Syg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

518 visninger
2 svar
0 synes godt om
7. oktober 2014

Anonym trådstarter

Hej piger. Jeg var så uheldig at jeg for halvandet år siden blev kørt ned af en lastbil på motorvejen. Slog min nakke meget slemt men sygehuset sagde der ikke var noget der var brækket og et par dage efter var jeg på arbejde igen, selvom jeg havde meget ondt. Arbejder på et plejehjem så mit arbejde er ret hårdt fysisk.. Jeg er desværre ikke medlem af nogen a kasse da jeg har fået en masse forskelligt af vide og en fra a kassen som jeg snakkede med sagde jeg ikke kunne være medlem når jeg "kun" var afløser, desværre er jeg også blevet lovet 4 gange at jeg kom ind på en uddannelse uden held.. Nå men sagen er den at nu havde jeg søgt ind som pædagog og er så heldig at starte til februar, men min nakke genere mig så meget at når jeg har arbejdet i 2 timer har jeg så ubeskriveligt ondt. Har gået til fys nogle gange, men de "opgav" mig da de ikke vidste hvad de skulle gøre. Jeg har så mange smerter at der er mange ting jeg må sige nej til, mange ting som bliver uoverskuelige.. Som igår efter 8 timer på arbejde, lagde jeg mig i sengen resten af dagen, og lå grædende inden jeg skulle sove imens min kæreste prøvede at massere mig.. En sagde til mig man kunne få syge dagpenge igennem sin læge selvom man ikke er i a kassen? Håber virkelig nogle kan hjælpe.. Vi er igang med projekt barn, men er bange for at det er for hårdt for mig at skulle være mor med den nakke som jeg har.. Ville blive så glad hvis jeg kunne være sygemeldt indtil februar så min nakke fik en pause så det måske hjalp en del:-) bor Sammen med min kæreste som er på su. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2014

L-Mortil3

Hvad endten man er i a-kasse eller ej, kan man sagtens melde sig syg, men så skal indtægten komme fra kommunen, endten i form af KH, for at man kan få det, skal du jo have en lægeerklæring, ansøge om KH m.m et godt sted at starte er din læge, og ellers kommunen bagefter. Jeg har ikke selv prøvet det, så mit svar er lidt farvet af hvad jeg har læst mig til ;-)

under alle omstændigheder rigtig rigtig god bedring! Og hvis jeg var dig ville jeg sætte projekt baby på stand-by til du ved hvad der reelt sker i den nakke. En graviditet og nyfødt er hård ved kroppen. 

Sakset fra borger.dk

Hvis du bliver syg og ikke får fuld løn under sygdom, er ledig og bliver syg, eller du som selvstændig bliver syg og er forsikret, har du ret til sygedagpenge

sette vel og mærke kun hvis du er i en a kasse, ellers er det KH med mindre du bor med en der tjener det dobbelte af KH så får du nul og nix pga gensidig forsørger pligt

Anmeld

7. oktober 2014

LouiseEm

Har du snakket med din egen læge????? Lyder meget som om du kunne lide af piskesmæld 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.