Frugt til baby 6 mdr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.544 visninger
8 svar
5 synes godt om
30. september 2014

Happy_

Hej mødre..

Jeg prøver at giv min søn frugt i hånden så han kan sut det osv. Indtil videre sætter jeg ham i højstolen og sætter frugten foran ham, han smager bare på det og så ryger det på gulvet.. Har I nogle gode råd til hvordan man skal gør? Han har lige fået en tand som bare genere ham, men han vil kun have sut i munden - Har prøvet at giv ham gulerod men det smider han også med det samme. Skal man bare bliv ved eller?

Tak!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2014

Elgaard73

Har du prøvet med agurk? Det var vores dreng helt vild med. Og samtidig er der noget i agurker, som lindre lidt ved tandfrembrud.

Ellers prøv med frugt som er meget moden/blødt. F.eks pære, fersken, vandmelon og lign. Hvis du gerne vil give sådan noget som gulerødder, så kog dem bløde først.

At han smider det på gulvet, behøver ikke at betyde at han ikke kan lide det. Det er bare noget som de gør i den alder.

Anmeld

30. september 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg ville også prøve med blød frugt som glider let ned selvom han ikke tygger så meget på det fx en meget moden mango skåret i stave, blød pære, banan eller lign agurkestave er også fine, tit skraber de det bløde af agurken og så er der skrællen tilbage. Sådan en kold agurk kan være god til tandfrembrud

og ja, det meste vil lande på gulvet i starten det er en del af processen. De føler på det, smager måske lidt, leger med det osv til at starte med.  

Anmeld

30. september 2014

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar

Du skal bare blive ved med at tilbyde mad/frugt i hånden - lige pludselig ryger det i munden :-) Her i huset får sønnike lagt lidt forskelliget på sin playtray (bord) og så smager han på det han har lyst til...eller kaster med det eller.... Som de andre skriver er en agurk rigtig god, den er nemt at spise og rigtig dejlig ved tandfrembrud især hvis den kommer lige fra køleskabet :-) Skær den i stave af 8-10 cm så er den nem at holde ved.

Anmeld

30. september 2014

Happy_

Tak for de gode råd. Det vil jeg prøve.. skynder mig ned og køber agurk

Jeg har prøvet at giv ham æble, skået i både men det gider han bare ikke. Når I siger bløde frugter, mener I så bare jeg skal koge dem inden eller?

Anmeld

30. september 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Happy_ skriver:

Tak for de gode råd. Det vil jeg prøve.. skynder mig ned og køber agurk

Jeg har prøvet at giv ham æble, skået i både men det gider han bare ikke. Når I siger bløde frugter, mener I så bare jeg skal koge dem inden eller?

Du kan godt bare koge det blødt, men det er nemmere at købe frugt der er blødt fra naturens hånd fx banan, modne pærer, avocado, mango osv. 

Anmeld

2. oktober 2014

Happy_

Ok tak. Synes det er lidt svært fordi han tage fat i skålen og vipper alting ud af den. Har også prøvet at ligge frugten på bordet men han rør det ikke. Jeg må bare bliv ved.  

Anmeld

2. oktober 2014

M&J87

Min søn begyndte først at tage ting op fra bordet fra han var 8 mdr, jeg gav ham inden agurkestave, det var han vild med :-)

Anmeld

2. oktober 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Happy_ skriver:

Ok tak. Synes det er lidt svært fordi han tage fat i skålen og vipper alting ud af den. Har også prøvet at ligge frugten på bordet men han rør det ikke. Jeg må bare bliv ved.  

Lav en tallerken med frugt, og sæt dig og spis sammen med ham. de vil som regel gerne efterligne jo men ellers er der intet unormalt i det, han er trods alt kun 6 mdr  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.