økonomi under barsel som elev

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.156 visninger
6 svar
0 synes godt om
30. september 2014

Anonym trådstarter

Jeg er lige blevet tilbudt elevplads som kontorelev i det private, men skal på barsel her til februar. Er der nogle der kender reglerne for økonomien? De har ingen aftale om at betale løn under barsel, vil jeg kunne få barselsdagpenge fra starten eller hvordan?

Har prøvet at kontakte både udbetaling dk og min fagforening, men synes ikke rigtigt jeg kan få noget konkret svar fra nogen af dem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2014

Mamacita til 2 piger

http://www.uddannelsesnaevnet.dk/Default.aspx?ID=2976

Du er som kontorelev omfattet af HK's overenskomst på området!  

Ring til HK de kan fortælle dig mere om dine rettigheder som gravid.  

Anmeld

1. oktober 2014

Anonym trådstarter

sessen1984 skriver:

http://www.uddannelsesnaevnet.dk/Default.aspx?ID=2976

Du er som kontorelev omfattet af HK's overenskomst på området!  

Ring til HK de kan fortælle dig mere om dine rettigheder som gravid.  

Men virksomheden har ikke overenskomst. Jeg har snakket med hk, men de kunne ikke rigtigt give mig svar og sendte mig videre til udbetaling DK... udbetaling DK siger jeg er berettiget til barselsdagpenge fra starten af, når jeg er elev, men jeg ville bare gerne høre erfaringer fra andre det evt har søgt barselsdagpenge som elev, da jeg gerne vil være helt sikker...

Anmeld

1. oktober 2014

Mamacita til 2 piger

Min virksomhed har heller ingen overenskomst. Men som elev er du omfattet af gældende overenskomst på området Uanset hvad.

Jeg er selv handelselev og er gravid. Min afdeling i HK sagde at jeg var berettiget til løn de første 6 mdr og derefter barselsdagpenge. Præcis som alle andre.  

Anmeld

1. oktober 2014

Mamacita til 2 piger

Anonym skriver:

Men virksomheden har ikke overenskomst. Jeg har snakket med hk, men de kunne ikke rigtigt give mig svar og sendte mig videre til udbetaling DK... udbetaling DK siger jeg er berettiget til barselsdagpenge fra starten af, når jeg er elev, men jeg ville bare gerne høre erfaringer fra andre det evt har søgt barselsdagpenge som elev, da jeg gerne vil være helt sikker...

Min virksomhed har heller ingen overenskomst. Men som elev er du omfattet af gældende overenskomst på området Uanset hvad.

Jeg er selv handelselev og er gravid. Min afdeling i HK sagde at jeg var berettiget til løn de første 6 mdr og derefter barselsdagpenge. Præcis som alle andre.

Anmeld

1. oktober 2014

Mamacita til 2 piger

Anonym skriver:

http://www.uddannelsesnaevnet.dk/Default.aspx?ID=2972

Anmeld

1. oktober 2014

Anonym trådstarter

sessen1984 skriver:

Jeg har snakket med Udbetaling Danmark igen, og de siger jeg kan få dagpenge fra starten af, og ellers får arbejdsgiveren dagpengene, hvis jeg får løn under barsel. Jeg kan ikke få fuld løn, da jeg ikke har været ansat længe nok, men kun halv løn, og så skal jeg alligevel have suppleret op med barselsdagpengene.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.