Igangsættelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

642 visninger
6 svar
2 synes godt om
21. september 2014

Sujan

ja her har vi gået og troet at lillesøster ville komme før tid, men nu er jeg gået over tid og så vidt jeg forstod på JM vil de ringe fra sygehuset i morgen med en dag til igangsættelse...

har haft mange mange snydeveer og plukkeveer, men det går ikke rigtig igang. Nu er jeg begyndt at forvente atjeg skal sættes igang i løbet af næste uge...

men hvordan foregår sådan en igangsættelse efter termin?? 

Har slet ikke fået sat mig ind i det...

så hvordan forløb jeres igangsættelse? Har hørt det kan gøre mere ondt og tage lang tid. 

Min første fødslen gik forholdsvis nemt. Murren i løbet af dagen, tegnbødning og slimprop om aftenen, derefter veer og fødte næste morgen... Så er helt på bar bund. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2014

Happiness

Jeg blev sat igang 39+6 anden gang.

Jeg mødte ind kl 9.15, fik målt blodtryk, kørt kurve og så blev jeg undersøgt. Havde stadig 1½ livmoderhals tilbage og kun ½ finger åben, så fik 2 vefremkaldende piller jeg skulle sluge. Så fik jeg besked på at gå en tur, eller hvad jeg nu ville, og skulle komme igen kl 14.00.

Havde små veer, men ikke nogle der bed, så fik 2 mere piller kl 15. Efter en time gik det stærkt. Fik vestorm, og de bed mere og mere. Dog skete der ikke en fløjtende fis "downunder", så fik ikke tilbudt andet en 2 panodiller... Blev dog indlagt på svangergangen sammen med min mand, men de mente ikke der ville ske mere den dag... Vandet gik kl 17, et eller andet, men er stadig ikke mere end de der 1-2 cm åben! Og det samme da hun undersøgte mig kl 19 og kl 21!

Kl. 21.30 undersøger hun mig igen, meget modvilligt, men da jeg påstod at jeg altså havde presseveer, kiggede hun lige. Og vupti, 10 cm åben og hovedet var på vej ud!! Så afsti afsted til fødegangen... 21.38 er hun født  Nåede kun at være på fødegangen i 5 min. 

Fik lige skrevet en roman  Så lige opridset:

Sat igang kl 10, igen kl 14, Regelmæssige Veer starter ved 16 tiden og kl 21.38 har jeg født. Så en hurtig fødsel, på trods af "trusler" om at det kunne tage maaaange dage

Anmeld

21. september 2014

Sujan

Happiness skriver:

Jeg blev sat igang 39+6 anden gang.

Jeg mødte ind kl 9.15, fik målt blodtryk, kørt kurve og så blev jeg undersøgt. Havde stadig 1½ livmoderhals tilbage og kun ½ finger åben, så fik 2 vefremkaldende piller jeg skulle sluge. Så fik jeg besked på at gå en tur, eller hvad jeg nu ville, og skulle komme igen kl 14.00.

Havde små veer, men ikke nogle der bed, så fik 2 mere piller kl 15. Efter en time gik det stærkt. Fik vestorm, og de bed mere og mere. Dog skete der ikke en fløjtende fis "downunder", så fik ikke tilbudt andet en 2 panodiller... Blev dog indlagt på svangergangen sammen med min mand, men de mente ikke der ville ske mere den dag... Vandet gik kl 17, et eller andet, men er stadig ikke mere end de der 1-2 cm åben! Og det samme da hun undersøgte mig kl 19 og kl 21!

Kl. 21.30 undersøger hun mig igen, meget modvilligt, men da jeg påstod at jeg altså havde presseveer, kiggede hun lige. Og vupti, 10 cm åben og hovedet var på vej ud!! Så afsti afsted til fødegangen... 21.38 er hun født  Nåede kun at være på fødegangen i 5 min. 

Fik lige skrevet en roman  Så lige opridset:

Sat igang kl 10, igen kl 14, Regelmæssige Veer starter ved 16 tiden og kl 21.38 har jeg født. Så en hurtig fødsel, på trods af "trusler" om at det kunne tage maaaange dage

Tusinde tak for dit svar:-)

dejligt lige at høre hvordan det kan foregå..

tænker at det sikkert er meget forskellige fra person til person hvordan det forløber, men rigtig dejligt lige at høre din beretning:-) tak

Anmeld

21. september 2014

Emisoph

Jeg mødte ind en fredag den 5/9, 41+6, kl. 18. Fik kørt ctg og blev undersøgt - 2 cm livmoderhals og 1 cm åben så fik en stikpille og besked på at møde på svangreafsnittet igen lørdag kl. 7.15.

Lørdag nat d. 6/9 kl. 4.30 vågnede jeg med uregelmæssige veer som fortsatte hen ad morgenen. 7.15 mødte jeg ind på sygehuset igen, fik kørt ctg og boev undersøgt, 1 cm livmoderhals og stadig 1 cm åben så de kunne ikke tage vandet, fik derfor lagt endnu en stikpille og skulle komme tilbage kl. 13. Fik dog kraftigere og regelmæssige veer og var tilbage på svangre kl. 11.45, på det tidspunkt var der 5 min mellem veerne og de bed meget. Desværre var der stadig 1 cm livmoderhals og var ca. 2 cm åben. Fik lov at blive pga de kraftige veer som var nærmest uudholdelige og kl. 15 gik vandet selv, så blev vist på fødestue kl. 16, ingen livmoderhals tilbage og 3 cm åben.. Fødte den 7/9 kl. 02.32 (42+1)

Anmeld

21. september 2014

Mamalou

Min søster fødte også samme dag som hun blev sat i gang. Jeg husker ikke forløbet detaljeret, men det gik godt og trak ikke i langdrag (førstegangsfødsel).

vh. Louise 

Anmeld

22. september 2014

anonym10101

Min var fantastisk! Kl. 17.30 fik jeg en pille og næste dag 10:28 var hun ude efter en fantastisk og nem fødsel

Anmeld

22. september 2014

Sujan

Emisoph skriver:

Jeg mødte ind en fredag den 5/9, 41+6, kl. 18. Fik kørt ctg og blev undersøgt - 2 cm livmoderhals og 1 cm åben så fik en stikpille og besked på at møde på svangreafsnittet igen lørdag kl. 7.15.

Lørdag nat d. 6/9 kl. 4.30 vågnede jeg med uregelmæssige veer som fortsatte hen ad morgenen. 7.15 mødte jeg ind på sygehuset igen, fik kørt ctg og boev undersøgt, 1 cm livmoderhals og stadig 1 cm åben så de kunne ikke tage vandet, fik derfor lagt endnu en stikpille og skulle komme tilbage kl. 13. Fik dog kraftigere og regelmæssige veer og var tilbage på svangre kl. 11.45, på det tidspunkt var der 5 min mellem veerne og de bed meget. Desværre var der stadig 1 cm livmoderhals og var ca. 2 cm åben. Fik lov at blive pga de kraftige veer som var nærmest uudholdelige og kl. 15 gik vandet selv, så blev vist på fødestue kl. 16, ingen livmoderhals tilbage og 3 cm åben.. Fødte den 7/9 kl. 02.32 (42+1)

Tak for din beretning...

lyder ikke til det er så slemt i forhold til at det går igang af sig selv.. 

Jeg venter spændt på en tid fra sygehuset i dag. Dog har jeg forstået det sådan at jeg bliver sat i gang 41+4 men må se hvad de siger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.