Vågner op og hiver efter vejret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.017 visninger
10 svar
0 synes godt om
11. oktober 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Ja, det er virkelig ubehageligt  Nu har jeg et par gange prøvet at vågne om natten og hive/gispe efter vejret så man skulle tro at jeg var ved at blive kvalt! Ved ikke om det kunne være søvnapnø?? Men hold op hvor er det bare ubehageligt at vågne ved at man ikke kan trække vejret og hive efter det!! 

Ved ikke om det kan have med min graviditet at gøre.... Kan ikke helt huske om jeg gjorde det inden jeg blev gravid. Jeg er 24+3.

Hvad tror I det kan skyldes??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2014

WilliamDSTN

Omsorgsgiver skriver:

Ja, det er virkelig ubehageligt  Nu har jeg et par gange prøvet at vågne om natten og hive/gispe efter vejret så man skulle tro at jeg var ved at blive kvalt! Ved ikke om det kunne være søvnapnø?? Men hold op hvor er det bare ubehageligt at vågne ved at man ikke kan trække vejret og hive efter det!! 

Ved ikke om det kan have med min graviditet at gøre.... Kan ikke helt huske om jeg gjorde det inden jeg blev gravid. Jeg er 24+3.

Hvad tror I det kan skyldes??

det kan sagtens være søvnapnø, men ved ikk om lægerne kan gøre så meget ved det. men prøv at ringe mandag og sig du tror at du muligvis har søvnapnø 

Anmeld

11. oktober 2014

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Nørreslet skriver:

det kan sagtens være søvnapnø, men ved ikk om lægerne kan gøre så meget ved det. men prøv at ringe mandag og sig du tror at du muligvis har søvnapnø 

Jeg skal til læge på tirsdag i forbindelse med mit 2 lægebesøg. Så kunne jeg lige nævne det for ham der....

Anmeld

11. oktober 2014

WilliamDSTN

Omsorgsgiver skriver:

Jeg skal til læge på tirsdag i forbindelse med mit 2 lægebesøg. Så kunne jeg lige nævne det for ham der....

ja lyder godt

Anmeld

11. oktober 2014

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2

Er der andre?

Anmeld

11. oktober 2014

UnderCover37

I slutningen af min graviditet oplevede jeg også at vågne og hive efter vejret - snorker til dagligt / normalt meget og højt men uden apnø, men det havde jeg så desværre i graviditeten formentligt pga øget vægt, presset på lungerne og massive væskeophobninger.

Ville bestemt nævne det hos lægen - hvis det kan afhjælpes er det da helt klart  værd at forsøge! 

Anmeld

11. oktober 2014

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
UnderCover36 skriver:

I slutningen af min graviditet oplevede jeg også at vågne og hive efter vejret - snorker til dagligt / normalt meget og højt men uden apnø, men det havde jeg så desværre i graviditeten formentligt pga øget vægt, presset på lungerne og massive væskeophobninger.

Ville bestemt nævne det hos lægen - hvis det kan afhjælpes er det da helt klart  værd at forsøge! 

Jeg snorker ikke siger min kæreste ihvertfald men det behøver man heller ikke at gøre for at udvikle søvnapnø. Men jeg havde det slet ikke sådan da jeg ventede min datter og som skrevet så kan jeg ikke huske om det startede før eller efter min graviditet....

Anmeld

11. oktober 2014

Flødebollen

Omsorgsgiver skriver:

Er der andre?

Jeg lider af søvnapnø og jeg har en maske jeg sover med.. 

Jeg vågnede også ofte op og gispede efter vejret. Lægen henviste mig til søvnklinik hvor det blev fastslået. 

Tror dog også det øgede pres på dine organer ifbm graviditet kunne have indflydelse

Anmeld

11. oktober 2014

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Flødebollen skriver:

Jeg lider af søvnapnø og jeg har en maske jeg sover med.. 

Jeg vågnede også ofte op og gispede efter vejret. Lægen henviste mig til søvnklinik hvor det blev fastslået. 

Tror dog også det øgede pres på dine organer ifbm graviditet kunne have indflydelse

Ja måske. Man bliver jo også hurtigt stor og større i anden graviditet... Men syntes da at jeg var stor nok da jeg ventede min datter. 

Hvordan undersøger søvnklinikken en'? Og hvad gør masken?? 

Anmeld

11. oktober 2014

Flødebollen

Omsorgsgiver skriver:

Ja måske. Man bliver jo også hurtigt stor og større i anden graviditet... Men syntes da at jeg var stor nok da jeg ventede min datter. 

Hvordan undersøger søvnklinikken en'? Og hvad gør masken?? 

Masken sørger for ilt hele natten - sådan du for ilt, når du stopper med st trække vejret dom man gør ved søvnapnø

du får en testmaskine med hjem som du skal sove med, hvor dine evt. Apnøer bliver registreret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.