mun nogen kan hjælpe med godt råd?
mine forældre har en dansk/svensk gårdhund på snart to år og den er ikke helt normal i sit hoved. Når vi kommer overfalder den os, når vi trækker en stol ud fra bordet hopper hun der op når vi så skubber hende ned af stolen knurre hun om begynder at jage sin hale.
Hun jager faktisk sin hale rigtig tit og har flere gang bidt hul. Hun har også enkelte gange snappet ud efter andre.
Det er så slemt at når min mor leger med hende har hun handsker på for ikke at blive bidt.
Hundens adfærd gør at mine kæreste og jeg er lidt betænkelig ved at besøge mine forældre med vores 6 uger gamle søn.
Første gang vi havde ham med der op, endte det med at hun blev lukket ned til min lillebror, fordi hun hoppede op efter ham mens jeg holdte ham.
Manden gang gik det lidt bedre da vi kunne være ude, men lige så snart vi gik ind gik det lige så stille den forkerte vej igen, og hun måtte igen ned til min lillebror da vi ikke var sikker på at jeg kunne få lov at sidde og amme i fred på sofaen.
Jeg tør ikke ligge ham på gulvet hjemme ved dem hvis hun er inde, tør næsten ikke sidde i sofaen med ham hvis hunden er inden. Så det er en rigtig træls situation, især da min mor godt kunne tænke sig at de fik lidt glæde af hinanden når han bliver ældre.
Er der noget mine forældre kan gøre? Eller hunden bare uegnet for børn?
Hvem kan evt hjælpe?
Anmeld