Bukser, flere bukser, og en enkelt kjole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.170 visninger
12 svar
13 synes godt om
20. september 2014

Skouboe

Jeg sidder i øjeblikket og syr bukser (og snart også kjoler/nederdele) af bl.a. mine rester til salg på et loppemarked i november. Jeg ved ikke hvor godt de sælger sådan et sted, men jeg tænker at det er et forsøg værd. Jeg samler i øjeblikket ind til "Fonden for anskaffelse af ny symaskine" og det her kan forhåbentligt give en donation

Samtidigt er det også rart at få brugt noget af ens stof, så man får mulighed for at købe noget nyt 

Derudover syr jeg stadigt vintertøj til pigerne. Jeg har lige færdiggjort 4 par leggings til ældstearvingen og selvfølgelig er jeg så uheldig at de passer nu, hvilket betyder at hun vokser ud af dem midt på vinteren 

Midt i at serieproducere bukser, kom min mor rendende og bad om at jeg syede en gave til en barnedåb for et par tvillinger. Det blev der nogle søde uglebukser ud af.

Oven i det hele besluttede jeg mig så også for at udnytte at jeg alligevel havde hvid tråd i min overlock, så jeg ville lige sy en kjole  til ældstearvingen, der allerede var klippet.... hvorefter dæksømsfunktionen på min maskine drillede, så jeg endte med at ødelægge kanten på kjolen og måtte pille en masse op. NU bliver resten syet med tvillingesøm!! 

Og bagefter er det tilbage til bukserne....

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2014

Kay

Skouboe skriver:

Jeg sidder i øjeblikket og syr bukser (og snart også kjoler/nederdele) af bl.a. mine rester til salg på et loppemarked i november. Jeg ved ikke hvor godt de sælger sådan et sted, men jeg tænker at det er et forsøg værd. Jeg samler i øjeblikket ind til "Fonden for anskaffelse af ny symaskine" og det her kan forhåbentligt give en donation

Samtidigt er det også rart at få brugt noget af ens stof, så man får mulighed for at købe noget nyt 

Derudover syr jeg stadigt vintertøj til pigerne. Jeg har lige færdiggjort 4 par leggings til ældstearvingen og selvfølgelig er jeg så uheldig at de passer nu, hvilket betyder at hun vokser ud af dem midt på vinteren 

Midt i at serieproducere bukser, kom min mor rendende og bad om at jeg syede en gave til en barnedåb for et par tvillinger. Det blev der nogle søde uglebukser ud af.

Oven i det hele besluttede jeg mig så også for at udnytte at jeg alligevel havde hvid tråd i min overlock, så jeg ville lige sy en kjole  til ældstearvingen, der allerede var klippet.... hvorefter dæksømsfunktionen på min maskine drillede, så jeg endte med at ødelægge kanten på kjolen og måtte pille en masse op. NU bliver resten syet med tvillingesøm!! 

Og bagefter er det tilbage til bukserne....

Lyder spændende med salg husk også at ligge billeder her ind da vores lille pige elsker kjoler 

Anmeld

20. september 2014

Skouboe

Kay skriver:

Lyder spændende med salg husk også at ligge billeder her ind da vores lille pige elsker kjoler 

Det skal jeg nok Det bliver nok primært nederdele, tænker jeg. 

Anmeld

20. september 2014

Kay

Skouboe skriver:

Det skal jeg nok Det bliver nok primært nederdele, tænker jeg. 

Det er også kjoler i hendes verden 

Anmeld

20. september 2014

Klumpe-dumpe

Hvad med leggings M vil helst leggings? 

Anmeld

20. september 2014

Skouboe

Ariel skriver:

Hvad med leggings M vil helst leggings? 

Jeg syr gerne leggings til dronningen, hvis det er

Anmeld

20. september 2014

Skouboe

Sådan endte Frejas nye kjole 

Anmeld

20. september 2014

Klumpe-dumpe

Skouboe skriver:

Jeg syr gerne leggings til dronningen, hvis det er

Har du billeder af dem du har syet og er de tykkere end dem man køber? 

Men du ved jeg elsker dine produkter 

Anmeld

21. september 2014

Skouboe

Ja, det er vinterleggings jeg syer så de er kraftigere. Jeg synes ikke rigtigt at jeg kan finde nogen i butikkerne, så jeg syer selv.

Jeg kan tage et billede i morgen af hvad jeg har af stof, men du skal være opmærksom på at ulempen ved kraftigt, lækkert stof er at det koster ½ bondegård. Prisen på stofferne alene ligger på mellem 160 og 190 kr pr meter og der går meget tæt på en meter til et par leggings, så de bliver lidt små-dyre.

Fordi leggings sidder mere til er jeg også nødt til at holde trådretningen, hvilket betyder at der er et forholdsvist stort stof-spild, da jeg ikke kan udnytte stoffet på samme måde som fx fast stof.

Og tak for komplimenten

Anmeld

21. september 2014

Skouboe

Ariel skriver:

Har du billeder af dem du har syet og er de tykkere end dem man køber? 

Men du ved jeg elsker dine produkter 

Her er hvad jeg har i neutralt strik. Leggings i de 2 sorte koster 250 kr. pr. stk. pga. prisen på stoffet. Det beige er lidt groft strik og koster 200 kr. pr. par.

Derudover har jeg forskellige farver strækvelour som også ender på 200 kr. pr. par. Hvis du har nogle farveønsker kan jeg tage nogle billeder, hvis det har interesse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.