Hvordan startede jeres fødsler??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20.796 visninger
15 svar
1 synes godt om
20. august 2009

Moldemine

Hejsa, jeg er i uge 36+3 i dag, og har en lille mistanke om at fødslen så småt nærmer sig med hastige skridt, for en uge siden(35+1) gik min slimprop, og to dage efter begyndte jeg at få menslignende smerter som tog til, og plukkeveer som gjorde ondt i lænden og under maven. smerterne forsvandt i forgårds og i dag har jeg igen oplevet de menslignende smerter og det føler som om lillepigen trykker sig længere og længere ud, det presser i min bagdel og i mit bækken, og strammer i min lænd og jeg er nu ved at tænke lidt på om det evt. er en fødsel som lurer?? - hvad tror i??
Netop pga. disse smerter er jeg lidt spændt på at hører om hvordan jeres fødsler startede og evt. hvor lang tid de/den tog.. og om andre har oplevet det samme?
Hilsen den spændte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Min fødsel startede stille og roligt dagen før. Så havde jeg hygge-veer i 20 timer, før vandet gik - også kom der gang i det

6 timer efter var hun ude.

Det var smadder hyggeligt...

(jeg har lige flyttet tråden )

Anmeld

20. august 2009

Rikke, Liam & Linus

Jeg synes da godt det kunne lyde lidt som om at det er ved at være snart.

De eneste rigtige tegn du kan stole på er jo stadig vandafgang eller regelmæssige veer.

Men fødsler er jo SÅ forskellige, så det er meget svært at sige om hun er på vej ud. Men kryder da fingre herfra

Anmeld

20. august 2009

mariamiss6

1. gang, startede den meget langsomt op, med svage veer. det startede en mandag ved aftensmadstid. De trappede langsomt op, og bed lidt til 1 døgns tid, men var enormt uregelmæssige... Hen ad aftenen om Tirsdagen begyndte de at gøre nas, og kom lidt hurtigere, og blev længerevarende, men stadig uregelmæssige... sent på aftenen blev de super lange, og med ret korte pauser imellem. Vandet gik på et ubestemmeligt tidspunkt, men blev derinde, fordi barnet spærrede hullet med hovedet. Han er født Onsdag morgen ved 7-tiden, midt i en kæmpe solstråle....

2. gang, blev jeg vækket ved 05:00 tiden om morgenen, ved at jeg havde regelmæssige veer der gjorde lidt ondt. efter 2 timer, gjorde de nas, og jeg blev hysterisk og stod op ....
Vandet gik ved 08:00 tiden tror jeg, og barnet er født på sygehuset (med nød og næppe) klokken kvart i 10 samme formiddag....

2 meget forskellige fødsler synes jeg.

Anmeld

20. august 2009

TbCp

Malouis skriver:

Hejsa, jeg er i uge 36+3 i dag, og har en lille mistanke om at fødslen så småt nærmer sig med hastige skridt, for en uge siden(35+1) gik min slimprop, og to dage efter begyndte jeg at få menslignende smerter som tog til, og plukkeveer som gjorde ondt i lænden og under maven. smerterne forsvandt i forgårds og i dag har jeg igen oplevet de menslignende smerter og det føler som om lillepigen trykker sig længere og længere ud, det presser i min bagdel og i mit bækken, og strammer i min lænd og jeg er nu ved at tænke lidt på om det evt. er en fødsel som lurer?? - hvad tror i??
Netop pga. disse smerter er jeg lidt spændt på at hører om hvordan jeres fødsler startede og evt. hvor lang tid de/den tog.. og om andre har oplevet det samme?
Hilsen den spændte

Jeg havde ingen tegn før vandet gik.
Jeg var i uge 35+2 og vandet gik om morgenen. Efter en times tid begyndte det at murre i maven og efter endnu en time begyndte veerne rigtigt... OG efter 15 timer kom Liva så til verden

Anmeld

21. august 2009

Mathilde

Det lyder bestemt som om der snart sker noget

Min fødsel startede med veer (som sad i lænden) og tegnblødning... Jeg havde små-veer 3 dage inden det rigtig gik igang... Fra de første rigtige veer og til hun var ude gik ca. 25timer. Jeg sov dog 2 timer om natten inden veerne blev for slemme

Held og lykke!

Anmeld

21. august 2009

Valle81

Min veer begyndte fredag den 13/02-2004 omkring kl 1900. Startede som meget svage mens smerter og sådan murren i underlivet. Veerne var meget uregelmæssige og kom aldrig som perler på en snor. Men kl 0645 lørdag den 14/02-2004 var de ved at være meget kraftige så kom på fødegangen. Blev registreret kl 0720. Fik en klyks( afførringstingen) og da jeg var på vc gik slimproppen. Da jeg kom tilbage i sengen fik jeg taget mit vand. Alt gik så stærkt, og kl 11.35 kom Asta Emilie til verdenen:0)

Anmeld

21. august 2009

LotteGabriella

Jamen jeg begyndte så småt at ha' ondt i maven (mens-lignende smerter) 2 dage før vandet gik....Vandet gik imens jeg sad og så tv....hun sparkede og så gik det, ud i sofaen og ud på gulvet, hele vejen ud til toilettet  Så for at det ikke skal være løgn, så skvattede manden i det nåh men så startede ve'erne rimelig hurtigt og tog bare til...de var så kraftige at ikke engang morfin kunne ta' smerten jeg havde veer i 38 timer inden selve fødslen gik i gang, derefter tog det yderligere 5 timer...så alt i alt 43 timer

Anmeld

21. august 2009

Mira0911

Min fødsel startede 4 døgn før hun kom til verden... Havde veer, som jeg troede var plukkeveer - FG sagde at hvis de tog mig ind, så blev jeg sendt hjem igen...
Da jeg kom på FG før jeg fødte, havde jeg åbnet mig 5 cm...

Anmeld

21. august 2009

LotteGabriella

Dutte84 skriver:

Min fødsel startede 4 døgn før hun kom til verden... Havde veer, som jeg troede var plukkeveer - FG sagde at hvis de tog mig ind, så blev jeg sendt hjem igen...
Da jeg kom på FG før jeg fødte, havde jeg åbnet mig 5 cm...

åååh fuck mann....det var da utroligt  Jeg synes at det var rigeligt med 43 timer i alt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.