Erfaringer med Cipramil eller Citalopram.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.513 visninger
4 svar
0 synes godt om
24. september 2014

Katrine1

Vil rigtig gerne høre om der skulle være andre der er nødt til at tage 60 mg Cipramil eller Citalopram ?

Jeg har fået Cipramil gennem en årrække, været på 40 mg og 60 mg når depression bankede på igen. Nu har der jo været så meget skriveri om indvirkning på hjertet af disse mærker, så jeg er blevet hunde bange for at tage de 60 mg. Det er som om man skal vælge mellem pest og kolera - ønsker selvfølgelig ikke at være deprimeret - men vil jo heller ikke risikere at falde om med et hjertestop !

Der må næsten være andre derude der er i samme situation og Jer vil jeg rigtig gerne høre fra. Selvom medicin ikke virker ens på os mennesker, kan det være rigtig godt lige at få vendt tingene, når man går og stirrer sig blind på problemerne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2014

PrincessTanja

Hej du.

Jeg har fået Cipramil/Citalopram, men det er et par år siden nu, så dengang var der vist ikke snak om hjertestop forbundet med præparatet. Men det har jo ændret sig nok ændret sig så..

Anmeld

24. september 2014

CarinaSB

Katrine1 skriver:

Vil rigtig gerne høre om der skulle være andre der er nødt til at tage 60 mg Cipramil eller Citalopram ?

Jeg har fået Cipramil gennem en årrække, været på 40 mg og 60 mg når depression bankede på igen. Nu har der jo været så meget skriveri om indvirkning på hjertet af disse mærker, så jeg er blevet hunde bange for at tage de 60 mg. Det er som om man skal vælge mellem pest og kolera - ønsker selvfølgelig ikke at være deprimeret - men vil jo heller ikke risikere at falde om med et hjertestop !

Der må næsten være andre derude der er i samme situation og Jer vil jeg rigtig gerne høre fra. Selvom medicin ikke virker ens på os mennesker, kan det være rigtig godt lige at få vendt tingene, når man går og stirrer sig blind på problemerne.

Jeg fik 40 mg citalopram og har intet hørt om hjerte stop :) Tog dem i ca 3 mdr da jeg ingen virkning havde af dem :(

Anmeld

24. september 2014

Mother-love

Jeg har fået dem i snart 4 år. Og har været oppe på 40 mg men det var helt i starten. Ellers har jeg været på 10 mg i to år og røg så op på 20 mg for et år siden pga en depression. 

Jeg har også læst at man helst ikke skal højere end de 40 mg da det netop kan være farligt pga hjerte osv. 

Så jeg ville egentlig anbefale at du snakker med lægen om at evt at skifte til et andet mærke og høre hvad din læge siger. Og self hvad du selv synes. Self skal man ikke se igennem fingrene med disse anmærkninger men synes også man skal slå kold vand i blodet og så lige høre hvad lægen siger. Læger er forskellige. Men synes hvis du er utryg så bed om at få noget andet

Jeg havde f.eks fået yasmin ppiller i 10 år og snakkede med min daværende læge som sagde at der ikke var nogen grund til bekymring. Og jeg fortsatte uden problemer. Men da jeg så fik ny læge var hun hurtig til at sige at jeg skulle have nogle andre selvom jeg havde været på dem i 10 år. Men har så ikke fået ppiller i lang tid nu og kommer heller ikke tilbage på dem når jeg har født fordi jeg så vælger en spiral. 

Anmeld

25. september 2014

Katrine1

Tak skal I have - håber der kommer nogle flere erfaringer med dette præparat.

Jeg er ikke bange for at tage 40 mg - men 60 mg - netop fordi max dosis jo nu er sat til 40 mg. Det mener jeg ikke bliver gjort uden grund.

Har talt med psykiateren om dette - men hun synes det vil være uklogt at skifte præparat, når det ser ud til Cipramil virker - men altså ikke nok med de 40 mg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.