Amning eller flaske? Føler mig som en øv mor!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.295 visninger
11 svar
20 synes godt om
8. oktober 2014

mortilsilke

Det er i dag 12 dage siden at min lille prinsesse blev født ved akut kejsersnit 35+1, og vi kæmper virkelig med amningen.. På trods af at min lille pige har taget 225 gram på, på 3 dage, hvilket personalet er meget tilfredse med. Vores pige er nu 44,5 cm lang og vejer 2230 gram. 

Hun har fået meget modermælkserstatning indtil videre, men nu hvor vi prøver at få amningen op, på trods af MANGE smerter, og at jeg max kan pumpe 10-20 ml ud når jeg pumper, får hun ikke særlig meget erstatning. 

Hun har nogle mavekneb, og kæmper for at få afføringen ud (bliver helt rød i hovedet, spænder hele kroppen osv), men hun har afføring minimum 2 gange dagligt. I går 7 gange.

Problemet er at amningen ikke kører for mig, det gør ekstremt ondt, der kommer næsten intet, jeg føler bare slet ikke at jeg nyder tiden når jeg ammer, på trods af at jeg elsker hende så højt. 

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, jeg føler at personalet her, ser meget ned på mig hvis jeg vælger flaske, og ååååhhhh... Hvad skal jeg gøre? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2014

UnderCover37

VenterVanessa skriver:

Det er i dag 12 dage siden at min lille prinsesse blev født ved akut kejsersnit 35+1, og vi kæmper virkelig med amningen.. På trods af at min lille pige har taget 225 gram på, på 3 dage, hvilket personalet er meget tilfredse med. Vores pige er nu 44,5 cm lang og vejer 2230 gram. 

Hun har fået meget modermælkserstatning indtil videre, men nu hvor vi prøver at få amningen op, på trods af MANGE smerter, og at jeg max kan pumpe 10-20 ml ud når jeg pumper, får hun ikke særlig meget erstatning. 

Hun har nogle mavekneb, og kæmper for at få afføringen ud (bliver helt rød i hovedet, spænder hele kroppen osv), men hun har afføring minimum 2 gange dagligt. I går 7 gange.

Problemet er at amningen ikke kører for mig, det gør ekstremt ondt, der kommer næsten intet, jeg føler bare slet ikke at jeg nyder tiden når jeg ammer, på trods af at jeg elsker hende så højt. 

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, jeg føler at personalet her, ser meget ned på mig hvis jeg vælger flaske, og ååååhhhh... Hvad skal jeg gøre? 

Kærligheden til ens barn sidder ikke i ens bryster eller modermælken!
- hvis amningen er svær og det er fyldt med frustrationer er det, hvis du spørger mig, ikke det værd!

Så hellere flaske og bruge tiden og ens overskud på sit spædbarn <3

Du er IKKE en øv mor bare fordi du ikke ammer!
Mange tanker fra en mor der ALDRIG har prøvet at amme - jeg måtte ikke pga noget medicin jeg får - og vi har alligevel en dreng der på intet tidspunkt har manglet kærlighed 

Anmeld

8. oktober 2014

anonym10101

VenterVanessa skriver:

Amning er aldrig som man tror det er i starten, det bliver heldigvis ofte bedre med tiden for de fleste.

Jeg havde det nøjagtig som dig med mange smerter pga. blødninger og dybt revnede brystvorter hvorefter jeg måtte klunte med suttebrikker, pumper osv. og jeg troede heller ikke jeg kunne give min datter noget mælk men jeg blev ved selvom det gjorde enormt ondt og jeg er SÅ lykkelig for jeg kæmpede for det... Jeg elsker nemlig at amme og håber at forstætte længe endnu (min datter er 7 mdr.)

Anmeld

8. oktober 2014

female

Jeg er ikke ammefanatiker, men mange for tidligt fødte har problemer med afføringen. Derfor ville jeg nok - hvis du ellers synes det er muligt - klø på med amningen lidt endnu. Hvori består smerterne? Er det fordi brystvorterne er ømme? For så skulle det gerne snart blive lidt bedre.

Anmeld

8. oktober 2014

Albertsen92

Det er altså meget normalt at have ondt i starten

Jeg brød mig heller ikke om det før hun var ca 6 uger, hvor det virkelig begyndte at køre. En ammeetablering tager ca 6 uger. 

Men Nøj hvor jeg elskede det i de 7 måneder jeg ammede. Og der går ikke en dag hvor jeg ikke tænker på hvor meget jeg savner det.

og hvor besværligt det er med flaske, altid at have pulver og flasker med, adgang til evt at rengøre og varme. Og så irriterende at skulle koge flasker n 

Anmeld

8. oktober 2014

Albertsen92

Forsætter lige....

når man kommer hjem og er træt. 

Nu når hun er for tidlig født er det især en kæmpe fordel at amme, både pga antistoffer i din mælk og pga tarmene. Modermælk er meget bedre for den lille mave, mme er noget hårdere for maven end moderællk.

vil anbefale dig at søge ind i gruppen Ammenet på facebook, der sidder en Masse søde piger med svar på spørgsmål og støtte. Det med at du ikke har nok mælk, det må du jo have siden hun tager så flot på og ikke bliver suppleret så meget. 10-20 ml er faktisk rigtig flot at kunne pumpe ud nu. De spiser ikke så meget, men til gengæld tit. Lad være med at tænke for meget

Anmeld

8. oktober 2014

anynom

VenterVanessa skriver:

Hvis du har mod på det, så synes jeg du skal ringe til en ammerådgiver - det er gratis og de er så søde - det lyder altså som om der er noget galt med teknikken. Det skal ikke gøre ondt at amme! 

Du kan også melde dig ind i "ammenet" på facebook og søge rådgivning.

http://www.fogf.dk/Ammeraadgivningen/?artikel=1

Anmeld

8. oktober 2014

Albertsen92

.... På amningen, bare am og slap af og nyd hende. Du er skabt til at lave mælk til din lille pige, stol på dig selv

ps stort tillykke med hende

Anmeld

8. oktober 2014

MHB

Jeg kæmpede i 5 uger før jeg kastede håndklædet i ringen! Det var en mega hård beslutning som jeg flere gange efter fortrød, men der kom aldrig gang i mælkeproduktionen og min søn fik drukket mere blod end mælk fra mine smadrede bryster! Nu i bagklogskabens klare lys skulle jeg være stoppet før! Det var den rigtige beslutning for mig og min søn!

Når vi en gang skal have nr 2 vil jeg give det en ny chance med amning men bestemt ikke for en hver pris! Du skal gøre det der føles rigtigt for dig! Det er en hård beslutning fordi det er naturligt for de fleste at man naturligvis skal amme! Men altså ikke for enhver pris, og det skal heller ikke være en sur pligt hvis det bare ikke fungerer!!

Anmeld

8. oktober 2014

Trekløver(:

VenterVanessa skriver:

Det gør bare ondt i starten at amme. Det er noget man skal over, og mange opgiver pga smerter. Da jeg havde ammet 5 uger så var det bare derud af. Så gjorde det ikke ondt mere, men var bare mega hyggeligt. 

Så ville kæmpe for amningen, og det skal nok lykkedes 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.