Sender du dit syge barn i institution?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2014

Maja_4000

Nu arbejder min mor i vs, og ud fra det hun fortæller, er der mange som lyver i den her afstemning

Her kunne vi ikke finde på det! Synes det er synd for mit barn, de andre børn og pædagogerne.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2014

Mamalou

Jeg sender ikke min søn afsted hvis han er syg, altså med feber, opkast og smerter. Men jeg skal ikke gøre mig bedre, end at jeg sendte ham afsted så sent som i onsdags hvor han ikke var 100% på toppen. Vi var hjemme mandag og tirsdag hvor han var dvask og havde lidt feber.  I den ideelle verden havde jeg taget en sygedag mere, men jeg har selv været meget ramt af sygdom og derfor enormt bagefter på arbejde.

Min søn havde ikke feber, havde spist fint og sovet godt om natten, så han var ikke syg syg, men kunne sikkert godt have brugt en dag mere hjemme. Jeg er enlig mor med min familie langt væk og havde ikke andre der kunne tage ham. Så det blev løsningen, selvom min samvittighed var ramt! Det er hårdt at være mere eller mindre alene om dagligdagen, hvor man både skal slå til på arbejde og hjemme.  

Anmeld

21. september 2014

LouiseEm

Aldrig! Altså hvis han er snottet eller hoster en lille smule, men samtidig er fuldstændigt sit glade selv, sender jeg ham gerne afsted. Er han pylret og ked, holder jeg ham hjemme. Feber og anden sygdom, ja så holder jeg ham inden døre så han ikke smitter andre. 

De de få gange han er blevet syg mens han har været i børnehaven, og jeg har måttet hente ham, har jeg nærmest siddet og tudet i bilen på vej i børnehaven. Kan simpelthen ikke tåle tanken om at han sidder der og hsr det skidt, og så er jeg der ikke engang til at trøste og pusle om ham 

Anmeld

21. september 2014

Isabella_mor

Hvis min søn er sløj, uoplagt og hvis han er helt anderledes end han plejer, altså hvis han ikke vil kunne følge med i børnehaven i en hel dag... Så vil jeg holde ham hjemme. Også selvom han ikke har feber.. 

Anmeld

21. september 2014

Clisolka

Nej! Aldrig om jeg vil sende dem afsted hvis de er syge.. De skal ikke gå rundt og være skidt tilpas i vuggestue/børnehaven - så hellere være hjemme og blive opvartet af mor  Vi andre tager jo heller ikke afsted, hvis vi er skidt tilpas 

Er der lidt forkølelse og hoste og de har det fint, så kommer de afsted - ellers kunne det være mange sygedage på et år 

Anmeld

21. september 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Det kommer an på hvad det er han er syg med...

for er det forkølet så kommer han afsted så længe det bare er løbende næse...

Begynder øjnene at løbe eller han hoster så bliver han hjemme for så plejer det at være tegn til at det vil blive til noget værre...

Hvis han virker ked af det og pylret så kommer han kun afsted hvis vi virkelig ikke har andre muligheder...

Anmeld

21. september 2014

lineog4

Kommer an på hvad syg betyder? Hvis det også inkludere en snotnæse, hosten osv så kan jeg ikke stemme nej.

MEn defineres syg som: barnet har det sådan så det ikke vil kunne fungere i institution eller klager barnet over smerte, utilpashed osv. Ja så kan jeg stemme ja.

Har aldrig givet en panodil og afsted, har aldrig sendt et barn med feber,  har aldrig sendt et barn der klagede. Men jeg har sendt et træt barn, et snottet barn og et barn der hoster - ellers havde jeg vist ikke arbejde mere.

Jeg har så også kun oplevet max 10 gange (og formodentlig mindre) at blive ringet hjem og det med 3 børn hvor den ældste nu er 11 og den yngste 3.

Anmeld

21. september 2014

MysteriousAngel

Jamen jeg står faktisk i situationen hvor jeg skal overveje nu. Den store har vildt ondt i maven, ingen feber eller andet men hendes mave gør ondt. Jeg ved at hun måske bliver ringet hjem for hun klager en del men jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. Hun er ikke syg som i syg-syg.. 

Anmeld

21. september 2014

lineog4

MysteriousAngel skriver:

Jamen jeg står faktisk i situationen hvor jeg skal overveje nu. Den store har vildt ondt i maven, ingen feber eller andet men hendes mave gør ondt. Jeg ved at hun måske bliver ringet hjem for hun klager en del men jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. Hun er ikke syg som i syg-syg.. 

Jeg har lige haft de to store hjemme med det samme og med næsten en uge mellem deres to dage - ved ikke hvad der er i luften.....

Jeg var heldig at den største kunne klare lidt timer selv, mormor kunne kigge forbi og jeg kunne gå tidligt. Og den mellemste der var den ene af dagene på min fridag.

Men synes lige den er møg svær,  men på den anden side hvis det er et maveonde så smitter det som en i h.....

Anmeld

21. september 2014

MysteriousAngel

lineog4 skriver:

Jeg har lige haft de to store hjemme med det samme og med næsten en uge mellem deres to dage - ved ikke hvad der er i luften.....

Jeg var heldig at den største kunne klare lidt timer selv, mormor kunne kigge forbi og jeg kunne gå tidligt. Og den mellemste der var den ene af dagene på min fridag.

Men synes lige den er møg svær,  men på den anden side hvis det er et maveonde så smitter det som en i h.....

Ja enig. Jeg ved det godt. Jeg konflikter rigtig meget for i morgen KAN jeg bare IKKE blive hjemme med hende. Jeg har et ufattelig vigtigt møde som ikke kan skubbes eller tages af andre. 

Hun har hverken feber eller problemer med at spise. Hun leger også fint, hun klager bare over den gør ondt... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.