Hun har ikke vendt sig...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.793 visninger
9 svar
0 synes godt om
19. august 2009

Isabeau

Hej!

Min mand og jeg var til 3D scanning idag og da jeg fortalte at hun konstant lå i den ene side, blev hun lidt bekymret. Tøsen skulle meget gerne ha´ vendt sig nu... Vi skal til lægen onsdag, og der skulle vi lige gøre ham opmærksom på det og bede ham mærke efter - evt. ringe til sygehuset og spørge dem om jeg skal komme op, så hun kan blive vendt. (hvis hun da ikke selv gør det?)

Blev lidt bekymret, for i værste tilfælde skal hun tages ved kejsersnit, og ville jo sådan set helst selv føde hende...

3D scannings-damen forslog at jeg lå på alle fire, med hovedet hvilende på underarmene for at hun måske kunne vende sig, men hold op, det er hårdt. Det kan min ryg slet ikke holde til... Nogen som har nogle forslag? Nogen som har prøvet samme?

Hvad gør man lige?

Ps. Hun blev skønnet til 2500 gram, en bette prop, så hun skulle helst vende sig, før hun blir´ for tung...

Diana, uge 34 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2009

mariamiss6

Hej jeg tror hovedsagen er at du får din mave til at hænge nedad i fri luft, så hvis du på anden måde kan finde en mere behagelig stilling, så prøv det....

Jeg har ikke selv prøvet en vendning, men jeg kan sagtens forstå du helst vil føde selv, det vil jeg også til hver en tid, og jeg har endda prøvet det 2 gange

Jeg håber du får held til at vende hende.....

Jeg ved jo ikke om det er mod hvad lægerne og jm ville anbefale, men ellers kunne du jo prøve at møffe lidt rundt med hende en gang imellem, og se om du føler hun sår en kolbøtte derinde

Anmeld

20. august 2009

Mor til Frederic og Freya

Frederic lå på tværs under hele graviditeten, han ville ikke vendes.

Var ved egen læge en mandag - fostervands scaning og vægt scanning tirsdag - onsdag prøved de at vende ham og torsdag var vi med på intromøde til pks. Og han blev taget onsdagen efter...

Hvis der er noget - spørgsmål mm, så skriv til mig...

Anmeld

20. august 2009

Isabeau

Frederic's moar skriver:

Frederic lå på tværs under hele graviditeten, han ville ikke vendes.

Var ved egen læge en mandag - fostervands scaning og vægt scanning tirsdag - onsdag prøved de at vende ham og torsdag var vi med på intromøde til pks. Og han blev taget onsdagen efter...

Hvis der er noget - spørgsmål mm, så skriv til mig...

Det gik da godt nok stærkt det hele...

Ja, vi skal til lægen onsdag, så må vi se om hun har vendt sig - idag har hun stadig ikke. Lavede ellers øvelsen alligevel, på trods af at det gør herre nas at ligge sådan med ryggen, men jeg tænkte, jeg måtte bide det i mig, og sad på den akavede måde over flere gange i løbet af aftenen - lidt nat med.

Hvor langt henne var du, da alt dette skete?

Anmeld

20. august 2009

Isabeau

mariamiss6 skriver:

Hej jeg tror hovedsagen er at du får din mave til at hænge nedad i fri luft, så hvis du på anden måde kan finde en mere behagelig stilling, så prøv det....

Jeg har ikke selv prøvet en vendning, men jeg kan sagtens forstå du helst vil føde selv, det vil jeg også til hver en tid, og jeg har endda prøvet det 2 gange

Jeg håber du får held til at vende hende.....

Jeg ved jo ikke om det er mod hvad lægerne og jm ville anbefale, men ellers kunne du jo prøve at møffe lidt rundt med hende en gang imellem, og se om du føler hun sår en kolbøtte derinde

Jeg prøver faktisk flere gange i løbet af dagen at vende hende, eller bare flytte hende. Hun ligger faktisk altid op af højre ribbens-række med hovedet, nogle gange under ribbenene (AV!), ryggen nede ved underlivet, numsen over i venstre side og fødderne helt oppe i hovedet igen. Forestil dig en kat, når de ligger bedst I en god cirkel...

Men jeg skubber og puffer til hende, fordi hun simpelthen flere gange i løbet af dagen, ligger ufattelig akavt. Lavede øvelserne i aftes alligevel, men kan skam godt mærke det i ryggen idag...

Er spændt på at se hvad lægen siger onsdag...?

Anmeld

20. august 2009

Mor til Frederic og Freya

Isabeau skriver:

Jeg prøver faktisk flere gange i løbet af dagen at vende hende, eller bare flytte hende. Hun ligger faktisk altid op af højre ribbens-række med hovedet, nogle gange under ribbenene (AV!), ryggen nede ved underlivet, numsen over i venstre side og fødderne helt oppe i hovedet igen. Forestil dig en kat, når de ligger bedst I en god cirkel...

Men jeg skubber og puffer til hende, fordi hun simpelthen flere gange i løbet af dagen, ligger ufattelig akavt. Lavede øvelserne i aftes alligevel, men kan skam godt mærke det i ryggen idag...

Er spændt på at se hvad lægen siger onsdag...?

Sådan lå frederic også... hele vejen igennem... Han kom ud 11 dage før termin..

Anmeld

20. august 2009

Janep

min datter lå også på tværs det meste af min graviditet.

det endte med aks 3 uger før terminen.

ikk for at gøre dig nervøs

Anmeld

20. august 2009

Isabeau

Janep skriver:

min datter lå også på tværs det meste af min graviditet.

det endte med aks 3 uger før terminen.

ikk for at gøre dig nervøs

Jeg er skam ikke nervøs, for hun har det skam udmærket, ud over at hun ligger forkert Men blir´ lægerne enige om at hun skal ud før tid, så tager vi det med...

Anmeld

21. august 2009

Isabeau

Hejsa.

Nå, snakkede med både lægen og sygehuset idag og sygehuset er ikke bekymret. Hun kan stadig nå at vende sig, siger de. Skal til jordmoder i uge 37, og det passede meget godt. Har hun ikke vendt sig der, skal vi på sygehuset og de så forsøger på det...

Er stadig lidt bekymret, og ville virkelig ønske, hun havde vendt sig, for de siger, man lettere kan trække vejret så. Jeg kan dårlig nok køre bil, fordi hun vender hvor hun gør... Derfor er jeg oz stoppet på arbejdet allerede nu, ellers skulle det først ha´ været d. 3/9-2009.

Måtte oz slås med kommunen igår, fordi jeg får en slags hul mellem "lønninger", så jeg sku´ meget, meget gerne ha´ en lægeerklæring fra min læge på onsdag, som skal sendes til kommunen, for så at kunne få barselsdagpenge... Ejjj, alt det mas bare for pengenes skyld. Hader penge, men det er dælme ikke til at leve uden!

Fortsat god dag alle sammen, jeg har lidt projekter idag, som jeg lige så stille vil gå i gang med.

Diana, uge 34+2

Anmeld

21. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg tror uanset hvad, at du ikke skal gå i panik endnu  Jeg kan ikke huske, hvornår Idun vendte sig, men jeg tror da ikke det var i uge 34

MEN - altså, hvis du gerne selv vil føde, så kan det altså sagtens lade sig gøre, selvom det er en sæde-fødsel. Det gjorde man altid før i tiden, så det kan du også sagtens. Der var en af dem jeg gik til gravidsvømning med i sin tid, der fødte selv og det var en sædefødsel. Det var meningen at hun skulle have født hjemme, men skulle så føde på sygehuset, pga den lidt større risiko...

Få en god snak med JM om det, når du når derhen af.  Der er masser af ting du kan gøre. Jeg ved at at nogen af HF JM'erne de har sådan en ryste-teknik med noget tørklæde hejs, som er en braziliansk teknik Det skulle virke...

Der er også nogen der bruger sådan noget massage, og røgelse og sager og nogen af tingene skulle altså virke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.