..og det hele startede med veer som søndagen, der var regelmæssige OG smertefulde! Vi fik afleveret de kommende store søskende også var det afsted til fødegangen, dog gik veerne over af sig selv og jeg blev sendt hjem igen, suk!nu var jeg gået 4 dage over tid og var godt utålmodig..
Mandag og tirsdag havde jeg ingen veer, indtil kl. 23 om tirsdagen, hvor der kom én kraftig ve der varede ca. Lidt over ét minut, 8 minutter senere kom der endnu én, og den tredje kom 7 minutter efter ligeledes gjorde den fjerde..den femte kom 6 min. Efter, så kunne jeg ellers konstatere at det kom til at gå stærkt..vi fik ringet efter svigermekanikken der kørte med det samme, og jeg fik ringet til fødegangen der sendte en ambulance efter mig da veerne var meget regelmæssige og det gik stærkt ligepludselig, og vi havde jo 30 min. Kørsel til sygehuset..ambulancemanden var så sød og sikrede mig at jeg var i sikre hænder hvis jeg nu skulle føde i ambulancen, men veerne aftog lidt da vi kørte, og lige pludselig havde jeg pressetrang, han kunne konstatere at jeg kun var 3 cm. Åben og jeg gjorde mit for at holde igen, og inden vi havde set os om, så var vi på sygehuset..jeg blev igen undersøgt og var stadigvæk kun 3 cm åben, men havde veer igen, men dog uregelmæssige og lidt aftagende i kraft, derfor foreslog jm at jeg fik en klyx, da dette skulle kunne fremprovokere flere veer, det fik jeg, også kom veerne for fuld skrald igen..da jeg var kommet på briksen igen ville hun finde babys hjertelyd, men hun kunne simpelthen ikke finde den, hun så lidt panisk ud, og det påvirkede mig naturligvis meget, jeg græd og frygtede det værste, indtil at hun kom i tanker om apparatet kunne være i stykker- det var det heldigvis, for hun fandt det fineste hjertelyd med et andet apparat med det samme, nu var der ro på mig, og da hun undersøgte mig igen var jeg 9 cm. Åben og havde voldsom pressetræng, her var klokken 0200, så jeg havde været på fg i 2 timer, fik grønt lys til at presse, efter nogle pres var baby ude, men hun græd ikke, jeg kiggede på min mand og jm der begge så helt forkerte ud i hovedet, men lige pludselig græd baby, og kom op på maven, så lille og så smuk, så 0219 var hun født..far klippede navlestregen over, og jordemoderen sagde at det var en fin pige i sejrsskjorte hvor fostervandet ikke var gået, så hun var lidt overrasket da hun kun havde set sådan et tilfælde én gang før, så hun skulle lige tænke hurtigt, derfor hun blev lidt tavs! Så det var en lidt speciel fødsel hvor vi fik vores smukke Safina Naja, der målte 53 cm og vejede 3330 gr!