Slimprop gået. Ringe til FG?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.036 visninger
13 svar
7 synes godt om
8. oktober 2014

Vivienne

Hej piger. 

Har lige været i bad og i den forbindelse kom der en brunlig klump ud. Jeg går ud fra at det er slimproppen. Ellers er der ingen andre symptomer udover lidt plukveer. 

Burde jeg ringe til FG?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2014

Kay

Nej det er helt normalt den går i slutningen af graviditeten  

Min gik for 4 uger siden

Anmeld

8. oktober 2014

Vivienne

Ja, har læst lidt om det nu. 

Har termin d. 16 men har en fornemmelse at han kommer før

Anmeld

8. oktober 2014

L-Mortil3

Du kan roligt vente til veerne kommer og er regelmæssige :-) 

Anmeld

8. oktober 2014

WilliamDSTN

Kay skriver:

Nej det er helt normalt den går i slutningen af graviditeten  

Min gik for 4 uger siden

Det virker som om du har styr på det her ? 

hvad gør slimproppen ? og hvor sidder den ? hvad holder den på? jeg har slet ikk styr på det og er helt på bar bund ?

Anmeld

8. oktober 2014

Kay

Nørreslet skriver:

Det virker som om du har styr på det her ? 

hvad gør slimproppen ? og hvor sidder den ? hvad holder den på? jeg har slet ikk styr på det og er helt på bar bund ?

Slimpropen bliver dannet i starten af graviditeten og sidder i livmoderhalsen for at beskytte baby mod ting ude fra...

Når man nærmer sig fødsel, bliver livmoderhalsen blødere, gerne sammen med tiltagende plukveer (ikke alle mærker de har dem, men alle har dem)

Hos nogle kommer slimproppen ud som en stor blæret klat evt med lidt blod, hos andre i flere små klatter og nogle andre som slimet udflåd... 

Ikke alle opdager den går, da den fx går når man er i bad eller laver stort på toilettet eller man bare tænker det er lidt tyk udflåd

Nogle mener man ikke bør gå i svømmehallen/badekar efter den er gået andre at det er ok... jeg er dog begge gange blevet "sat af" varmtvandsbassin hold for gravide med bækkenløsning da de mener  er risiko for bakterier i vandet

Anmeld

8. oktober 2014

anonym10101

Vivienne skriver:

Hej piger. 

Har lige været i bad og i den forbindelse kom der en brunlig klump ud. Jeg går ud fra at det er slimproppen. Ellers er der ingen andre symptomer udover lidt plukveer. 

Burde jeg ringe til FG?

Da min slimprop gik 31+0 og 37+5 fik jeg afvide at det ikke var et sikkert nok tegn på fødsel, jeg skulle kun ringe ved vandafgang, veer eller blødninger

Anmeld

8. oktober 2014

WilliamDSTN

Kay skriver:

Slimpropen bliver dannet i starten af graviditeten og sidder i livmoderhalsen for at beskytte baby mod ting ude fra...

Når man nærmer sig fødsel, bliver livmoderhalsen blødere, gerne sammen med tiltagende plukveer (ikke alle mærker de har dem, men alle har dem)

Hos nogle kommer slimproppen ud som en stor blæret klat evt med lidt blod, hos andre i flere små klatter og nogle andre som slimet udflåd... 

Ikke alle opdager den går, da den fx går når man er i bad eller laver stort på toilettet eller man bare tænker det er lidt tyk udflåd

Nogle mener man ikke bør gå i svømmehallen/badekar efter den er gået andre at det er ok... jeg er dog begge gange blevet "sat af" varmtvandsbassin hold for gravide med bækkenløsning da de mener  er risiko for bakterier i vandet

Okay tak for info så blev jeg det klogere 

Anmeld

8. oktober 2014

Kay

Nørreslet skriver:

Okay tak for info så blev jeg det klogere 

Var så lidt 

Anmeld

8. oktober 2014

Vivienne

Ser ud til at min fødsel er i gang... 

Har uregelmæssige veer siden kl. 15 og venter bare på at de bliver regelmæssige eller at vandet går... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.