Hej rikke. Har lige et spørgsmål ang nakkefoldsscanningen. Var afsted i tirsdags, hvor jeg inden jeg lagde mig på briksen var 12+1 og da hun så begyndte at scanne sagde sygeplersken at jeg bar betydeligt længere henne. Nemlig i dag 15+6. Og det er jo egentlig meget dejligt, men hun kunne så ikke måle nakkefolden. Og det må man sige er uheld i held. Men hun ville prøve at regne tilbage og tage udgangspunkt i min blodprøve og trække 3 uger fra. Kan man godt gøre det sådan? Venter svar på at hører hvordan det er gået. Da jeg var færdig fik jeg 3 tider mere til scanning igrnnem min graviditet, som jeg ikke var helt med på hvorfor. Har døjet med celleforandringer og gør det stadig. Kan det være derfor eller er det pga min sene scanning? Ser frem til at hører fra dig
Rikkes svar
Kære Louise
Tillykke med graviditeten.
Det er korrekt at man ikke kan måle nakkefolden i 15+6. Kun mellem 11+0 og 13+6 er det muligt at måle nakkefolden. Kommer man senere end de 13+6, så tilbydes man som regel nogle ekstra scanninger, ligesom du også er blevet tilbudt.
I forhold til de beregninger hun lavede, bør du ringe til hende og spørge med de spørgsmål du har til scanningen, da hun bedre vil kunne forklare hvad hun har regnet på.
Held og lykke i graviditeten.
Med venlig hilsen
Rikke Nielsen
Professionelle og personlige ultra- lydscanninger af gravide i både 2D og 3D/4D.
Se Rikkes hjemmeside: Scanningsklinikken.dk
Anmeld