Planlægning af bryllup

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.668 visninger
10 svar
3 synes godt om
3. oktober 2014

Anonym trådstarter

Hej allesammen

Min kæreste og jeg planlægger bryllup næste år, og ønsker begge et stille og roligt bryllup uden taler mm., men der er noget vi ikke kan finde ud af - nemlig om vi skal:

1. Holde brylluppet på vores årsdag (fredag) helt uden gæster, og først have den nærmeste familie på besøg dagen efter til god mad, og så fortælle dem det der.

2. Holde brylluppet på vores årsdag (fredag), og have den nærmeste familie med i kirken, og så hjem og have god mad bagefter.

3. Holde brylluppet dagen efter vores årsdag (lørdag), og have den nærmeste famile med i kirken, og så hjem og have god mad bagefter.

Hvis vi holder det fredag uden gæster på dagen tænker jeg at vi kan nyde hinanden mere uden at skulle noget, men på den anden side er jeg bange for at det bliver en lidt flad fornemmelse bare at komme hjem efter brylluppet. 

Hvis vi holder det fredag med gæ ster på dagen, så tænker jeg om man kan tillade sig at bede folk om at tage fri?

Hvis vi holder det lørdag med gæster, så bliver det ikke på vores årsdag, som betyder rigtig meget for os.

Undskyld det blev så langt. Håber det gav lidt mening. Hvad ville i gøre hvis det var jer? Og er der eventuelt nogen som har prøvet noget af det? Bryllup uden gæster? Bryllup om fredagen? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2014

Anonym trådstarter

Glemte forresten at sige, at vi regner med at vi vil giftes i en kirke, og den er ret stor, og tænker at det måske vil føles lidt tomt helt uden gæster. Omvendt vil de få gæster vi vil have med heller ikke være i nærheden af at fylde kirken ud.

Har snakket med præsten og alle 3 muligheder kan lade sig gøre 

Anmeld

3. oktober 2014

Englehår

Profilbillede for Englehår

Kan i vente et år så jeres årsdag er en lørdag? Hvis det passer altså  

Ellers så synes jeg alligevel at i skal holde det lørdag med gæster det er for mig et rigtigt bryllup

Anmeld

3. oktober 2014

Anonym trådstarter

AHM skriver:

Kan i vente et år så jeres årsdag er en lørdag? Hvis det passer altså  

Ellers så synes jeg alligevel at i skal holde det lørdag med gæster det er for mig et rigtigt bryllup

Den tanke har jeg også haft, men det er desværre først i 2021 at vores årsdag falder på en lørdag igen  Tak for svar  Hvis vi holder det lørdag bliver det i hvert fald nemmere at invitere gæster.

Anmeld

3. oktober 2014

MetteT

Når jeres årsdag betyder så meget, tror jeg at jeg ville blive gift fredag og så holde festen lørdag.. Vi var til et bryllup ved et hold venner for nogle år siden hvor de blev gift en onsdag (deres årsdag), godt nok på rådhuset og så holdte de festen om lørdagen.. Vi var så til glo bryllup om onsdagen.. Men festen blev først holdt lørdag.. 

Anmeld

3. oktober 2014

SandraXOXO

I kunne jo invitere folk til bryllupsfest/middag/kaffe og kage om lørdagen og så sige at alle er velkomne i kirken fredag hvor i bliver viet og velsignet? Det synes jeg godt man kan. 

Anmeld

3. oktober 2014

Mumto3

Hvis det betød meget for mig at blive gift en bestemt fredag, så ville jeg lægge vielsen kl 16.30 så passer det med middag og folk skal ikke tage en hel fridag for at nå det.

-og så tænker jeg på at der er en nogle par der vælger at blive gift i Iltalien fordi det er SÅ romantisk og de forventer at alle deres gæster rejser til Italien for at deltage i brylluppet. I forhold til det, er en halv fridag jo ingen ting!

Håber I får et dejligt bryllup!!!

Anmeld

4. oktober 2014

Anonym trådstarter

Tak for svar  Tror at vi er kommet frem til at vi enden holder det fredag på vores årsdag uden gæster, og så først gæster lørdag, eller lørdag med gæster både i kirke og bagefter. Der kommer små børn med til festen, så tænker at folk hurtigt tager hjem, hvis vi først holder det sent om eftermiddagen, men det var ellers en god ide som jeg ikke havde tænkt på 

Anmeld

4. oktober 2014

LinLin

vi blev gift d. 12.12.12 - det var en onsdag... vi havde først "tid" kl 15.30.

Kan man ikke gøre det med kirken? sen eftermiddag...

det passer jo desværre lige med skudår - ellers var det jo oplagt at vente et år, så jeres årsdag faldt en lørdag

Anmeld

4. oktober 2014

Missy_B

Hvad med om i fejrer jeres sidste årsdag som kærester , bare jer, og så holder brylluppet dagen efter? 

Det kommer an på hvad i helst vil - jeg ville ikke ha undværet vores bryllupsfest og folk i kirken mv, også selvom at det ikke blev på vores årsdag 

Stort tillykke med det kommende bryllup 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.