Erfaringer med Truxal

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.613 visninger
7 svar
0 synes godt om
3. oktober 2014

Anonym trådstarter

Jeg har siden jeg mistede for en lille måned siden haft rigtig svært ved at sove om natten og har derfor fået sovepiller og de sidste par dage fået Truxal (udleveret af psykiatrisk). Ifølge lægerne har jeg ikke en depression, men en virkelig stærk sorgreaktion, der gør det lidt svært at være mig for tiden.

I forbindelse med at jeg får Truxal er jeg kommet lidt i tvivl om hvordan og hvorledes det forholder sig med indtag af alkolhol. Det er ikke fordi jeg vil drikke mig hamrende fuld, men jeg har tænkt lidt på at prøve at lade være med at tage sovepillerne og Truxal'en i aften og så tage et enkelt glas rødvin til aftensmaden. Det kan jo også have en vis sløvende effekt (igen, det er kun ét glas vi snakker og INGEN medicin, inden der evt. er nogen der banker mig i hovedet for at have de tanker).

Nogen der ved om man må det? Har igen bare fået at vide at jeg skal tage pillerne efter behov og det ville jo være fedt, hvis jeg kunne undvære dem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2014

K&S

Anonym skriver:

Jeg har siden jeg mistede for en lille måned siden haft rigtig svært ved at sove om natten og har derfor fået sovepiller og de sidste par dage fået Truxal (udleveret af psykiatrisk). Ifølge lægerne har jeg ikke en depression, men en virkelig stærk sorgreaktion, der gør det lidt svært at være mig for tiden.

I forbindelse med at jeg får Truxal er jeg kommet lidt i tvivl om hvordan og hvorledes det forholder sig med indtag af alkolhol. Det er ikke fordi jeg vil drikke mig hamrende fuld, men jeg har tænkt lidt på at prøve at lade være med at tage sovepillerne og Truxal'en i aften og så tage et enkelt glas rødvin til aftensmaden. Det kan jo også have en vis sløvende effekt (igen, det er kun ét glas vi snakker og INGEN medicin, inden der evt. er nogen der banker mig i hovedet for at have de tanker).

Nogen der ved om man må det? Har igen bare fået at vide at jeg skal tage pillerne efter behov og det ville jo være fedt, hvis jeg kunne undvære dem.

Der står sådan her i indlægssedlen: 

"Midlet øger den søvndyssende virkning af alkohol". 

Hvor stor en dosis får du? Det er jo et middel mod psykose. 

Anmeld

3. oktober 2014

Anonym trådstarter

K&S skriver:

Der står sådan her i indlægssedlen: 

"Midlet øger den søvndyssende virkning af alkohol". 

Hvor stor en dosis får du? Det er jo et middel mod psykose. 

Jeg får én pille (15 mg) i døgnet og det er lige inden jeg skal sove. Ville som sagt aldrig drikke alkohol samtidig med indtagelse af medicin af nogen art, men det er jo det, når jeg så overvejer at prøve en aften/nat uden hverken sovemedicin eller beroligende. 

Anmeld

3. oktober 2014

K&S

Anonym skriver:

Jeg får én pille (15 mg) i døgnet og det er lige inden jeg skal sove. Ville som sagt aldrig drikke alkohol samtidig med indtagelse af medicin af nogen art, men det er jo det, når jeg så overvejer at prøve en aften/nat uden hverken sovemedicin eller beroligende. 

Det har jo ingen indvirkning på hinanden, hvis du ikke tager medicinen i aften, men det vil være ærgerligt at drikke et glas vin og så alligevel have brug for den beroligende medicin... 

Anmeld

3. oktober 2014

K&S

Anonym skriver:

Får du anden hjælp end bare medicin? Jeg tænker psykologhjælp 

Anmeld

3. oktober 2014

Anonym trådstarter

K&S skriver:

Får du anden hjælp end bare medicin? Jeg tænker psykologhjælp 

Har været indlagt på psykiatrisk siden tirsdag aften for at få noget ro og nogen at snakke med. Har en aftale med en psykolog på mandag og har fået en mentor tilknyttet på uddannelsen. Sådan som jeg har det ved jeg godt at jeg skal have hjælp.

Men nu skal jeg bare "overleve" weekenden. Håber det kommer til at gå godt.

Anmeld

3. oktober 2014

Englehår

Profilbillede for Englehår

Allerførst, så er jeg ked af at læse om dit tab 

Som du selv er klar over, så er det sjældent en god idé ned alkohol og medicin. 

Jeg tænker dog,  at du måske ville stå i en skidt situation hvis du efter at have drukket et glas vin alligevel har behov for sovemedicinen - især fordi du ikke har fået medicinen over længere tid  

Har du Truxal som fast eller PN medicin? 

Derudover, så tænker jeg at den søvn man får ovenpå alkohol sjældent er særlig god eller dyb. Det er ikke sikkert at det er sådan for dig, det ved du bedst  Men er det søvnen du har behov for, så vil mit råd til dig være at droppe vinen i aften  

Jeg håber du får en god weekend 

Anmeld

3. oktober 2014

Anonym trådstarter

AHM skriver:

Allerførst, så er jeg ked af at læse om dit tab 

Som du selv er klar over, så er det sjældent en god idé ned alkohol og medicin. 

Jeg tænker dog,  at du måske ville stå i en skidt situation hvis du efter at have drukket et glas vin alligevel har behov for sovemedicinen - især fordi du ikke har fået medicinen over længere tid  

Har du Truxal som fast eller PN medicin? 

Derudover, så tænker jeg at den søvn man får ovenpå alkohol sjældent er særlig god eller dyb. Det er ikke sikkert at det er sådan for dig, det ved du bedst  Men er det søvnen du har behov for, så vil mit råd til dig være at droppe vinen i aften  

Jeg håber du får en god weekend 

Hvad mener du med PN medicin? Jeg tager Truxal i en cocktail med Zolpidem, da sovepillerne ikke helt har den ønskede effekt alene. Har sovet ret ringe, indtil jeg fik Truxal indover her i tirsdags. Skal dog kun tage det efter behov, så ikke fast. Er bare ret bange for at blive afhængig af pillerne, så er lidt varsom med at tage dem. 

Er lige kommet hjem efter en aften hos min søster og svoger, og der er fest i hele ejendommen, så har taget beroligende. Tror ikke jeg får megen hvile ellers. Ville ønske folk ville tænke på at der rent faktisk også bor andre mennesker i ejendommen og tog lidt hensyn til os. Øv altså! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.