Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Herhjemme snakker vi ofte om hvad en eventuelt kommende lillebror/søster skal hedde.
Vi har kun et krav.
Det SKAL være på 4 eller 5 bogstaver.
Kom med jeres forslag
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Jeg er meget til de natur-nordiske navne. Men det kommer jo meget an på hvad i selv "er til"?
Min søn hedder Birk.
Ellers kan jeg godt lide: Falke, Rose, Elver, Viggo, Vigga, Alma, Idun, Ravna, Lotus og Tjørn.
Mine drenge hedder David og Adam.
jeg ville gerne have haft lillesøster skulle have heddet Vigga, men det syntes min mand ikke om
Er klart mest til hebraiske navne, selvom vi ikke som sådan er troende Vigga falder dog ret meget uden for den kategori, men det var bestemt heller ikke et kriterie - synes bare der er mange smukke navne i biblen
Røverdatter skriver: Jeg er meget til de natur-nordiske navne. Men det kommer jo meget an på hvad i selv "er til"? Min søn hedder Birk. Ellers kan jeg godt lide: Falke, Rose, Elver, Viggo, Vigga, Alma, Idun, Ravna, Lotus og Tjørn.
Vi er ikke rigtigt til noget. Det er lidt forskelligt hvad vi synes er smukt
LinLin skriver: Mine drenge hedder David og Adam. jeg ville gerne have haft lillesøster skulle have heddet Vigga, men det syntes min mand ikke om Er klart mest til hebraiske navne, selvom vi ikke som sådan er troende Vigga falder dog ret meget uden for den kategori, men det var bestemt heller ikke et kriterie - synes bare der er mange smukke navne i biblen
Adam er rigtig fint
Den er altid svær. Fordi vi har familie i udlandet, lavede vi en regel om at navnene skulle kunne siges på dansk/tysk/engelsk uden at navnet blev udtalt anderledes. Vi brugte rigtig lang tid på at bestemme os.
Det endte med at vores 2 piger i dag hedder Emma og Anna.
thedreamer skriver: Herhjemme snakker vi ofte om hvad en eventuelt kommende lillebror/søster skal hedde. Vi har kun et krav. Det SKAL være på 4 eller 5 bogstaver. Kom med jeres forslag
Elina
Mila
Nika
Vera
Disa
Nethe
Dana
Nina
Alika
Theo
Luka
Sejer
Igor
Filip
Frej
Huxi
Isabell (Nov. 2009)
Elina (Sep. 2012)
Adrien (Juni 2020)
Får vi en dreng er det en Elias og bliver det en pige tænker vi på Silje :-)
KatrineB skriver: Får vi en dreng er det en Elias og bliver det en pige tænker vi på Silje :-)
Silje kan jeg godt lide
Mine børn hedder Clara, noam og aura og det synes jeg selvfølgelig er de mest fantastiske navne
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128