Begynde på sut i stedet for natflaske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

511 visninger
2 svar
0 synes godt om
29. september 2014

qwaszx

Min datter på cirka 1 år vågner stadig meget om natten.

Hun er tit utrøstelig og det eneste der virker er en natflaske. 

Hun får en flaske når hun bliver lagt mellem 18 og 19, hvor vi går ud fra værelset, og hun selv spiser selv, og ligger sig til at sove herefter. 

Når kl. bliver mellem 22 og 23 vågner hun og vil kun sove igen, hvis hun får en flaske. Det samme sker mellem 2 og 4.

Hun har ikke brugt sut siden hun var 9-10 måneder, hvor hun var syg, og har ikke ville have den.

Jeg har set det som en nem måde at stoppe med sutten, men overvejer nu, og den måske skal tages i brug om natten igen - altså i stedet for flaskerne. 

Andre der har haft et "natte-barn"?

Ville i prøve sutten? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2014

helle85

qwaszx skriver:

Min datter på cirka 1 år vågner stadig meget om natten.

Hun er tit utrøstelig og det eneste der virker er en natflaske. 

Hun får en flaske når hun bliver lagt mellem 18 og 19, hvor vi går ud fra værelset, og hun selv spiser selv, og ligger sig til at sove herefter. 

Når kl. bliver mellem 22 og 23 vågner hun og vil kun sove igen, hvis hun får en flaske. Det samme sker mellem 2 og 4.

Hun har ikke brugt sut siden hun var 9-10 måneder, hvor hun var syg, og har ikke ville have den.

Jeg har set det som en nem måde at stoppe med sutten, men overvejer nu, og den måske skal tages i brug om natten igen - altså i stedet for flaskerne. 

Andre der har haft et "natte-barn"?

Ville i prøve sutten? 

jeg ville ikke begynde at give sutten nå hun er så stor, men vende hende af med flasken og måske give hende en bamse eller en nusse klud.

men sutten skal hun jo alligevel vendes af med om et par år også få man samme kamp

Anmeld

29. september 2014

NNL

Vi har også haft en "nattespiser", og en dag sagde jeg bare stop. Vi havde først tyndet flasken med vand i håbet om at han selv sagde fra, men det gjorde han aldrig. En nat sagde jeg bare til ham at det var han blevet for stor til nu. Han skreg i tre timer, men natten efter sov han igennem. Natten efter igen vågnede han og spurgte efter flasken, men jeg sagde at det var vi holdt med. Han græd i ½ time, og siden har han accepteret et nej. Han fik den stadig til at falde i søvn på, men den har vi efterfølgende også sagt stop til, da han nærmede sig 2 år...

Han har aldrig brugt sut og har heller ikke villet tage andet som trøst. Men det gik så meget hurtigere end jeg havde troede at vænne ham af med den/de natflaske(r).

Mit råd er at samle mod til dig og så bare få det gjort. Er helt sikker på at din datter og jer selv får en meget bedre nattesøvn af det Ville ønske vi havde gjort det noget tidligere!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.