Hvordan gør i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.634 visninger
8 svar
3 synes godt om
9. oktober 2014

mortilsilke

Hej piger.

Efter at have tænkt over det i nogle dage, flere snakke med sygeplejerskerne, er Vanessa nu blevet flaskebarn. Amningen fungerede ikke for os, ligemeget hvor meget vi prøvede. 

Nu har hun fået flaske 3 gange, og jeg synes det er helt fantastisk, jeg kan smile, er meget glad og føler meget meget mere overskud til hende når det er. Derfor er jeg sikker på at det var det rigtige valg. 

Der er stadig 2-3 uger før vi kommer hjem fra sygehuset, men for at forberede mig bedst muligt, ville jeg høre jeres tricks derhjemme. Laver i flasker klar til en hel dag af gangen, hvis ja, hvordan gør i? Eller står i og laver kogene vand og gør en flaske klar hver gang? Og hvordan gør i når i er ude? Sidst men ikke mindst, hvor tit skifter man suttedelen på sutteflasken?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2014

Trekløver(:

VenterVanessa skriver:

Hej piger.

Efter at have tænkt over det i nogle dage, flere snakke med sygeplejerskerne, er Vanessa nu blevet flaskebarn. Amningen fungerede ikke for os, ligemeget hvor meget vi prøvede. 

Nu har hun fået flaske 3 gange, og jeg synes det er helt fantastisk, jeg kan smile, er meget glad og føler meget meget mere overskud til hende når det er. Derfor er jeg sikker på at det var det rigtige valg. 

Der er stadig 2-3 uger før vi kommer hjem fra sygehuset, men for at forberede mig bedst muligt, ville jeg høre jeres tricks derhjemme. Laver i flasker klar til en hel dag af gangen, hvis ja, hvordan gør i? Eller står i og laver kogene vand og gør en flaske klar hver gang? Og hvordan gør i når i er ude? Sidst men ikke mindst, hvor tit skifter man suttedelen på sutteflasken?

Min datter blev flaskebarn da hun var knap 4 måneder. 

Kogte vand til 1 døgn af gangen og puttede det i køleskabet. Så varmede jeg vandet i mikroovnen og blandede pulver i og vupti en flaske  Da min datter blev 5 måneder lavede jeg flasker helt klar om morgenen. Altså kogende vand og pulver i flasken og så flaskerne på køl, og så var det bare at varme op når hun skulle spise. Ved 6 måneders alderen kogte vi ikke længere vandet til sutteflaskerne. 

Vi skiftede suttehoveder hver 3-4 uge. 

Anmeld

9. oktober 2014

Loan

Vi har flasker og sutte nok til en hel dag som jeg rengøre hver aften inden sengetid.

Det sidste jeg gør inden vi gør i seng er at koge en hel kedel med vand så det er kold om morgenen når han skal have første flaske, som så bliver varmet i mikroen. Når vi så er ved at have brugt vandet fylder jeg en ekstra flaske og koger så noget nyt vand, således vi aldrig står og skal køle ned fordi det tager for lang tid når man har et utålmodigt og sultent barn hehe.

Når vi tager nogen steder fylder jeg flasker nok, og koger vand som jeg kommer i en af flasker og sætter så de andre rundt omkring den i tasken så den varme flaske luner de andre op, sådan at de kun skal blandes hvis vi er et sted uden mulighed for at varme en flaske.

Jeg kan ikke sætte noget tidsrum på hvor ofte vi skifter sutterne, da jeg har det som med deres alm sutter så snart jeg synes de trænger bare lidt bliver de udskiftet.

Til storebror brugte vi avent flasker, men lillebror kunne simpelthen ikke bruge de sutter, han slugte sindsygt meget luft ind i mundvigerne og kæmpede alt for meget med at få noget selvom vi brugte en størrelse der egentligt var til ældre børn, der har vi så brugt nuk flasker istedet og det går bare hundrede gange bedre.

Anmeld

9. oktober 2014

Leneur

Jeg valgte den lidt dyrere løsning og købte mme i brikker, så var det bare at ryste den, klippe hul, hælde på flasken, varme den i microen og så flaske klar. 

Når vi var på tur, tog jeg bare brikkerne med, en termokande med kogt vand i og så af sted. Hvis.vi skulle på restaurant, er det jo bare om at spørge pænt om de vil varme flasken lidt.

Suttehovederne blev også skiftet efter behov. 

Anmeld

9. oktober 2014

mortilsilke

Leneur skriver:

Jeg valgte den lidt dyrere løsning og købte mme i brikker, så var det bare at ryste den, klippe hul, hælde på flasken, varme den i microen og så flaske klar. 

Når vi var på tur, tog jeg bare brikkerne med, en termokande med kogt vand i og så af sted. Hvis.vi skulle på restaurant, er det jo bare om at spørge pænt om de vil varme flasken lidt.

Suttehovederne blev også skiftet efter behov. 

Hvordan varmede du den på tur? Hvis der ikke skal vand i? Og hvad koster brikkerne?

Anmeld

9. oktober 2014

Stumpen

Nu er det nogle år siden jeg havde flaskebørn, men vi gjorde således... Hver morgen kogte jeg noget vand og puttede i flasker, men kun en sjat (huske ikke målene, men lad os sige 50 ml) til resten af dagen.. Når jeg så skulle give flaske kogte jeg vand og puttede -lad os sige- 100 ml ned oveni de 50 ml samt den rette mængde mme og rystede og vupti - ingen mælk der var for varm ej heller for kold... Når vi så var på tur havde jeg mine flasker med samt en termokande med kogt vand i.. Dog lidt mindre af den afkølede vand, da det kogte vand i termokanden bliver koldere med tiden... Iøvrigt gjorde vi det samme om natten - havde pulver, flaske og termokande med op i soveværelse, så jeg ikke skulle vade ned og lave... Dovent måske, men hurtigt når baby vågner og vil have mad NU...

Anmeld

9. oktober 2014

sost

Når du er på tur er det ekstremt nemt at have brikker med, for de behøver faktisk ikke at blive varmet. ��

Anmeld

9. oktober 2014

Marts<3

Når du har en for tidlig født vil jeg anbefale, at du køber mme på apoteket. De fleste af de produkter skal man bruge koldt vand, som du skal køle ned. Det med at gemme vand i køleskabet, det vil jeg nok først gøre fra ca. 4 mdr. Der kan nå og samle sig bakterier, det vil ikke være så godt med en lidt mere skrøbelig baby.. Det kræver en timing og en tålmodighed i starten. Jeg købte en god termokande som holdte vandet varmt, hvis vi skulle på tur. I starten bliver man lidt små stresset, men man lærer det lynhurtigt.

Anmeld

9. oktober 2014

mortilsilke

Marts<3 skriver:

Når du har en for tidlig født vil jeg anbefale, at du køber mme på apoteket. De fleste af de produkter skal man bruge koldt vand, som du skal køle ned. Det med at gemme vand i køleskabet, det vil jeg nok først gøre fra ca. 4 mdr. Der kan nå og samle sig bakterier, det vil ikke være så godt med en lidt mere skrøbelig baby.. Det kræver en timing og en tålmodighed i starten. Jeg købte en god termokande som holdte vandet varmt, hvis vi skulle på tur. I starten bliver man lidt små stresset, men man lærer det lynhurtigt.

Jeg har fået af vide at vi skal købe PRE NAN til hun vejer 2500 gram (på nettet står der dog 3000?), og derefter fortsætte til NAN 1. På Rigshospitalet startede de dog bare ud med at give hende NAN 1 de der brikker..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.