Luft i maven af grøn allomin?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.802 visninger
10 svar
0 synes godt om
27. september 2014

Francisca

Vores datter er nu 16 dage og har fået flaske fra hun var 1 uge gammel. Hun har fået grøn allomin fra start da hendes storesøster fik den samme da hun var lille og aldrig havde problemer med maven. 

Problemet er at hun græder rigtig meget pga maven, hun prutter rigtig meget og er urolig og kan se hun har ondt, hun laver stort 1 gang om dagen som ike er hårdt men lidt tykkere end remoulade, hun græder og græder og er ild rød i hovedet når hun skal lave stort. Hun sover stort set hele formiddagen og ud på eftermiddagen og fra en 17 tiden begynder hun at have ondt, og græder derfor meget og prutter meget. Sørger for hun bøvser efter hvert måltid. Cykler med ben og massere maven osv. Hun sover uroligt om natten også pga maven driller og hun prutter. Giver grøn allomin meget luft i maven ? Overvejer at prøve nan ha 1 istedet? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2014

moaren

Francisca skriver:

Vores datter er nu 16 dage og har fået flaske fra hun var 1 uge gammel. Hun har fået grøn allomin fra start da hendes storesøster fik den samme da hun var lille og aldrig havde problemer med maven. 

Problemet er at hun græder rigtig meget pga maven, hun prutter rigtig meget og er urolig og kan se hun har ondt, hun laver stort 1 gang om dagen som ike er hårdt men lidt tykkere end remoulade, hun græder og græder og er ild rød i hovedet når hun skal lave stort. Hun sover stort set hele formiddagen og ud på eftermiddagen og fra en 17 tiden begynder hun at have ondt, og græder derfor meget og prutter meget. Sørger for hun bøvser efter hvert måltid. Cykler med ben og massere maven osv. Hun sover uroligt om natten også pga maven driller og hun prutter. Giver grøn allomin meget luft i maven ? Overvejer at prøve nan ha 1 istedet? 

Vi startede på blå allomin, men fordi jeg syntes hans afføring blev lidt for hård begyndte vi at give grøn allomin. Det endte med at vi kun gav grøn, fordi jeg syntes han bøvlede med maven. Efter et stykke tid hvor han fik mere og mere luft i maven gik vi stille og roligt tilbage på blå allomin og det hjalp, så min erfaring siger ja, man kan godt få luft i maven af grøn allomin.

Tænker det vil være en god ide at prøve Nan HA. Skiftet skal nok ske stille og roligt, men bestemt et forsøg værd

Anmeld

12. oktober 2014

kekp

Herhjemme giver vi 2 flasker grøn allomin i døgnet og nan ha for resten. Vi startede også med udelukkende grøn allomin men det gav også meget luft i maven og så lavede han små bleer ca 8-10 gange i døgnet.

Han har stadig luft i maven men ikke så meget som da vi udelukkende gav den grønne

Anmeld

19. oktober 2014

Suganda

Jeg prøvede også allomin alle farverne  fik afvide jeg kunne blande dem lidt.. 

Men efter nogle måneder gik jeg over til babymælk fra Arla.. Sådan nogle små blå brikker .. Syntes de var rigtig gode og så var de heller ikke så dyre ..9 stk for 38 kr 

de hjalp hvertfald på ondt i maven her. 

Anmeld

19. oktober 2014

CarinaSB

Vi skiftede til Nan da vores drenge fik træls mave af allomin .. :) Og efter 2 dage så var deres maver nogenlunde ovenpå igen :)

Anmeld

19. oktober 2014

tinemus79

Vi startede med blå alomin og det fik han ondt i maven over. Så gik vi over til grøn og de sidste par uger har været en helvede uden søvn, han er vågen 16 til 18 timer, gylper meget og er ked. Han er 9 uger. Sundhedsplejersken aner ikke en skid. Nu er vi prøvet at skifte til nan 1 de sidste 3 dage. Og krydser fingre men det ser ud til at gå bedre. Han sover mere, prutter og gylper ikke så meget.  Så prøv det men lidt nan af gangen.  

Anmeld

19. oktober 2014

Clisolka

Francisca skriver:

Jeg startede med grøn allomin til min mindste - skulle jeg aaaaaaldrig have gjort, for det kunne hans mave absolut ikke tåle  Han var kolikker, så det var forstoppelse flere dage i træk - og meget luft i maven. Jeg skiftede til Nan 1, så fik han afføring ca 1 gang dagligt... 

Vi havde aldrig problemer med min ældste som fik Nan 1 

Anmeld

19. oktober 2014

mortilsilke

Min pige der er 24 dage gammel har også mave problemer .. Hun har fået både nan 1 og althea på hospitalet, nan 1 sensilac herhjemme, og nu får hun ren grøn allomin.. Og udover det får hun også lactulose, og det veksler mellem hård mave og tynd mave.. Og hun bliver også ILD rød i hovedet og presser hele natten lang.. Det er forfærdeligt, så hvis du finder en løsning så sig endelig til :-(

Anmeld

19. oktober 2014

kekp

VenterVanessa skriver:

Min pige der er 24 dage gammel har også mave problemer .. Hun har fået både nan 1 og althea på hospitalet, nan 1 sensilac herhjemme, og nu får hun ren grøn allomin.. Og udover det får hun også lactulose, og det veksler mellem hård mave og tynd mave.. Og hun bliver også ILD rød i hovedet og presser hele natten lang.. Det er forfærdeligt, så hvis du finder en løsning så sig endelig til :-(

Har i overvejet at prøve movicol junior i stedet for lactulose? Ingen af mine drenge har lactulose hjulpet på. Begge fik endnu mere luft i maven af det og skriger helt vildt når afføringen skulle ud. 

Vi bruger pt movicol til Emil på 7 uger. Nu kommer det ud engang i døgnet og uden smerter. Luft i maven har han dog stadig men her har jeg konkluderet at tiden må arbejde for ham. Med den store hjalp det ihvertfald da vi kunne begynde at give lidt grød og mos

Anmeld

19. oktober 2014

mortilsilke

kekp skriver:

Har i overvejet at prøve movicol junior i stedet for lactulose? Ingen af mine drenge har lactulose hjulpet på. Begge fik endnu mere luft i maven af det og skriger helt vildt når afføringen skulle ud. 

Vi bruger pt movicol til Emil på 7 uger. Nu kommer det ud engang i døgnet og uden smerter. Luft i maven har han dog stadig men her har jeg konkluderet at tiden må arbejde for ham. Med den store hjalp det ihvertfald da vi kunne begynde at give lidt grød og mos

Jeps. Vi fik pænt af vide af sundhedsplejersken at det var der ikke tale om.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.