Køb af bolig med SU-gæld?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

702 visninger
2 svar
0 synes godt om
9. oktober 2014

Anonym trådstarter

Hej 

Er der nogle der ved om man kan købe til Andelsbolig når man er på SU, og har SU-gæld?

Jeg bor med mine to unger i en skøn Andelsbolig lige nu, som jeg har lejede af ejeren.. Men han ønsker, at sælge den om 1 år og jeg er først færdiguddannet om 2 år.. 

Jeg har haft en kæmpe forbrugsgæld(tidligere dumheder, som jeg råder bod på nu) i banken som gjorde, at jeg ikke kunne købe Andelen da den kom for 1 år tilbage.. Men takket være den enormt billige husleje ejeren har givet mig, så har jeg færdigafviklet den gæld om 10 måneder..

Så jeg har "Kun" SU-gæld.. Men den er tilgengæld også halv stor efter 9 års studie  

Jeg ville virkelig hade, at flytte herfra da vi så skal flytte til en helt anden by og ungerne skal skifte børnehave og skole.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2014

Julemusen

Min søster og hendes mand har lige købt hus. De har begge su lån og min svoger er på su det næste år. 

Men tror desværre ikke du får lov til at låne. Vi har selv lige skulle låne penge til bil i banken og der udregnes et rådighedsbeløb, som man skal have efter alle faste udgifter, som er afhængig af familiens størrelse. Vi er to voksne og et barn og skulle have 11000 krav til os selv om måneden. Det kan du jo ikke have hvis du er på Su. Men der er ikke andet får end at ringe rundt til forskellige banker og høre ad!

Held og lykke med det 

Anmeld

9. oktober 2014

MomInTheMaking

Altså det er ikke et problem at købe bolig med su-gæld.

Men hvordan lige præcis din situation ser ud, kan vidst kun din bank rådgiver svare dig på. Men hvis du er gældfri om 10 mdr. og din økonomi ser sund ud og det eneste du har er su-lån. Så er der da nok en chance for at du kan få lov.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.