Slyngevugge eller ej? Erfaringer søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.024 visninger
9 svar
0 synes godt om
29. september 2014

LouiseEm

Hejsa!

Jeg overvejer at købe en natures sway slyngevugge til vores lillebror, som kommer om 2 uger. Vi vil ikke bore i loftet, så vi skal have den med stativ, og så koster den altså pludseligt knap 2600,- og jeg synes det er dyrt, når jeg ikke ved, hvad vores behov bliver.

Skal jeg vente med evt. at købe den til lillebror er kommet, så jeg ved om han vil have gavn af den, eller skal jeg satse og købe den hjem, så den står klar hvis vi får brug for den? Hvis nu han sover som en engel fra dag 1 tror jeg ikke vi får den brugt, og så er det jo penge ud af vinduet - og kunne snildt finde noget andet at bruge de penge på. Omvendt er den rar at have stående, hvis nu han sover dårligt fra dag 1 - har nemlig hørt at den skulle være helt genial til de babyer der har problemer med at sove. 

Hvad ville du gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2014

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Vi har ikke kunne leve uden vores! Men min søn var også kolik baby og boede på maven af mig i vikle eller i slyngevuggen det første 6-9 mdr

Hvis jeg fik et barn til, ville jeg uden tvivl hellere bruge penge på sådan én frem for en ny fin barnevogn. 

Vil dig anbefale dig at købe junior udgaven, da den kan bruges til ca 3 år, vores søn sov til middag i den til han stoppede med middagslur.

Der er mange fordomme om den, lyt til dig selv og ikke andres udtalelser....

Hjemme sov vores søn i slyngevuggen til middag og han sov uden problemer i dagplejen i barnevogn som ikke så meget som blev flyttet på for at han skulle sove....

Anmeld

29. september 2014

Røverdatter

Jeg har også gemt min øko hamp/bomulds slyngevugge fra Natures Sway. Elskede den og skal helt klart bruge den til næste baby engang i fremtiden. Lækreste kvalitet

Anmeld

29. september 2014

LouiseEm

skovrup skriver:

Vi har ikke kunne leve uden vores! Men min søn var også kolik baby og boede på maven af mig i vikle eller i slyngevuggen det første 6-9 mdr

Hvis jeg fik et barn til, ville jeg uden tvivl hellere bruge penge på sådan én frem for en ny fin barnevogn. 

Vil dig anbefale dig at købe junior udgaven, da den kan bruges til ca 3 år, vores søn sov til middag i den til han stoppede med middagslur.

Der er mange fordomme om den, lyt til dig selv og ikke andres udtalelser....

Hjemme sov vores søn i slyngevuggen til middag og han sov uden problemer i dagplejen i barnevogn som ikke så meget som blev flyttet på for at han skulle sove....

Har nok besluttet at sætte den op i loftet alligevel, og så spare stativet. Synes også det er frygteligt grimt 

Vi har en smule højt til loftet. 2,5 meter vil jeg tro. Kan man selv indstille på vuggen hvor højt/lavt den skal hænge?

Anmeld

29. september 2014

Skovrup

LouiseEm skriver:

Har nok besluttet at sætte den op i loftet alligevel, og så spare stativet. Synes også det er frygteligt grimt 

Vi har en smule højt til loftet. 2,5 meter vil jeg tro. Kan man selv indstille på vuggen hvor højt/lavt den skal hænge?

Der følger en kæde med, som kan indstilles, men om den kan indstilles så meget ved jeg ikke, men ellers sæt manden til at finde en kæde med Mette længde, det er bare alm kæde med karabin hager.

Vil anbefale at du køber junior udgaven, da den alm model kun duer til 15 kg og min søn vejede 15kg da han blev et år og hans fødder stak ud af den....

Du skal dog,i tilfælde af du beslutter dig for at købe junior udgaven, at så følger dør beslaget ikke med, den skal købes ud over, den er rart at have, da den så kan sættes op når man er afsted og ikke gider slæbe barnevogn med.

Anmeld

29. september 2014

Roselil

Profilbillede for Roselil

Jeg ville lige vente med at købe den til efter fødslen. Vi brugte den med succes med vores første dreng med kolik. Vores anden søn har slet ikke ligget i den da han altid har sovet fint Jeg synes også tit at der lige går omkring 14 dage inden spædbørnene "vågner op " og begynder at vise personlighed. Vi købte vores hos noget der hed sneglehuset, der var en meget lang returret på den også selvom man havde brugt den              

Anmeld

30. september 2014

LouiseEm

skovrup skriver:

Der følger en kæde med, som kan indstilles, men om den kan indstilles så meget ved jeg ikke, men ellers sæt manden til at finde en kæde med Mette længde, det er bare alm kæde med karabin hager.

Vil anbefale at du køber junior udgaven, da den alm model kun duer til 15 kg og min søn vejede 15kg da han blev et år og hans fødder stak ud af den....

Du skal dog,i tilfælde af du beslutter dig for at købe junior udgaven, at så følger dør beslaget ikke med, den skal købes ud over, den er rart at have, da den så kan sættes op når man er afsted og ikke gider slæbe barnevogn med.

Det lyder godt nok voldsomt. 15 kilo som etårig?!  Min søn er 3,5 og rundede de 15 kilo i foråret - og han er altså helt gennemsnitlig. 

Anmeld

30. september 2014

LouiseEm

Roselil skriver:

Jeg ville lige vente med at købe den til efter fødslen. Vi brugte den med succes med vores første dreng med kolik. Vores anden søn har slet ikke ligget i den da han altid har sovet fint Jeg synes også tit at der lige går omkring 14 dage inden spædbørnene "vågner op " og begynder at vise personlighed. Vi købte vores hos noget der hed sneglehuset, der var en meget lang returret på den også selvom man havde brugt den              

Tak for tippet! Jeg venter og ser hvad behovet bliver 

Anmeld

30. september 2014

L-Mortil3

Vi har ikke gode erfaringerne med den, vi købte den til lillebror da han var et lille skravl der kun ville ligge på arm eller vikle på mig i bevægelse... Han kunne ikke lide at ligge i den, det var somom den rundede for meget så hagen rørte brystet (vi prøvede det der med ekstra pude under madrassen , under skulderbladene for at rette lidt ud).... Det viste sig såhan havde kiss kidd, så måske det har været årsagen... Men i vores tilfælde var det penge ud af vinduet, jeg ville også vente til i stod med ham i  armene og kan fornemme hvad i har brug for...

Anmeld

30. september 2014

Skovrup

LouiseEm skriver:

Det lyder godt nok voldsomt. 15 kilo som etårig?!  Min søn er 3,5 og rundede de 15 kilo i foråret - og han er altså helt gennemsnitlig. 

han vejede 11,5kg min fejl... men han var for lang til slyngevuggen han vejer idag 19kg og er lige blevet 3 år.... men han er også over gennemsnitskurverne, har han altid været... han følger bare sin egen kurve

han vejede 15,6kg da han blev2 år... (har lige taget barnets bog frem )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.