Rixer skriver:
Det er fordi jeg blev spurgt om hvilke tegn jeg kan se på børnene i klubben, det kunne jeg ikke svarer på. I den forbindelse kunne jeg godt bruge gode råd. Jeg forstod som sagt hellere ikke hvad hun mente, hende der spurgte mig om det.
Ja, hvilke tegn udviser de?
Tænk på en baby.
Viser den tegn på den er sulten, træt, skal have skiftet ble eller bare er ked af det?
Det er tegn som forældre lære at se hos deres børn.
Og det samme skal du jo kunne hvis du arbejder med børn og unge.
Viser et barn tegn på at det er frusteret?? (Har brug for fred)
Ked af noget, men ikke tør sige noget.
Barnet ikke gider den ting, i laver mere. Lære hvornår du skal lade vær med at presse på, fordi barnet viser tegn på at det ikke gider mere.
Det er ganske almindelige tegn, som alle udviser, som du jo skal kunne lære at læse.
Du skal jo vide hvornår og hvordan du skal håndtere børnene i hver dag, så man som lidt som muligt ender i konflikter.
Hvis hun spørg dig, må hun jo have set noget, der får hende til at tvivle på at du kan læse børnenes tegn. At du har fået et barn til at gøre noget, det måske slet ikke ville.
Men som der bliver sagt, du er nød til at spørge dem der, for os der sidder her bag skærmene kan jo ikke svare på det, fordi vi ikke ved i hvilken sammenhæng det er, hvad der sket lige før at hun spurgte dig om det.
Hvis nogen spørg dig om noget du ikke forstår, så sig; Jeg forstår ikke helt spørgsmålet, kan du uddybe det for mig? Du er der for at lære. Men du skal også svare på nogle spørgsmål selv.
Du er på 3.praktik, burde I ikke have lært noget om at læse børns tegn, når de er hovedelementet i jeres uddannelse?