Var det nemmere/hurtigere anden gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvordan var din anden fødsel

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

645 visninger
7 svar
0 synes godt om
22. september 2014

Anonym trådstarter

Fødslen nærmer sig, og ind imellem bliver jeg pludselig meget nervøs for at skulle igennem det en gang til. Ved godt at ingen fødsel er ens, men kunne tænke mig at høre jeres generelle oplevelser. Håber på positive svar, men vil selvfølgelig have, at I er ærlige.

Så til jer, der er fleregangsfødende: Var det nemmere/hurtigere anden gang? 

Tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2014

birthee

Anonym skriver:

Fødslen nærmer sig, og ind imellem bliver jeg pludselig meget nervøs for at skulle igennem det en gang til. Ved godt at ingen fødsel er ens, men kunne tænke mig at høre jeres generelle oplevelser. Håber på positive svar, men vil selvfølgelig have, at I er ærlige.

Tak 

Min anden fødsel var hurtigere og mindre smertefuld end den første, men jeg vidste også mere om hvad jeg gik ind til... Overskuddet var også større :-)

Anmeld

22. september 2014

Loan

Jeg vil rigtig gerne stemme men må vælge blankt da ingen passer til mig.

Jeg blev sat igang begge gange, og på den måde ikke haft en naturlig fødsel hvor der selv er startet. Første gang lå jeg med vedrop i 1 1/2 døgn men hvor jeg først kunne mærke de veer, som de påstod var der, i en 6-7 timer, men jeg fik epidural ved den første så jeg faktisk intet mærkede før presseveerne kom og det tog kun 10 min at få ham ud men følte mig slet ikke rustet til fødslen dengang fordi igangsættelse skete meget pludselig til en vækstscanning. Fra jeg fik epiduralen sov jeg nemlig indtil jeg vågnede ved presseveer.

Anden gang var jeg fuldkommen opsat lige til slut med jeg bare skulle have den bedste fødsel og var så positiv omkring det hele, ingen frygt eller noget som helst men var i hopla da jeg 42+0 blev sat igang. Havde veer fra 12:30 indtil 21:06 hvor han blev født, men havde kun smerter fra omkring kl 18, indtil da tog veerne slet ikke ordenligt fat, jeg tullede omkring som om intet skete, men han stod også ufattelig højt oppe og stod slet ikke fast så han trykkede ikke ned, men da de først begyndte at bide mærkede jeg dem også men et bad gjorde godt og så skal jeg love for kroppen blev aktiv for at få ham ud, men fik ikke nogen smertestillende så selvfølgelig gjorde det mere ondt end første gang, men ikke mere end jeg gerne gjorde det igen, og lige efter fødslen da alt var tjekket og den lille rift var syet var jeg oppe og sidde i skrædderstilling som om jeg ikke havde født.

Anmeld

22. september 2014

Baby15

Meget mere smertefuldt. 

Tog og sig kun 6 timer i forhold til første gang som tog 72 timer

Anmeld

22. september 2014

StudPsyk

Anonym skriver:

Tak 

Nej, synes desværre anden gang var værre.

Første gang tog det cirka 6 timer fra første ve, anden gang tog det cirka 14 timer. Og synes det var mere smertefuldt, men det var måske fordi det tog længere tid.. 

Anmeld

22. september 2014

Lise

Jeg ved ikke om 2. gang var mindre smertefuldt, men det gik i hvert fald hurtigere, og jeg havde meget mere kontrol. 1. gang var jeg træt, da jeg gik i fødsel lige før jeg havde planer om at gå i seng, og fødte næste morgen og jeg havde vestorm fra start til slut. 2. gang havde jeg sovet nogle timer da det startede kl. 4 om morgenen, og jeg havde pauser mellem veerne, hvilket betød utroligt meget. Og så var der bare en anden ro over det 2. gang. Første gang havde jeg presseveer i 1½ time, og 2. gang kunne jeg klare det på 20 minutter.

Anmeld

22. september 2014

RGN

Profilbillede for RGN

Anden gang gik 3 gange så hurtigt. (4 timer)

Til gengæld var det mere smertefuldt, MEN det var fordi jeg blev sat i gang og havde lidt flere veer end man kunne ønske sig.

Anmeld

22. september 2014

lineog4

Min første fødsel havde haft en skidt opstart med "forkerte" veer i 3 døgn og så egentlig en forholdsvis nem fødsel hvis bare ikke jeg havde været så udkørt,da veerne blev "rigtige" - min datter stod skævt i bækkenet og derfor kom hun ikke ned og hjalp med at presse  på trods veer.

så da jeg skulle i gang med 2. Gang og den første ve kom så gik jeg nærmest i panik for de var jo ikke regelmæssige og de var ikke var lange - de kom jo bare hele tiden. Jeg nægtede at tage på fødegangen men efter 30 min fik jeg et ultimatum: du tager selv afsted eller jeg ringer 112' det var alligevel for pinligt og

jeg tog med. En køretur på 2 minutter og et 10 minutter med konstante veer over p pladsen og så var jeg på en fødestue og 40 minutter efter havde jeg min datter i armene, så en fødsel på under to timer, men tilgengæld konstant smerte med vestorm - så hurtigere men mere smertefuld.

pøj pøj

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.