Hej! Jeg har gået i klasse med flere, som har modtaget revalidering i stedet for almindelige su på universitetet. De får betalt litteraturen på pensumlisten, men i dag ligger det meste digitalt på min uddannelse, så det har bare været et par bøger pr semester.
Dernæst har de modtaget en højere ydelse som vidst svare til lige knap dobbelt su. Men de må ikke arbejde ved siden af studiet som os andre. Men det har de fleste heller ikke kunnet pga de årsager de netop for revalidering på baggrund af.
Hvis du læser på en videregående uddannelse har du samme ferie som alle andre. På min uddannelse er der kun sommerferien som egentlig er ferie. Det er fra 1. Juli til 1. September, medmindre man har dumpet nogen eksamener, for så ligget reeksamination i juli og august.
Jule ferie, efterårsferie og vinterferie er der ofte ikke undervisning men i stedet selvstudium med projekter der skal afleveres efter ferien. Vi har sågar undervisning på helligdage og mellem jul og nytår på nogle semestre.
På ungdomsuddannelserne er der mere skemalagt ferie som i folkeskolen, men der er der også oftest afleveringer der skal laves. I hvert fald på gymnasiet 
Håber det hjalp dig lidt
Anmeld