min datter spiser næsten ikke noget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

447 visninger
3 svar
2 synes godt om
2. oktober 2014

qwaszx

Min datter på 1 år vil ikke spise morgenmad. 

En sjældent gang kan vi lokke noget banan i hende, men grød og yoghurt og er banlyst. 

Tænderne er ikke kommet endnu, så hun er ikke så god til at spise boller og brød.

I vs spiser hun kun et halvt stykke rugbrød, lidt majs, ærter, ost eller hvad hun får med, og til eftermiddags frugten, spiser hun næsten ikke. 

Aften kan vi nogen gange være heldig, at hun spiser godt, men det er bestemt ikke altid. 

Hun får en godnatflaske, og en natflaske når hun vågner. Nogen gange når hun 2 natflasker, men det er vidst mest fordi, hun bruger dem til at falde i søvn, og der er sjældent spise halvdelen. 

Vil i mene hun får nok, eller skal jeg tage en snak med en læge? 

Hun har elastikkerne i orden, og mangler bestemt ikke sul på kroppen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2014

Chantie

Jeg ville nok droppe nogle af alle flaskerne.. og så længe hun ikke er undervægtig og ellers er glad og i trivsel tvivler jeg på det er et problem Børn spiser når de er sultne. Hvis man tvinger dem, ender de med at miste evnen til selv at kunne mærke Hvornår de er mætte

Anmeld

2. oktober 2014

qwaszx

Chantie skriver:

Jeg ville nok droppe nogle af alle flaskerne.. og så længe hun ikke er undervægtig og ellers er glad og i trivsel tvivler jeg på det er et problem Børn spiser når de er sultne. Hvis man tvinger dem, ender de med at miste evnen til selv at kunne mærke Hvornår de er mætte

Vi håber også på at smide i hvert fald natflasker snart.

Tak for svar 

Anmeld

2. oktober 2014

Muffinmus

Du erstatter på den her måde to måltider med flaske og forventer hun derefter spiser fire-gange oven i det..det svarer til syv måltider så, er helt enig i de flasker skal væk nu, hellere i går end i dag. Ingen kan forvente at spise alm mad med to flasker hældt indenbords.

Man tager en kold tyrker, tager max et par dage, så er der plads til normal mad til hende i mavsen.

så, når hun vågner i morgen, så tilbyder du hende et glas mælk og grød eller gryn eller hvad der nu bedst kan komme ind. Måske brokker hun sog over ikke at få flaske, men i den alder vænner de sig enormt hurtigt til andet mad, det er jo en del af deres udvikling.

kan sagtens forstå dine frustrationer, men eneste problem jeg kan se er at hun får den forkerte mad lige pt. Altså flaskerne så start med at fjerne dem og giv hende bedre betingelser for at have sult pg plads til det du tilbyder hende.

Natmad bør være et overstået kapittel for mdr siden, så den tænker jeg du allermest skal arbejde på. der skal kun tilbydes vand og sut om natten. og som med mange andre ting kræver det et par dages tilvænning hvor i må klare det ballade der kan blive. De dårlige rutiner skal ud, også for hendes skyld derefter håber jeg du finder ud af en løsning på god sjov mad der vil indenbords

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.