Tyggelegetøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

538 visninger
3 svar
1 synes godt om
7. oktober 2014

Blop2

Hej alle...

har en søn på 2,9 år. Han har et stort tyggebehov og putter stadig legetøj og sand i munden.

vi er blevet anbefalet noget tyggelegetøj som kan tilfredsstille hans tygge behov, og som ikke kan skade som almindeligt legetøj kan.

Har kun kunnet finde det på en udenlandsk hjemmeside , og det er jeg ikke meget for.

Nogen som keder nogle danske steder man kan købe tyggelegetøj til store børn?

Ellers andre med børn som har haft samme problem, som kan fortælle lidt om det?

På forhånd tak;o)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2014

Kay

min datter havde ikke behovet da hun var lille... tror lidt det er fordi hun først fik tænder da hun var 1 år gammel... 

men hun er begynt at få behovet nu...  2 år gammel... og vi prøver at lære hende at man ikke må bide i legetøjet... eller tøjet for den sags skyld... 

jeg vil ik begynde at give hende baby bideringe osv... da hun er ret moden af sin alder... så vi giver hende tyggegummi når det er slemt... (ja ved jeg kan få hug for den her) 

men det virker altså... det er ikke hver dag hun har et kæmpe tyggebehov, men når hun får det store behov får hun lov at sidde og tygge tyggegummi imens hun ser tegnefilm... 

altså ik noget med at fare rundt med det i munden... og det virker altså her hjemme... 

Anmeld

7. oktober 2014

Blop2

Kay skriver:

min datter havde ikke behovet da hun var lille... tror lidt det er fordi hun først fik tænder da hun var 1 år gammel... 

men hun er begynt at få behovet nu...  2 år gammel... og vi prøver at lære hende at man ikke må bide i legetøjet... eller tøjet for den sags skyld... 

jeg vil ik begynde at give hende baby bideringe osv... da hun er ret moden af sin alder... så vi giver hende tyggegummi når det er slemt... (ja ved jeg kan få hug for den her) 

men det virker altså... det er ikke hver dag hun har et kæmpe tyggebehov, men når hun får det store behov får hun lov at sidde og tygge tyggegummi imens hun ser tegnefilm... 

altså ik noget med at fare rundt med det i munden... og det virker altså her hjemme... 

Vi er blevet anbefalet tyggegummi, slikkepinde og hel frugt... Alt hvor han skal bruge musklerne i munden. Vi skal give ham det både når behovet opstår, mens os som forebyggende.

så tyggegummi er skam en god ide, så længe det er under opsyn;o)

Anmeld

7. oktober 2014

Kay

Blop2 skriver:

Vi er blevet anbefalet tyggegummi, slikkepinde og hel frugt... Alt hvor han skal bruge musklerne i munden. Vi skal give ham det både når behovet opstår, mens os som forebyggende.

så tyggegummi er skam en god ide, så længe det er under opsyn;o)

Ja der er bare en del der kigger meget skævt når man giver en 2 årig tyggegummi... især når hun gerne vil havde det med stærk pebermynte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.