Hvor mange gange???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2009

oo

lisbeth2910 skriver:

Hejsa,

Ihh hvor bliver det spændende - og hårdt. Det er bestemt ikke en dans på roser at være i fertilitetsbehandling. Men man overlever, for det der gerne skulle komme ud af det. Er bestemt vær' og vente på.

Vores historie:

Jeg blev gravid i 1.forsøg men aborterede i uge 8. Derefter havde vi så 2 forsøg hvor der intet skete og i 3. forsøg blev jeg gravid og vi fik så Amalie 190707. Efterfølgende blev jeg på mærkeligvis gravid naturligt men aborterede i uge 12+ puha det var hård. Blev så insimineret og blev igen gravid men aborterede igen i uge 6. Har efterfølgende haft 2 forsøg uden held.
Skal opstarte i nyt forsøg i næste uge.
Vi fejler intet, så alle er uforstående overfor hvorfor det skal være så svært

Lisbeth

hej hej

ja, det er præcis det samme med os: der er absolut intet galt så lægerne kan ikke give nogen forklaring på problemerne.

men nu tænker jeg så, kan  man godt få inseminationsforsøg ved flere end et barn? vi er jo i inseminationsforsøg (normalt) og vores læge er helt overbevist om, at det vil virke for os (hvilket det jo også gjorde i første forsøg, men så sad det udenfor livmoderen).

ja, men jeg er bare nysgerrig om I får flere forsøg på det offentlige eller om I er på privatklinik? det kunne jo være man selv endte med at få et barn og hvad så hvis man vil have flere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2009

dorthemus

Tjuhl skriver:

jeg har også regelmæssig menstruation og jeg blev jo gravid i første inseminationsforsøg, men det sad udenfor livmoderen (men eftersom du ikke er i hormonbehandling, skal du ikke være nervøs for at det sker, tror jeg!!). efterfølgende har vi været igennem endnu to inseminationsforsøg men uden held, såe....

det blir VILDT spændende, at se hvordan og hvorledes med dig!!

TAK  Jeg håber også jeg kan undgå hormoner. Hvis Stork Klinik godkender mine prøvesvar kan jeg måske allerede blive insemineret om et par uger.
Håber, håber håber

Anmeld

22. august 2009

dorthemus

lisbeth2910 skriver:

Hejsa,

Ihh hvor bliver det spændende - og hårdt. Det er bestemt ikke en dans på roser at være i fertilitetsbehandling. Men man overlever, for det der gerne skulle komme ud af det. Er bestemt vær' og vente på.

Vores historie:

Jeg blev gravid i 1.forsøg men aborterede i uge 8. Derefter havde vi så 2 forsøg hvor der intet skete og i 3. forsøg blev jeg gravid og vi fik så Amalie 190707. Efterfølgende blev jeg på mærkeligvis gravid naturligt men aborterede i uge 12+ puha det var hård. Blev så insimineret og blev igen gravid men aborterede igen i uge 6. Har efterfølgende haft 2 forsøg uden held.
Skal opstarte i nyt forsøg i næste uge.
Vi fejler intet, så alle er uforstående overfor hvorfor det skal være så svært

Lisbeth

Hej Lisbeth
Det er også det jeg frygter...alle de følelser der vælder op når det ikke lykkes og man bare ikke forstår HVORFOR.
Jeg håber selvfølgelig også, at jeg bliver gravid med det samme og IKKE mister det, men det er jo langt fra sikkert...også min alder taget i betragtning, hmmm
Pøj pøj i næste uge  Håber det lykkes jer!

Kram Dorthe

Anmeld

22. august 2009

dorthemus

Tjuhl skriver:

jeg har også regelmæssig menstruation og jeg blev jo gravid i første inseminationsforsøg, men det sad udenfor livmoderen (men eftersom du ikke er i hormonbehandling, skal du ikke være nervøs for at det sker, tror jeg!!). efterfølgende har vi været igennem endnu to inseminationsforsøg men uden held, såe....

det blir VILDT spændende, at se hvordan og hvorledes med dig!!

...Tænker også på hvorfor det dog skal være så svært?? At ønske et barn er jo noget af det mest menneskelige og naturlige. Jeg synes jeg har stødt på mange hårde historier herinde - bl.a. din - som har sat tingene meget i perspektiv for mig.
Håber altså også snart det lykkes dig og Søren

Anmeld

22. august 2009

LISBETH:-)

Tjuhl skriver:

hej hej

ja, det er præcis det samme med os: der er absolut intet galt så lægerne kan ikke give nogen forklaring på problemerne.

men nu tænker jeg så, kan  man godt få inseminationsforsøg ved flere end et barn? vi er jo i inseminationsforsøg (normalt) og vores læge er helt overbevist om, at det vil virke for os (hvilket det jo også gjorde i første forsøg, men så sad det udenfor livmoderen).

ja, men jeg er bare nysgerrig om I får flere forsøg på det offentlige eller om I er på privatklinik? det kunne jo være man selv endte med at få et barn og hvad så hvis man vil have flere

Hejsa,

Ja, vi har hele vejen igennem været i det offentlige system. Det hedder sig vist at man kan få lov til at forsøge 3 gange i det offentlige og kan få hjælp til 2 børn (eller 2 omgange, der kan jo komme tvillinger) Altså 6 forsøg ialt. Vi har dog fået af vide at vi her i 2. omgang kan få lov til at prøve så mange gange vi vil i det offentlige - dette da de jo ved det kan lykkedes med insiminations metoden ( Har jo dejlige Amalie som bevis  )
Min mand og jeg er dog ved at være rimelig psykisk nedbrudt at alle forsøgene, homonerne, ventetiden, håbet, skuffelsen, gentagende aborter osv så vi er blevet enige om at vi tager et forsøg mere med homoner og insimination. Hvis det ikke lykkedes næste gang, og det bliver der  Vil vi selv bede om at blive sendt til Holbæk og få taget æg ud. Men så begynder det jo også at koste penge.

Lisbeth

Anmeld

22. august 2009

LISBETH:-)

dorthemus skriver:

Hej Lisbeth
Det er også det jeg frygter...alle de følelser der vælder op når det ikke lykkes og man bare ikke forstår HVORFOR.
Jeg håber selvfølgelig også, at jeg bliver gravid med det samme og IKKE mister det, men det er jo langt fra sikkert...også min alder taget i betragtning, hmmm
Pøj pøj i næste uge  Håber det lykkes jer!

Kram Dorthe

Tak for det. Jeg håber også det lykkedes orker bare ikke sprøjter og klinik besøg mere. Vil bare snart have en stor tyk mave. Har jo prøvet det en gang og det gør bestemt ikke lysten til et barn mere mindre!!!!

Du har jo så den fordel at du ikke har nogen grund til at tro at du ikke nemt, kan blive gravid. I modsætning til mange andre der er i fertilitetsbehandling fordi der er noget galt, eller fordi det bare ikke vil lykkedes.

Synes det er modigt af dig og få et barn alene!!!!!!

Rigtig meget held og lykke

Lisbeth

Anmeld

22. august 2009

dorthemus

lisbeth2910 skriver:

Tak for det. Jeg håber også det lykkedes orker bare ikke sprøjter og klinik besøg mere. Vil bare snart have en stor tyk mave. Har jo prøvet det en gang og det gør bestemt ikke lysten til et barn mere mindre!!!!

Du har jo så den fordel at du ikke har nogen grund til at tro at du ikke nemt, kan blive gravid. I modsætning til mange andre der er i fertilitetsbehandling fordi der er noget galt, eller fordi det bare ikke vil lykkedes.

Synes det er modigt af dig og få et barn alene!!!!!!

Rigtig meget held og lykke

Lisbeth

Nej du har ret i, at som udgangspunkt KAN jeg få børn...det er jeg nødt til at tro på, og det gør jeg også
Nu er jeg bare spændt på om jeg får godkendt mine prøvesvar så jeg kan komme igang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.