Movicol ! Hvor meget ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.330 visninger
8 svar
1 synes godt om
20. september 2014

Molly3005

Hjælp .... 

Min datter har fået movicol i meget lang tid - 1/2 brev 2 gange dagligt. Men de sidste 2 1/2 dag er der ingen afføring kommet. Jeg kan høre hun gylper meget og tænker det må være fordi hun er forstoppet. ( hun er 10 måneder ) 

ville i give 1 helt brev på en gang for at se om der kommer hul igennem ???? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2014

anynom

Molly3005 skriver:

Hjælp .... 

Min datter har fået movicol i meget lang tid - 1/2 brev 2 gange dagligt. Men de sidste 2 1/2 dag er der ingen afføring kommet. Jeg kan høre hun gylper meget og tænker det må være fordi hun er forstoppet. ( hun er 10 måneder ) 

Hvad siger din læge? 

Anmeld

20. september 2014

Kamulla

Movicol??? Er er det ikke laktolose du skal bruge som er afførende?? Mener jeg ikke movicol er.. Brugte det til at få ro i maven his noah og der brugte jeg få dråber på ans sut at det glad flydende stads der var dengang.. Men mod hans forstoppelse skulle jeg bruge laktolose

Anmeld

20. september 2014

asff

Ja jeg ville helt klart give et brev

Anmeld

20. september 2014

moaren

Kamulla skriver:

Movicol??? Er er det ikke laktolose du skal bruge som er afførende?? Mener jeg ikke movicol er.. Brugte det til at få ro i maven his noah og der brugte jeg få dråber på ans sut at det glad flydende stads der var dengang.. Men mod hans forstoppelse skulle jeg bruge laktolose

Du tænker på Mylicon dråber. Bruges til luft i maven.

Movicol er afføringsmiddel i stil med lactulose, dog mere effektiv 

Anmeld

20. september 2014

moaren

Hjælp .... 

Trykker hun? Tænker om der sidder en prop i endetarmen, for så skal den lige ud som det første. Hvis ikke der er noget, så ville jeg give 1 helt brev for at sætte skub i sagerne. Måske lige slå på tråden til doktor inden 

Synd for bette-pigen, det er ikke sjovt med dårlig mave 

Anmeld

20. september 2014

Kamulla

Moaren skriver:

Du tænker på Mylicon dråber. Bruges til luft i maven.

Movicol er afføringsmiddel i stil med lactulose, dog mere effektiv 

Hha nå ja.. Sorry.. Så var mit ikke så brugbart  Alligevel også over 6 år siden jeg stod i den situration sidst 

Anmeld

20. september 2014

Pikku Myy

Molly3005 skriver:

Hjælp .... 

Nu er det et stykke tid siden min søn havde brug for movicol, men jeg har en erindring om at det ikke er noget man bare lige ændrer dosis på og så vupti er der en ændring på afføringen. Der går lige et par dage inden man ser virkningen, og man skal trappe langsomt ud for at være sikker på at det ikke skaber problemer.

Så jeg tror ikke det hjælper at give et helt brev en enkelt gang (med mindre selvfølgelig du har fået det råd af læge eller lignende). Måske du istedet skal overveje at sætte hendes dosis op i en periode. Hvis det resulterer i mere end almindelig max-dosis, synes jeg du skal snakke med lægen først.

God bedring

Anmeld

20. september 2014

Meandu

Molly3005 skriver:

Hjælp .... 

Det må du gerne. Men husk at five den samme dosis i ca 4 dage. Før du regulere den  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.