Milas14 skriver:
Jeg har en glad dreng på 7 måneder. Han vejede 3040 da han blev født og Idag vejer han 7600 og er ca 70 lang! I min mødregruppe er babyerne yngre, men vejer ihvertfald 1 kg mere end min dreng! Hvad vejer jeres på 7 måneder?
Det kan være en farlig ting at sammenligne...
Vi har haft en i hver grøft så at sige, en lang tynd dreng og en lille robust pige.. Ingen af dem har fulgt deres kurve eller normal kurven, men de er alligevel helt som de skal være.
Det vigtigste er at se på sit barn og om det trives - udvikler sig - god kulør osv...
Frederic var ved fødsel 3200 g og 52 cm - ved 7 mdr var han 7800 g og 75 cm. Han var ikke så hurtigt motorisk som lille, men er kommet godt efter det.. Han var næsten 3 år før han var over 10 kg og blev liggende på den side.
Freya var ved fødsel 3190 g og 51 cm, tabte sig dog til 2900 g og var nogle mdr om at komme over fødselsvægt igen. Hun var ved 7 mdr 8100 g og 67 cm.. Hun har 'tabt' sit baby fedt, da hun er vokset over en længere periode uden at tage på. Hun var rigtig hurtig motorisk og kunne kravle for fulde fart 4½ mdr gammel - kørte på 2 hjulet balance cykel som 1 årig og nu som 2 årig cykle med støttehjul.
Anmeld