tegn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2014

Rixer

Mor11 skriver:

Ja, men så vidt jeg kan læse, er du ikke selv sikker på om det er det korrekte der bliver svaret på. Altså, du går bare udfra at "nystart" har ret, hvilket hun også har i den sammenhæng HUN snakker om. Men DU har stadig ikke uddybet i hvilken sammenhæng du egentlig skal bruge det/er stødt på det. Tegn kan jo være mange ting i forskellige konteksts. 

Det er fordi jeg blev spurgt om hvilke tegn jeg kan se på børnene i klubben, det kunne jeg ikke svarer på. I den forbindelse kunne jeg godt bruge gode råd. Jeg forstod som sagt hellere ikke hvad hun mente, hende der spurgte mig om det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Rixer skriver:

Det er fordi jeg blev spurgt om hvilke tegn jeg kan se på børnene i klubben, det kunne jeg ikke svarer på. I den forbindelse kunne jeg godt bruge gode råd. Jeg forstod som sagt hellere ikke hvad hun mente, hende der spurgte mig om det.

Okay. Hvorfor spurgte du ikke "tegn på hvad??" For så længe det spørgsmål ikke er klart, er der INGEN der kan svare dig konkret på hvad din kollega mente. 

Hvad snakkede i om op til? Kom hun bare og sagde det ud af den blå luft eller? 

Anmeld

29. september 2014

Nystart

Rixer skriver:

Hvis du ikke forstår hvad der menes eller er det mindste i tvivl, så bliver du nød til at spørge...

Det vil hjælpe dig gevaldigt, samt at det også viser noget positivt omkring din person... at du virkelig forsøger.

Hellere spørge en gang for mange end en gang for lidt, det vil man bestemt ikke se negativt på at du gør... det viser blot at det du ikke ved har du interesse i at vide og lære...

Og som der bliver skrevet... det er ikke sikkert at de eks jeg kommer med er det som der menes i det sammenhæng...

Jeg ville henvende mig til hende der spurgte dig og sige: ved du hvad jeg har virkelig tænkt over det du spurgte om i den givende situation og jeg forstår ikke helt hvad du mener....vil du ikke være sød og evt uddybe det?

Og hvis du stadig ikke er sikker, kan du evt spørge hende om et eksempel... 

Jeg er sikker på at det kun vil blive set som positivt at du gør det.....

Anmeld

29. september 2014

Rixer

Mor11 skriver:

Okay. Hvorfor spurgte du ikke "tegn på hvad??" For så længe det spørgsmål ikke er klart, er der INGEN der kan svare dig konkret på hvad din kollega mente. 

Hvad snakkede i om op til? Kom hun bare og sagde det ud af den blå luft eller? 

Ja lige i det blå luft

Og hvilken læring  børnene får og hvad er målet  du har stillet børnene 

Anmeld

29. september 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Rixer skriver:

Ja lige i det blå luft

Og hvilken læring  børnene får og hvad er målet  du har stillet børnene 

Går udfra du har sat en aktivitet igang, og det var det i snakkede om? (Igen, uddyb!)

Jeg vil ikke begynde at skrive hvad jeg tror det handlede om, for det kan du dybest set ikke bruge til noget hvis jeg tager fejl! Og jeg fornemmer at det måske forvirrer mere end gavner. 

Så, spørg din kollega når du kan se han/hun ikke er optaget af noget vigtigt, og sig ærligt at du ikke fangede hvad hun/han mente konkret. 

Anmeld

29. september 2014

TNBC

Rixer skriver:

Ja, hvilke tegn udviser de?

Tænk på en baby.

Viser den tegn på den  er sulten, træt, skal have skiftet ble eller bare er ked af det?
Det er tegn som forældre lære at se hos deres børn.

Og det samme skal du jo kunne hvis du arbejder med børn og unge.

Viser et barn tegn på at det er frusteret?? (Har brug for fred)

Ked af noget, men ikke tør sige noget.

Barnet ikke gider den ting, i laver mere. Lære hvornår du skal lade vær med at presse på, fordi barnet viser tegn på at det ikke gider mere.

Det er ganske almindelige tegn, som alle udviser, som du jo skal kunne lære at læse.

Du skal jo vide hvornår og hvordan du skal håndtere børnene i hver dag, så man som lidt som muligt ender i konflikter.

Hvis hun spørg dig, må hun jo have set noget, der får hende til at tvivle på at du kan læse børnenes tegn. At du har fået et barn til at gøre noget, det måske slet ikke ville.

Men som der bliver sagt, du er nød til at spørge dem der, for os der sidder her bag skærmene kan jo ikke svare på det, fordi vi ikke ved i hvilken sammenhæng det er, hvad der sket lige før at hun spurgte dig om det.
Hvis nogen spørg dig om noget du ikke forstår, så sig; Jeg forstår ikke helt spørgsmålet, kan du uddybe det for mig? Du er der for at lære. Men du skal også svare på nogle spørgsmål selv.

Du er på 3.praktik, burde I ikke have lært noget om at læse børns tegn, når de er hovedelementet i jeres uddannelse?

Anmeld

30. september 2014

Rixer

Yurie skriver:

Ja, hvilke tegn udviser de?

Tænk på en baby.

Viser den tegn på den  er sulten, træt, skal have skiftet ble eller bare er ked af det?
Det er tegn som forældre lære at se hos deres børn.

Og det samme skal du jo kunne hvis du arbejder med børn og unge.

Viser et barn tegn på at det er frusteret?? (Har brug for fred)

Ked af noget, men ikke tør sige noget.

Barnet ikke gider den ting, i laver mere. Lære hvornår du skal lade vær med at presse på, fordi barnet viser tegn på at det ikke gider mere.

Det er ganske almindelige tegn, som alle udviser, som du jo skal kunne lære at læse.

Du skal jo vide hvornår og hvordan du skal håndtere børnene i hver dag, så man som lidt som muligt ender i konflikter.

Hvis hun spørg dig, må hun jo have set noget, der får hende til at tvivle på at du kan læse børnenes tegn. At du har fået et barn til at gøre noget, det måske slet ikke ville.

Men som der bliver sagt, du er nød til at spørge dem der, for os der sidder her bag skærmene kan jo ikke svare på det, fordi vi ikke ved i hvilken sammenhæng det er, hvad der sket lige før at hun spurgte dig om det.
Hvis nogen spørg dig om noget du ikke forstår, så sig; Jeg forstår ikke helt spørgsmålet, kan du uddybe det for mig? Du er der for at lære. Men du skal også svare på nogle spørgsmål selv.

Du er på 3.praktik, burde I ikke have lært noget om at læse børns tegn, når de er hovedelementet i jeres uddannelse?

Hey

Jo det har vi.

Det er bare mig der skal tænke mig om.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.