Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.425 visninger
10 svar
0 synes godt om
19. august 2009

LISBETH:-)

Har kigget jer andre lidt over skuldren og nu har jeg så fået mod til selv at prøve. Skal lave en kage til på søndag (middag)
Jeg har læst meget af det der er skrevet i denne tråd. Så har opskrifter og fremgangs måde på plads. Men jeg kan simpelthen bare ikke finde en tidsplan (ved den er der, for jeg så den, den anden dag) er der nogen der kan hjælpe med planlægningen.

Jeg forestiller mig at jeg skal lave en halvrund kage med lagkagebunde, jordbær mousse og toblerone creme. Jeg vil så smører den op med nutella og beklæde den med mmf. Jeg forstiller mig den skal ligne en fodbold da den er til min fodbold tossede far. Hvordan laver jeg mmf'en sort. Når jeg ikke kan nå at købe noget på nettet, og bor langt fra panduro?

Håber nogen kan hjælpe

Lisbeth

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2009

linemus

Det afhænger jo af, hvad du har tid til, så tidsplanen kan sagtens rykkes både den ene og den anden vej.

Dag 1 - bage bunde (hvis du gør det selv) og lave fyld. Sætte det i køleskabet.
Dag 2 - lægge kagen sammen og lade den trække til dagen efter.
Dag 3 - smøre kagen med smørcreme. Lade den køle mindst en time. Rette smørcremen til. Køle. Lav mmf og pynt kagen.

1 og 2 kan gøres samme dag evt. formiddag og aften. Det hele kan også presses til at laves samme dag (hvis du er tilhænger af stress), men kagen bliver bedst, hvis den for lov at trække godt. Du kan også vente med at spise kagen til dag 4, hvis du pynter den om aftenen.

Hm, jeg mener, nogen har brug sort levnedsmiddelfarve eller bolchefarve. Har de måske det i Matas? Du kan også bruge kakaopulver, men så bliver den jo brun

- Line

Anmeld

20. august 2009

LISBETH:-)

linemus skriver:

Det afhænger jo af, hvad du har tid til, så tidsplanen kan sagtens rykkes både den ene og den anden vej.

Dag 3 - smøre kagen med smørcreme. Lade den køle mindst en time. Rette smørcremen til. Køle. Lav mmf og pynt kagen.

1 og 2 kan gøres samme dag evt. formiddag og aften. Det hele kan også presses til at laves samme dag (hvis du er tilhænger af stress), men kagen bliver bedst, hvis den for lov at trække godt. Du kan også vente med at spise kagen til dag 4, hvis du pynter den om aftenen.

Hm, jeg mener, nogen har brug sort levnedsmiddelfarve eller bolchefarve. Har de måske det i Matas? Du kan også bruge kakaopulver, men så bliver den jo brun

- Line

Tusind tak for dit svar. Så har jeg vist styr på det hele. Nu må ví se hvordan den bliver :-)

Jeg havde tænkt mig at lave mmf'en på 2. dagen om aftenen og sætte den i køleskabet og så forme den om formiddagen på 3 dagen. Det er vel ok?

Jeg må en tur i matas og se hvad jeg kan finde

Lisbeth

Anmeld

20. august 2009

linemus

lisbeth2910 skriver:

Tusind tak for dit svar. Så har jeg vist styr på det hele. Nu må ví se hvordan den bliver :-)

Jeg havde tænkt mig at lave mmf'en på 2. dagen om aftenen og sætte den i køleskabet og så forme den om formiddagen på 3 dagen. Det er vel ok?

Jeg må en tur i matas og se hvad jeg kan finde

Lisbeth

Ja, det kan du sagtens. Bare giv det 5-10 sek. i mikroovnen, når du skal bruge det, så det bliver blødt igen.

God fornøjelse

Anmeld

26. august 2009

Stumpen

linemus skriver:

- Line

Spørsmål nummer 100 fra en som er træt af at du ikke bor i Videbæk

Er det lige meget hvilken creme man laver? Kan de alle holde til 2 dage i køleskab? Synes nemlig jeg på et tidspunkt læste om at tynen snakkede om at tobleronen ikke kan klare det....

Anmeld

26. august 2009

Stumpen

linemus skriver:

Ja, det kan du sagtens. Bare giv det 5-10 sek. i mikroovnen, når du skal bruge det, så det bliver blødt igen.

God fornøjelse

Lige et til.. Når man bare vil lave en traditionel lagkage med tobleronefyld-noget bær og så fløde og glasur rundt om/ovenpå, skal der så først smørcreme rundt om eller er det kun til for at glatte ud??

Anmeld

26. august 2009

Heidi.

Stumpen skriver:

Lige et til.. Når man bare vil lave en traditionel lagkage med tobleronefyld-noget bær og så fløde og glasur rundt om/ovenpå, skal der så først smørcreme rundt om eller er det kun til for at glatte ud??

Når du skriver glasur, er det så alm glasur?? Eller mmf?

Anmeld

26. august 2009

Stumpen

Heidi-Godsk skriver:

Når du skriver glasur, er det så alm glasur?? Eller mmf?

almindelig,,,

Anmeld

26. august 2009

Heidi.

Stumpen skriver:

almindelig,,,

Så skal du ikke komme smørcreme på.. Man kommer smørcreme på for at mmfén ikke skal "smelte" hvis der er bærfyld i kagen

Anmeld

26. august 2009

Stumpen

Heidi-Godsk skriver:

Så skal du ikke komme smørcreme på.. Man kommer smørcreme på for at mmfén ikke skal "smelte" hvis der er bærfyld i kagen

Super.. Tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.