Enlig mor og stop amning, men hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.267 visninger
7 svar
3 synes godt om
12. oktober 2014

Anonym trådstarter

Hej 

Jeg er enlig mor med min datter på snart 1 år, og jeg ammer stadig til nat og om natten, men hvordan får jeg stoppede, når jeg er alene med hende?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2014

Bak

Det er vel ikke anderledes, end hvis du havde en partner...

Vi stoppede om natten som det første, den sidste amning, der var tilbage var godnat-amningen lige inden sengetid. Den om natten var egentlig nem nok, vi tilbød bare vand i kop, hvis sutten ikke hjalp. Det blev ret hurtigt kedeligt.

Den sidste om aftenen blev erstattet af en skål aftengrød inden sengetid. Så var hun slet ikke sulten til amningen.

Det var mig, der sørgede for at stoppe, det var ikke min mand. Så der var ikke noget problem der.

Anmeld

12. oktober 2014

Ka+Ma=Be

På samme måde som hvis i var 2

Tilbyd vand/sut og hold ved. Det kan godt give et par urolige nætter, men det er som regel hurtigt overstået

Held og lykke med det 

Anmeld

12. oktober 2014

WilliamDSTN

Anonym skriver:

Hej 

Jeg er enlig mor med min datter på snart 1 år, og jeg ammer stadig til nat og om natten, men hvordan får jeg stoppede, når jeg er alene med hende?? 

Min svigerinde havde os et problem med at få hendes datter til at stoppe med at amme, hun tog et plaster på brystvorten og sagde den var i stykker det forstod hun, har hun gjort med sine 3 døtre.

Anmeld

12. oktober 2014

Anonym trådstarter

Nørreslet skriver:

Min svigerinde havde os et problem med at få hendes datter til at stoppe med at amme, hun tog et plaster på brystvorten og sagde den var i stykker det forstod hun, har hun gjort med sine 3 døtre.

Ha ha sjov metode �� må overveje den 

Anmeld

12. oktober 2014

Tulle28

Så tager du kampen alene Det gjorde jeg med begge mine, på trods af at jeg har en mand. Med den store var det mig der puttede hende om aftenen og tog hende om natten og på en eller anden måde synes jeg bare at det gav bedst mening at det var mig der sagde fra. Det tog et par nætter, men var ikke så slemt synes jeg. Tror hun vågnede et par gange og var lidt sur/ked og det var så det. Hun var 1 år gammel.

Den yngste brugte/bruger ikke sut, og der prøvede vi at lade farmand tage hende om natten da hun var omkring 14 mdr. Hun var SÅ ked af det og det var rædselsfuldt at ligge i værelset ved siden af, velvidende at hun bare ville have mig Vi endte med at give op, også fordi hun havde problemer med ørerne og så tog jeg selv "kampen" et par måneder senere. Det var igen et par nætter med lidt gråd, men det gik fint og jeg kunne fint trøste hende.

Er sikker på at det også nok skal gå for dig

Anmeld

12. oktober 2014

LouiseEm

Anonym skriver:

Hej 

Jeg stoppede med at amme da min søn var et par måneder. Jeg var enlig - og kan på ingen måde se hvorfor det er anderledes, blot fordi jeg ingen mand havde??????? 

Anmeld

12. oktober 2014

RGN

Profilbillede for RGN
LouiseEm skriver:

Jeg stoppede med at amme da min søn var et par måneder. Jeg var enlig - og kan på ingen måde se hvorfor det er anderledes, blot fordi jeg ingen mand havde??????? 

Det er fordi børn kan lugte mælken og til de meget stædige ammebørn anbefaler man, at manden hjælper om natten.
Det betyder tit at når far kommer ind giver baby hurtigere op. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.