammen med ham øv også.. Det skal siges at han vare begyndt at sove alene i vores soveværelset, og der sov han super godt alene. Jeg ville så prøve at sove med ham i nat, og der vågnet han mange gang.. Øv altså min lille dreng er kun tre mdr. Ved ikke hvad jeg ville med dette oplæg, bare lidt ud med lidt ... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2014

jojomama

Hvis din menstruation er på vej, kan det smages i mælken, så det kunne være en mulighed?

ellers har jeg ikke rigtig nogle råd til dig andet end at blive ved med at prøve at gøre amning til noget hyggeligt med tæt kontakt mellem jer.

Anmeld

13. oktober 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hvis du har mælk nok og helst vil fortsætte med at amme, så ska du du lade være med at tilbyde ham flasken og kun gi ham brystet. 

Men hvis det er, er der jo slet ik noget i vejen med kun at gi flaske, det er bare en anden måde at gi mad på og gir faren/ andre mulighed for også at være med! Vh stine

Anmeld

13. oktober 2014

anynom

san skriver:

Troede det ville være lidt rart ikke at skulle amme mere, og min søn bare kunne få en flaske og håbe på han kunne sove bedre.. Men men sådan er det ikke i lørdags ville han  jeg sikke tage mit bryst mere, efter 5 timer hvor han ikke havde spist og ikke var til freds gav jeg ham en flaske. Tænkte at jeg så ville amme ham når han vågnet, men nej samme tur. Og nu har jeg virkelig prøvet, men det går ikke, han vil kun have flaske.. Nu føler jeg ikke, jeg er nok sammen med ham øv også.. Det skal siges at han vare begyndt at sove alene i vores soveværelset, og der sov han super godt alene. Jeg ville så prøve at sove med ham i nat, og der vågnet han mange gang.. Øv altså min lille dreng er kun tre mdr. Ved ikke hvad jeg ville med dette oplæg, bare lidt ud med lidt ... 

Det kunne godt lyde som om at han har fundet ud af, at det er lettere at få mad fra flasken end fra brystet. 

Hvis du har mod på det, så drop flasken! Tilbud ham brystet igen og igen, evt mens han halvsover. 

Ellers kunne det lyde som en ammestrejke, det kan du læse mere om her:  http://www.ammenet.dk/wiki/ammestrejke

Hvis du gerne vil amme, så kan du prøve at søge ind i "ammenet" på facebook, der sidder nogle super søde og kompentente kvinder, som kan hjælpe dig godt på vej. 

Anmeld

13. oktober 2014

Røverdatter

Det JulieWH siger

Ts: du har stadig meget stor mulighed for at blive ved med amningen. Om natten når du sover med ham, og han evt vågner, så tilbyd brystet. Det kan være nemt at få gang i amningen igen i løbet af natten. Og det er også der, hvor produktionen justeres så den passer til baby.

Men forhør dig på siden "ammenet" på facebook! Super god side med ammerådgivere/vejledere de kan vejlede i alt vedr. Amningen !

Anmeld

13. oktober 2014

Trekløver(:

san skriver:

Da min datter var 3 måneder, nægtede hun fra den ene dag til den anden at tage brystet, så hun fik stort set ikke mad i 1 døgn, fordi jeg ikke tilbød hende flasken. Dagen efter kom min menstraution. 

Når man er ved at få sin første mens, så kommer man til at lugte anderledes og mælken for en anden smag, fortalte min sundhedsplejerske mig. Jeg kæmpede i 1 uge, og hun fik ikke meget mad, kun om natten. Så fik hun flasken, og så spiste hun helt normalt igen. Jeg fortsatte dog med at amme om natten, da hun gerne ville have brystet der. 

Måske er det, det samme for jer. Men ring til din sp, og snak med hende om det, det hjalp mig meget. Jeg elskede at amme og det tog meget hårdt på mig, at jeg bare ikke kunne mere, da produktionen jo dalede i takt med at hun nægtede mit bryst. 

Kæmpe  Ved hvordan du har det. 

Anmeld

13. oktober 2014

san

Skal for alle jeres råde dejligt lige at kunne høre hvad andre har af ideer og råd... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.