Nogle som bor i andelsbolig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

541 visninger
2 svar
1 synes godt om
2. oktober 2014

PST

Hej Piger !

Jeg står i den situation, at min kæreste og jeg venter os vores første barn til feb.- hvilket vi glæder os til!

Vi bor i en lejebolig, med en husleje på 10.000 kr./mdr (inklusiv vand og varme) - det er DYRT! Vi er begyndt at overveje, om det overhovedet er muligt at låne til en andelslejlighed - de 10.000 kr. som vi bruger månedligt, kunne vi få en del mere for, hvis vi fik mulighed for at købe en andelsbolig !

Den nuværende lejebolig er 2 værelses (i KBH) - og vi kommer til at mangle plads !

Jeg er på SU, og min kæreste har fuldtidsjob, MEN har planer om at blive studerende til næste sommer ! NU er spørgsmålet så, om det er muligt at kunne låne til en andelslejlighed - også selvom vi på et givet tidspunkt begge bliver studerende?

Ved godt i ikke lige kan svarer 100% sikkert på det - men hvad har i af erfaringer? Bor i selv i en andelsbolig, og er i studerende eller fuld/deltidsarbejde ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2014

fresia

Profilbillede for fresia

Vi bor i andelsbolig, jeg er på SU og min kæreste har fuldtidsarbejde

han købte dog lejligheden den gang han var lærling, og det var nemt at få lån, så hans var afdragsfrit indtil han var udlært nu betaler vi så en hel del af på lånet - men vi sidder stadig for væsentlig mindre end 10.000

Anmeld

2. oktober 2014

PST

fresia skriver:

Vi bor i andelsbolig, jeg er på SU og min kæreste har fuldtidsarbejde

han købte dog lejligheden den gang han var lærling, og det var nemt at få lån, så hans var afdragsfrit indtil han var udlært nu betaler vi så en hel del af på lånet - men vi sidder stadig for væsentlig mindre end 10.000

Hvor er det dejligt at høre, at det er en mulighed ! 10.000 kr/mdr. er meget for noget, man aldrig selv får en krone for !

Dejligt, at du skrev !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.