Info om cpap

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.304 visninger
3 svar
0 synes godt om
28. september 2014

mortilsilke

Hej piger.

Jeg har jo for 2 dage siden født den dejligste lille pige ved AKS da jeg var 35+1 da hun havde brain sparing.

Vi er indlagt, og har fået af vide at jeg skal regne med at være indlagt til terminsdatoen, så omkring d. 30 oktober. 

Hun har fået taget en masse blodprøver, blodsukre (da jeg har diabetes) og alt så heldigvis rigtig fint ud, det eneste der var er at hun har en infektion pga jeg havde blærebetændelse, men er på antibiotika, og skal være det i max 1 uge �� 

Det eneste hun så overhovedet fejler, er hendes lunger. De er lidt slappe, og skal derfor have C PAP. Jeg vil selvfølgelig have hun skal have det godt, men det ser så væmmeligt ud, og lægerne kan ikke give mig tid på

hvor længe hun skal have det, så jeg ville høre om nogle her har erfaring med for tidlig fødte og hvor længe de havde det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2014

Christine

VenterVanessa skriver:

Hej piger.

Jeg har jo for 2 dage siden født den dejligste lille pige ved AKS da jeg var 35+1 da hun havde brain sparing.

Vi er indlagt, og har fået af vide at jeg skal regne med at være indlagt til terminsdatoen, så omkring d. 30 oktober. 

Hun har fået taget en masse blodprøver, blodsukre (da jeg har diabetes) og alt så heldigvis rigtig fint ud, det eneste der var er at hun har en infektion pga jeg havde blærebetændelse, men er på antibiotika, og skal være det i max 1 uge �� 

Det eneste hun så overhovedet fejler, er hendes lunger. De er lidt slappe, og skal derfor have C PAP. Jeg vil selvfølgelig have hun skal have det godt, men det ser så væmmeligt ud, og lægerne kan ikke give mig tid på

hvor længe hun skal have det, så jeg ville høre om nogle her har erfaring med for tidlig fødte og hvor længe de havde det?

Her står der lidt om cpap til præmature i uge 33-37.

http://www.praematur.dk/info-om-praematuritet/generelle-information-om-praematuritet/behandling-paa-neonatal/foedt-i-uge-33-37-2.aspx

Der står at behandlingen kan vare fra dage til uger, så det er jo ikke så præcist. Det kommer helt an på det enkelte barn. Men efter uge 34 er lungerne jo ret modne, så mon ikke hun slipper med mindre end flere uger...?

Anmeld

29. september 2014

FrkRaarup

VenterVanessa skriver:

Hej piger.

Min datter fik det on/off. Ved ikke om jeg syntes det er væmmeligt, men det er da lidt træls med der store ting på næsen, men ja, uden den kan de risikere at dø. 

Min datter fik senere hen Wisperflow, som gives i maske, men der skal de være ret stærke og kunne klare kun at få lidt hjælpemedicin hver anden time. 

Husk, det eneste de kan høre/mærke er det susen c-pap giver. Ellers har de ingen gener. 

Ang. tid, så tror jeg ikke du skal forvente at få en plan for hvornår hun kommer af med den. Det kommer jo an på så mange ting og vurderes fra dag til dag 

OG, hvor ser hun dog dejlig ud - stort tillykke 

Anmeld

29. september 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg har ingen erfaring, men vil sige stort tillykke med din datter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.