Spegepølse i graviditeten???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning:

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

14.135 visninger
9 svar
5 synes godt om
5. oktober 2014

Cath44

Hej piger. 

Jeg et er i 14 uge af graviditeten og er begyndt at spise spegepølse. 

Må man gerne det? 

Vil meget gerne læse jeres råd 

kh Cath

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2014

Sujan

Cath44 skriver:

Hej piger. 

Må man gerne det? 

kh Cath

Hvorfor skulle man ikke måtte spise spegepølse??? 

Har aldrig hørt om at man ikke må, så spis du bare

Anmeld

5. oktober 2014

Kay

hvorfor skulle man ikke måtte det??  

altså det er ikke sundt kun at leve af spegepølse... men vil da sige jeg spiser en god del spegepølse... elllsker det... 

ja der er jo en riciko for listeria lige som i rullepølse og andet pålæg... det er der faktisk ved ALT mad du ikke opvarmer til en hvis temperatur inden du spiser det... (nogle ting væsentlig mindre riciko end andre )

Anmeld

5. oktober 2014

female

Der KAN være listeria i spegepølse, som i så meget andet pålæg. Jeg holder mig derfor helt fra pålæg, mens jeg er gravid. Men tror altså risikoen er meget lille, og det er nærmest umuligt at holde sig fra alt, der kan indeholde det.

Anmeld

5. oktober 2014

Sissel

Altså i Norge må man ikke spise spegepølse når man er gravid.. Men ANER ikke hvorfor måske onkel Google kan hjælpe

Anmeld

5. oktober 2014

Kay

Sissel skriver:

Altså i Norge må man ikke spise spegepølse når man er gravid.. Men ANER ikke hvorfor måske onkel Google kan hjælpe

Åh så må Elna og lillesøster fejle noget forfærdeligt for har da spist minimum en spegepølse mad om dagen siden uge 16 i begge graviditeter 

Anmeld

5. oktober 2014

Sissel

Jeps det samme her synes ikke spegepølse er slem når jeg har kvalme

Det var bare min norske søster der fortalte det, at hun glædede sig sådan til hun havde født, så hun ku spise spegepølse igen.. Men hun vidste ikke hvorfor man ikke måtte spise det under graviditet, bare at det måtte man ikke! Gad vide hvad de putter i deres spegepølse i Norge?

Anmeld

5. oktober 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Who knows.... Her i Italien spiser de intet råt under graviditeten, inklusiv grøntsager.... Det synes jeg nu er en lille smule overkill 

Anmeld

6. oktober 2014

Kay

Sissel skriver:

Jeps det samme her synes ikke spegepølse er slem når jeg har kvalme

Det var bare min norske søster der fortalte det, at hun glædede sig sådan til hun havde født, så hun ku spise spegepølse igen.. Men hun vidste ikke hvorfor man ikke måtte spise det under graviditet, bare at det måtte man ikke! Gad vide hvad de putter i deres spegepølse i Norge?

Norske spegepølser virker helt farlige nu

Men altså der er jo også en del lande hvor mælkeprodukter især ost er No go fordi de ikke laves på pasteuriseret mælk så der er måske en grund

Anmeld

6. oktober 2014

Cath44

Cath44 skriver:

Hej piger. 

Må man gerne det? 

kh Cath

Tak for alle jeres råd 

fik virkelig træng til spegepølse dog ikke hvert måltid.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.