Ud med baby, hvornår og hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.982 visninger
7 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. oktober 2014

Anonym trådstarter

Okay, jeg synes virkelig det er pinligt det her, mest fordi jeg føler at jeg bare "burde springe ud i det" men tror ikke at jeg tør!

Sagen er den at jeg har en datter på omkring en måned. Har haft hende med ud til fødselsdag, spisning hos et vennepar og kaffevisit hos en veninde, alle tre gange har jeg kørt og haft hende med i autostol. Men jeg har en flot og fin barnevogn som jeg havde store intentioner om, at benytte til ture ind til byen, på cafe osv, sagen er bare sådan, at jeg kun bruger den til daglige gåture rundt i kvarteret...

Jeg "tør" ikke tage længere væk hjemmefra end at jeg kan gå hjem på maks 10 min!

- Hvad gør jeg hvis jeg sidder på feks en cafe og hun begynder at græde/bliver sulten (hun får flaske)?

- Hun vil ikke bare holdes i favnen og kigge rundt, man skal gå rundt med hende/se på forskellige ting/der skal ske noget. Hvad hvis det pludselig sker midt på cafe/butikstur etc.?

- Hvis hun nu ikke vil ligge selv i vognen når det er på tide at gå hjem? Kan jo ikke bare lade hende ligge og skrige men kan heller ikke så godt tage hende op? Specielt hvis jeg er ude og vejret bliver dårligt?

- Hvor gamle var jeres da I begyndte at tage ud jævnligt?

Ih jeg er så flov over det, for det virker som om at det burde være indlysende hvad man gør men er altså på komplet bar bund suk!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2014

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Okay, jeg synes virkelig det er pinligt det her, mest fordi jeg føler at jeg bare "burde springe ud i det" men tror ikke at jeg tør!

Sagen er den at jeg har en datter på omkring en måned. Har haft hende med ud til fødselsdag, spisning hos et vennepar og kaffevisit hos en veninde, alle tre gange har jeg kørt og haft hende med i autostol. Men jeg har en flot og fin barnevogn som jeg havde store intentioner om, at benytte til ture ind til byen, på cafe osv, sagen er bare sådan, at jeg kun bruger den til daglige gåture rundt i kvarteret...

Jeg "tør" ikke tage længere væk hjemmefra end at jeg kan gå hjem på maks 10 min!

- Hvad gør jeg hvis jeg sidder på feks en cafe og hun begynder at græde/bliver sulten (hun får flaske)?

- Hun vil ikke bare holdes i favnen og kigge rundt, man skal gå rundt med hende/se på forskellige ting/der skal ske noget. Hvad hvis det pludselig sker midt på cafe/butikstur etc.?

- Hvis hun nu ikke vil ligge selv i vognen når det er på tide at gå hjem? Kan jo ikke bare lade hende ligge og skrige men kan heller ikke så godt tage hende op? Specielt hvis jeg er ude og vejret bliver dårligt?

- Hvor gamle var jeres da I begyndte at tage ud jævnligt?

Ih jeg er så flov over det, for det virker som om at det burde være indlysende hvad man gør men er altså på komplet bar bund suk!

mange cafeer kan man godt få varmet en flaske hos. Ellers så havde vi gerne en termokande kun brugt til vand og så kogt vand hjemmefra og pulver med.

hvis hun vil underholdes på caféen så er der ofte meget at se på så den del skal du ikke frygte.

dårligt vejr og et grædende barn på vej hjem. Hav en bæresele med og ind under din jakke. Eller så må i stoppe under noget læ og se på regnen.

syntes bare du skal springe ud i det og hyg din med dine veninder/mødregruppe eller andre.

Anmeld

5. oktober 2014

Jibbe

Ellers så anskaf dig en bæresele eller slynge du kan have med. Så kan du tage hende op hvis krisen indtræffer. Bare husk at de skal støtte helt ud i knæhaserne - ikke babybjørn, da den belaster hofterne. Man kan få mange smarte og også nogle ret små lette nogle der intet fylder som fx Boba Air  

Anmeld

5. oktober 2014

Linkae

Øhm mine har været med ude fra dag 1 nærmest. Det var for mig helt naturligt at amme offentlig og senere hen give flaske. Jeg sørgede naturligvis for at have alt det nødvendige med og fik så lunet flasken på f.eks cafe hvis jeg var der. 

Børn tager ikke skade af at græde og kan ske det når at græde inden flasken lige er varmet. 

Tror det handler om gode vaner og bare at springe ud i det

Anmeld

5. oktober 2014

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar..

Har en bæresele så den vil jeg da klart tage med ud. Ved godt at baby ikke tager skade af at græde lidt indtil flasken bliver klar og sådan men det stresser mig helt vildt når hun græder hvis vi ikke er derhjemme og er bange for at gå i panik. Hold kæft hvor lyder det sølle når jeg får det ned på skrift... Jeg må nok bare forsøge mig frem.

Anmeld

5. oktober 2014

Aggemusen

Profilbillede for Aggemusen

Kære du,

Sådan havde jeg det også med min den første, bare tanken om en tur i det lokale indkøbscenter gav mig koldsved. Rationelt var det bestemt ikke, og det vidste jeg godt, men jeg var totalt i mine følelsers vold og kom ikke udenfor en dør den første tid.

Min redning kom fra uventet kant i form af min lillebror :0) Han kom og boede hos os et par dage for at lære den lille guldklump at kende, og han skød alle mine "dårlige" undskyldninger for at blive hjemme ned. Han nærmest tvang mig med på café og ud for at shoppe, og det gik over al forventning. Min datter sov trygt i barnevognen og var kun oppe enkelte gange for at få trøst - hvilket viste sig slet ikke at være et problem. Så der vendte det for mig, og efterfølgende havde jeg hende med over alt.

Så mit råd til dig er at få en veninde, din mand, søster eller en anden, du er tryg ved, til at gå med dig den første gang - det hjælper helt vildt meget.

Anmeld

5. oktober 2014

Anonym

Anonym skriver:

Tak for jeres svar..

Har en bæresele så den vil jeg da klart tage med ud. Ved godt at baby ikke tager skade af at græde lidt indtil flasken bliver klar og sådan men det stresser mig helt vildt når hun græder hvis vi ikke er derhjemme og er bange for at gå i panik. Hold kæft hvor lyder det sølle når jeg får det ned på skrift... Jeg må nok bare forsøge mig frem.

Det er lidt sjovt , men jeg har det præcis som dig.. (til trods for jeg ingen baby har født endnu) men det er de tanker der kan gøre mig mest bange mht at skulle have en baby, eller rettere, skal have den med "ud".. Jeg er så bange for at jeg skulle gå i panik, hvis baby græder når vi ikke er hjemme.. eller jeg følte jeg ikke kunne berolige den igen..  jeg synes det ville være pinligt..  Men i virkekigheden er det jo det mest naturlige, at en baby vil blive ked af det, græde eller blive hysterisk.. Jeg håber inderligt at følelsen vil ændre sig, når jeg skal være mor til april... 

Anmeld

6. oktober 2014

Clisolka

Jeg havde det akkurat som dig da jeg blev mor første gang - hvad nu hvis hun skriger imens jeg stod i en butik eller sad i bussen. Jeg var panikslagen og forlod næsten aldrig lejligheden! 

Men med tiden blev det nemmere. Jeg lærte hendes vaner at kende og vupti, så var vi nede og hente far fra arbejde flere gange om ugen (30 min gang). Hun fik også flaske, så jeg sørgede altid for at have 1-2 flasker med i pusletasken, som så kunne varmes et sted - f.eks. "tanke hende op" på fars arbejde, inden vi skulle handle osv. 

Her med lillebror var vi ude af døren dagen efter vi kom hjem fra sygehuset (var hjemme en søndag). Storesøster skulle jo afsted i børnehave, så vi var stort set ude alle dage  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.