Revalidering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

832 visninger
3 svar
0 synes godt om
9. oktober 2014

irina

Jeg er netop blevet "godkendt" til revalidering.

Er der nogen, der vil fortælle mig, hvor meget I får udbetalt?

Jeg har været inde på Borger.dk, men er stadig usikker på beløbet.

Mener at have læst/hørt engang, at man kan få hjælp til at betale studiebøger og transport (selvom studiet ligger mindre end 25 km væk) 

Og til sidst, er der nogen der vil dele erfaringer omkring dét at være på revalidering..? Alt, hvad der er værd at vide, fx; ret til ferie (lige nu har jeg ikke haft ferie siden julen sidste år - har været i arbejdsprøvning og lign.) barsel - er det svært at få lov til? (drømmer meget om endnu et barn inden jeg bliver for gammel) 

Tak og  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2014

Julemusen

Hej! Jeg har gået i klasse med flere, som har modtaget revalidering i stedet for almindelige su på universitetet. De får betalt litteraturen på pensumlisten, men i dag ligger det meste digitalt på min uddannelse, så det har bare været et par bøger pr semester.

Dernæst har de modtaget en højere ydelse som vidst svare til lige knap dobbelt su. Men de må ikke arbejde ved siden af studiet som os andre. Men det har de fleste heller ikke kunnet pga de årsager de netop for revalidering på baggrund af.

Hvis du læser på en videregående uddannelse har du samme ferie som alle andre. På min uddannelse er der kun sommerferien som egentlig er ferie. Det er fra 1. Juli til 1. September, medmindre man har dumpet nogen eksamener, for så ligget reeksamination i juli og august.

Jule ferie, efterårsferie og vinterferie er der ofte ikke undervisning men i stedet selvstudium med projekter der skal afleveres efter ferien. Vi har sågar undervisning på helligdage og mellem jul og nytår på nogle semestre. 

På ungdomsuddannelserne er der mere skemalagt ferie som i folkeskolen, men der er der også oftest afleveringer der skal laves. I hvert fald på gymnasiet 

Håber det hjalp dig lidt

Anmeld

9. oktober 2014

Julemusen

Og du kan sagtens få barsel på lige vilkår med andre studerende! Mener dog at du kun får almindelige su fødselsklip og ikke revalidering i perioden du er på barsel. Det skal du snakke med studievejledning om!

Anmeld

9. oktober 2014

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
irina skriver:

Jeg er netop blevet "godkendt" til revalidering.

Er der nogen, der vil fortælle mig, hvor meget I får udbetalt?

Jeg har været inde på Borger.dk, men er stadig usikker på beløbet.

Mener at have læst/hørt engang, at man kan få hjælp til at betale studiebøger og transport (selvom studiet ligger mindre end 25 km væk) 

Og til sidst, er der nogen der vil dele erfaringer omkring dét at være på revalidering..? Alt, hvad der er værd at vide, fx; ret til ferie (lige nu har jeg ikke haft ferie siden julen sidste år - har været i arbejdsprøvning og lign.) barsel - er det svært at få lov til? (drømmer meget om endnu et barn inden jeg bliver for gammel) 

Tak og  

Hej. 

Jeg vil prøve at svare på det jeg kan. Jeg har noget familie, der har været på revalidering. En mand og en kvinde på to fforskellige uddannelser.  

De fik før skat det samme som højeste dagpengesats (=~18000) og udbetalt fik de ca. 12.500. Men det afhænger af ens fradrag. 

Manden fik kørselspenge for alt over 24 km. Til den højeste km takst. Alle bøger, redskaber osv. Blev betalt. Han skulle bare sende kvittering ind. 

Kvinden går på en uddannelse svarende til elev plads. Hun skal som alle andre optjene ferie. Manden gik på en uddannelse hvor ferien var skemalagt. Så de afhænger af uddannelsen. 

Med hensyn til barsel. Så er det jo ikke noget de kan sige om man må eller ej. Man skal måske bare ikke bevidst sidde foran ens rådgiver og sige man planlægger barn. Kvinden har været på to gange barsel under hendes revalidering.  Og har fået det samme udbetalt som normalt

Håber du kan bruge mit svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.