Til jer der har haft gravidtetssukkersyge..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

583 visninger
2 svar
0 synes godt om
20. august 2009

Findusinde

Jeg fik konstateret gravidtetssukkersyge for godt en mrd siden.. Var til vægt scanning i går..  Og lille blob blev sat til ca 2900 gram.. Og er i dag 35+3

Sygeplejersken sagde noget til mig i går, noget omkring jeg skulle være kænguru det første døgn?? Altså at barnet skulle være meget tæt på mig, det første døgn, sådan forstod jeg på hende.. Først troede jeg hun tog lidt pis på mig.. Men er kommet tilat spekulere en hel del over det...

Hvordan var jeres første døgn efter fødslen??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2009

RumlesMor

Jeg ved ikke helt hvordan du mener det hænger sammen med graviditetssukkersyge...??

Men jeg legede helt sikkert kænguru med min datter, det første døgn efter fødslen. Nok lige så meget for min egen skyld, som for hende. Det er mærkeligt når de ikke er i maven mere, så jeg kunne slet ikke slippe hende det første døgn. Havde jo vænnet mig til den tætte kontakt, og at kunne mærke alle hendes bevægelser.

Og hun var rolig, ved hele tiden at kunne mærke den velkendte hjerterytme (min) og min duft. Så hun græd faktisk ikke medmindre hun var sulten.

Selvfølgelig fik far-mand også lov at holde, men 90% af tiden havde jeg hende i armene på den ene eller anden facon. He he.

Først på 2-3 døgn blev fordelingen mere 50-50.

Anmeld

20. august 2009

Findusinde

Rumle skriver:

Jeg ved ikke helt hvordan du mener det hænger sammen med graviditetssukkersyge...??

Men jeg legede helt sikkert kænguru med min datter, det første døgn efter fødslen. Nok lige så meget for min egen skyld, som for hende. Det er mærkeligt når de ikke er i maven mere, så jeg kunne slet ikke slippe hende det første døgn. Havde jo vænnet mig til den tætte kontakt, og at kunne mærke alle hendes bevægelser.

Og hun var rolig, ved hele tiden at kunne mærke den velkendte hjerterytme (min) og min duft. Så hun græd faktisk ikke medmindre hun var sulten.

Selvfølgelig fik far-mand også lov at holde, men 90% af tiden havde jeg hende i armene på den ene eller anden facon. He he.

Først på 2-3 døgn blev fordelingen mere 50-50.

Jeg mener det hænger sammen på den måde, fordi sygeplejersken nævnte det i forbindelse med at jeg skal være indlagt et døgn på sygehuset inden jeg kan flytte over på patient hotel..  Og jeg skal være indlagt et døgn pga af gravidtetssukkersygen..

Men for mig er det jo også meget naturligt at barnet er ved mig den første tid..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.