Er der større risiko for at briste under fødslen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.512 visninger
14 svar
1 synes godt om
10. oktober 2014

Anonym trådstarter

hvis man har svamp og hæmorider?

Er der nogen sammenhæng?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2014

modesty

Anonym skriver:

Er der nogen sammenhæng?

Det tror jeg at du skal spørge en fødselslæge om, eller evt. din jordmoder. 

Anmeld

10. oktober 2014

Hugoline.

Jeg havde en hæmoride og bristede slet ikke. Svamp ved jeg ikke noget om, men det er jo hurtigt at behandle 

Anmeld

10. oktober 2014

lottemusen

Det har jeg ingen anelse om. Men til min søns fødsel fik jeg at vide af jo jordmoderen at rødhårede har større risiko for at briste... Lidt skørt egentlig

Anmeld

10. oktober 2014

Mor til Ella

Anonym skriver:

Er der nogen sammenhæng?

Svamp, ved jeg ikke, men mener altså at jeg har hørt man ikke må føde selv hvis man har ubehandlet svamp. Men igen det er ikke noget jeg ved.

hæmorider derimod, kan være et kæmpe problem hvis man som jeg føder rigtig hurtigt. Min endetarm vendte groft sagt vrangen ud ad, kunne knap gå eller sidde. Ugen efter fødslen var jeg inde og få skåret hvertfald 3 store væk som sad udenfor. AV

Anmeld

11. oktober 2014

Anonym trådstarter

Hugoline. skriver:

Jeg havde en hæmoride og bristede slet ikke. Svamp ved jeg ikke noget om, men det er jo hurtigt at behandle 

Har haft svamp de sidste par måneder af graviditeten og er nødt til at smøre med canesten hver dag, da det ellers blusser op igen. Håber godt nok at det forsvinder når jeg har født. Men når jeg behandler dagligt er det vel ikke noget problem? 

Anmeld

11. oktober 2014

Anonym trådstarter

Mor til Ella skriver:

Svamp, ved jeg ikke, men mener altså at jeg har hørt man ikke må føde selv hvis man har ubehandlet svamp. Men igen det er ikke noget jeg ved.

hæmorider derimod, kan være et kæmpe problem hvis man som jeg føder rigtig hurtigt. Min endetarm vendte groft sagt vrangen ud ad, kunne knap gå eller sidde. Ugen efter fødslen var jeg inde og få skåret hvertfald 3 store væk som sad udenfor. AV

Åh det lyder ikke særlig behageligt med de hæmorider... Jeg har virkelig også døjet med dem, synes bare det er så pinligt, så har ikke haft lyst til at kontakte lægen. Men nu har jeg da endelig fået lidt styr på det med creme og stikpiller. Jeg føder også hurtigt. frygter ikke fødslen men mere alle de skavanker man skal døje med bagefter, som bristninger og hæmorider.

Jeg behandler svampen dagligt, da det ellers blusser op hvis ikke jeg gør det. og regner med at skulle behandle frem til jeg føder. så er det vel ikke noget problem?

Anmeld

11. oktober 2014

Mor til Ella

Anonym skriver:

Åh det lyder ikke særlig behageligt med de hæmorider... Jeg har virkelig også døjet med dem, synes bare det er så pinligt, så har ikke haft lyst til at kontakte lægen. Men nu har jeg da endelig fået lidt styr på det med creme og stikpiller. Jeg føder også hurtigt. frygter ikke fødslen men mere alle de skavanker man skal døje med bagefter, som bristninger og hæmorider.

Jeg behandler svampen dagligt, da det ellers blusser op hvis ikke jeg gør det. og regner med at skulle behandle frem til jeg føder. så er det vel ikke noget problem?

Ved det faktisk ikke Men spørg jordemor

Men havde ingen "synlige" hæmorider og havde været i behandling.

og alligevel blev det et kæmpe problem.

Anmeld

11. oktober 2014

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)
lottemusen skriver:

Det har jeg ingen anelse om. Men til min søns fødsel fik jeg at vide af jo jordmoderen at rødhårede har større risiko for at briste... Lidt skørt egentlig

He he... jeg FØDTE så en rødhåret pige, ( jeg er ikke selv rødhåret ) og bristede en del, så mon det gælder den vej også..

For at svare, så havde jeg en lille bitte hæmoride inden fødsel, men dem der kom bagefter, for satan de var jo kæmpe store, " fødte" 2 smukke hæmorider på henholdsvis 2 og 4 cm, 

Anmeld

11. oktober 2014

K&S

lottemusen skriver:

Jeg er selv rødhåret og bristede ikke under fødslen, selvom det gik stærkt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.