Kosten forvirre mig... er det ok det jeg gør?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

432 visninger
5 svar
3 synes godt om
8. oktober 2014

Anonym trådstarter

Min datter bliver 7 mdr. her den 19/10. og blev rådet til at min sundhedsplejerske at sørge for hun begyndte på flere måltider og mindre flasker pga. hun er en stor pige (Vejer 8,6 kg. og er 70 lang).

Pt. ser hendes madplan sådan her ud:

- 6:30-7:00 flakse 180ml. (når hun vågner)

- 9:00-9:30 havregrød eller øllebrød med frugt i (samt fedtstof tilsat) + vand af kop.

- 11:30-12:00 flakse 210ml. (inden lang lur.)

- 15:00-15:30 frugtmos eller A38 med frugtstykker + vand af kop.

- 18:30-19:00 aftensmad (kogt kylling eller anden mager kogt kød + kartoffel/gulerodsmos) + vand af kop.

- 20:30-21:00 natflaksen 210ml.

Det vil sige hun får tre flaske og tre "måltider" i løbet af en dag. Hun virker super glad og tilfreds, og lader ikke til at mangle noget. Hvad mener i ? er der noget der skal justeres på???

Hun kan ikke selv sidde med noget endnu og hvis hun tilbydes noget med lidt konsistens bliver det også slugt, så tør simpelthen ikke give hende noget som skal tygges, da hun risikere at blive kvalt i det.

Har overvejet om hun bør få en flaske mere ved 24 tiden? da hun sover utroligt let, men det har hun altid gjort og ved ikke om det fordi hun mangler noget?

Hilsen en mor der ønsker at give sin datter det rigtige. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Synes det ser superfint ud ville ikke give flaske kl 24 hvis hun ikke selv melder sig/vågner af sult  

Anmeld

8. oktober 2014

Monski

Jeg synes det lyder helt normalt faktisk, min søn er 8 måneder og får også 3-4 flasker (1 til hver lur, + en om natten) og så spiser han grød morgen - rugbrød frokost og andet om aftenen, derudover får han kiks elle frugt imellem det, hvis han er sulten. Han vejer ca 11,5 kg ved ikke hvor lang han er. 

Men det er ved at være en godt stykke tid siden vi havde sundhedsplejerske så det kan jo godt være hun vil sige det samme som din 

Anmeld

8. oktober 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Synes det ser superfint ud ville ikke give flaske kl 24 hvis hun ikke selv melder sig/vågner af sult  

Mener ikke det sult der gør hun vågner. Da hun altid har sovet let og skulle have sin sut flere gange i løbet af natten.  Tak for dit svar.

Anmeld

8. oktober 2014

Anonym trådstarter

Monski skriver:

Jeg synes det lyder helt normalt faktisk, min søn er 8 måneder og får også 3-4 flasker (1 til hver lur, + en om natten) og så spiser han grød morgen - rugbrød frokost og andet om aftenen, derudover får han kiks elle frugt imellem det, hvis han er sulten. Han vejer ca 11,5 kg ved ikke hvor lang han er. 

Men det er ved at være en godt stykke tid siden vi havde sundhedsplejerske så det kan jo godt være hun vil sige det samme som din 

Tusind tak for dit svar ❤️ det rart at blive bekræfter i man ikke gør det helt forkert 

Anmeld

8. oktober 2014

Missy_B

Anonym skriver:

Min datter bliver 7 mdr. her den 19/10. og blev rådet til at min sundhedsplejerske at sørge for hun begyndte på flere måltider og mindre flasker pga. hun er en stor pige (Vejer 8,6 kg. og er 70 lang).

Pt. ser hendes madplan sådan her ud:

- 6:30-7:00 flakse 180ml. (når hun vågner)

- 9:00-9:30 havregrød eller øllebrød med frugt i (samt fedtstof tilsat) + vand af kop.

- 11:30-12:00 flakse 210ml. (inden lang lur.)

- 15:00-15:30 frugtmos eller A38 med frugtstykker + vand af kop.

- 18:30-19:00 aftensmad (kogt kylling eller anden mager kogt kød + kartoffel/gulerodsmos) + vand af kop.

- 20:30-21:00 natflaksen 210ml.

Det vil sige hun får tre flaske og tre "måltider" i løbet af en dag. Hun virker super glad og tilfreds, og lader ikke til at mangle noget. Hvad mener i ? er der noget der skal justeres på???

Hun kan ikke selv sidde med noget endnu og hvis hun tilbydes noget med lidt konsistens bliver det også slugt, så tør simpelthen ikke give hende noget som skal tygges, da hun risikere at blive kvalt i det.

Har overvejet om hun bør få en flaske mere ved 24 tiden? da hun sover utroligt let, men det har hun altid gjort og ved ikke om det fordi hun mangler noget?

Hilsen en mor der ønsker at give sin datter det rigtige. 

Det lyder da ganske normalt

Et godt råd mht mere fast mad, kan være at smøre et stk bondebrød med leverpostej, og lægge det på en tallerken , hvor du har lagt lidt vand på. Dermed bliver brødet meget blødt, og opløses så nemt i munden at hun ikke kan sluge det som hele stykker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.