trappegitter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

682 visninger
7 svar
0 synes godt om
26. september 2014

marieo

Hej Alle sammen

Ja er altså lidt i god tid, da jeg kun er i uge 24 , men nu har jeg gået og overvejet det i nogle uger, så vil lige høre jer.

Jeg flytter i en lejlighed med to etager, så der er jo trappe ned til stueetagen. Og i den forbindelse er jeg i tvivl om hvorvidt jeg skal købe et trappegitter (når baby altså bliver lidt ældre), vil også gerne have at han lærer at færdes trygt på trappen.

Så vil høre jer med trappe. Har i trappegitter?? Hvornår satte i det op?? Har i det oppe eller nede ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2014

Missy_B

Vi har værelser på 1. Salen, og når mit barn får en juniorseng skal vi have gitter i toppen.

Vi har ikke gitter i bunden, da det ikke er nødvendigt - trappen klares fint, og vi er ikke bange

Anmeld

26. september 2014

StudPsyk

marieo skriver:

Hej Alle sammen

Ja er altså lidt i god tid, da jeg kun er i uge 24 , men nu har jeg gået og overvejet det i nogle uger, så vil lige høre jer.

Jeg flytter i en lejlighed med to etager, så der er jo trappe ned til stueetagen. Og i den forbindelse er jeg i tvivl om hvorvidt jeg skal købe et trappegitter (når baby altså bliver lidt ældre), vil også gerne have at han lærer at færdes trygt på trappen.

Så vil høre jer med trappe. Har i trappegitter?? Hvornår satte i det op?? Har i det oppe eller nede ??

Vi bor i et 2 etagers rækkehus og har en søn på 1½ og en datter på 3. Vi har trappegitter både for oven og forneden. Vi har kun lige sat det op, men det er fordi vi lige er flyttet herud og ikke havde flere etager før.

Hvis vi er alene hjemme med vores datter er gitrene bare åbne, hun klarer trappen fint. Men James på 1½ er en vildbasse, der ikke tænker i konsekvens og har lidt for meget fart på, så han må ikke færdes på trappen uden opsyn. Og derfor har vi gitter  

Anmeld

26. september 2014

2babygirls

Vi har haft både for oven og for neden.

vi pillede først det øverste af, og da vores den yngste blev 1 år tog vi det andet væk.

de er knap 4 og 19 mdr og suser op og ned dagen lang 

Ingen er faldet ned nogensinde

Anmeld

26. september 2014

Karina84

Vi bor også i et lille rækkehus med 2 etager. Da vi flyttede herud var den store lidt over 2 år, og den lille kun et par mdr. Da havde vi kun gitter i toppen, da hans værelse ligger lige ovenfor trappen, og suser han nu ud og glemmer at der er en trappe, så ville han må dratte ned. Han havde helt styr på at gå på dem.

Da så den lille fandt interesse for trappen satte vi også en i bunden. Vi kan sagtens øve at gå og kravle op af trapper, men så er det mens vi er bag hende. Ellers skal vi være over hende hele tiden, og det skal vi stadig, selvom hun har lært at gå. Tør stadig ikke stole på at hun kan ta den hele vejen op uden hjælp.

Anmeld

26. september 2014

EAF

Vi fik det sat op da vores var i kravlealderen da der i vores første hus var to stejle trin lige ned på fliser i bryggerset - da vi flyttede tog vi det med, der var han tre og vi fik pludselig to etager hvor vi satte det op øverst på trappen da vi ikke vidste om han kunne finde på at gå i søvne og så gå fejl af gelænderet og vores soveværelset. Det er lige kommet ned for et par mrd siden og solgt videre  Det var nok for tryghedens skyld især under vores nattesøvn der gjorde det så vi ikke unødigt skulle ligge søvnløse med tanken om hvad der kunne ske med ham  

Anmeld

26. september 2014

marieo

tak for alle jeres input. Er sådan i tvivl om det er nødvendigt

.. kan godt være det kommer op bare for at jeg ikke er nervøs

Stuen ligger nemlig ovenpå sammen med vores værelser, og vil gerne at han når han bliver større kan færdes frit på førstesalen uden at jeg skal have et øje på ham i hele tiden.

Anmeld

27. september 2014

Karina84

marieo skriver:

tak for alle jeres input. Er sådan i tvivl om det er nødvendigt

.. kan godt være det kommer op bare for at jeg ikke er nervøs

Stuen ligger nemlig ovenpå sammen med vores værelser, og vil gerne at han når han bliver større kan færdes frit på førstesalen uden at jeg skal have et øje på ham i hele tiden.

Synes du skal vente til du rent faktisk står med baby i armene, plus der jo altså også lige går nogle måneder efter det, hvor du kan overveje det 

Jeg vil sige det er en nødvendighed, og jeg ville ikke turde andet, men vi er jo så forskellige.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.