Svamp i brystet..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.018 visninger
8 svar
0 synes godt om
19. august 2009

Knudsen

Er der nogen der har prøvet at få svamp i brystet pga amning.
Jeg fik det da jeg ammede min datter, da jeg brugte avent brystskaller pga ømme brystvorter og kom ikke rigtig af med det.
Nu har jeg fået det igen, sundhedsplejersken snakkede om at sporerne kan have været skjult i brystet og da jeg nu ammer igen blomstre de igen.
Jeg er så træt af det, da jeg ikke vil have at det skal ødelægge amningen denne gang.
Er der nogen af jer der fik bugt med svampen, mens I ammede? Eller kender nogen som vandt kampen over svampen...
Hvis JA, hvordan gjorde I/de det??
Jeg er ved at være desperat....

Jeg har købt uldamme indlæg, først tre par og har nu bestilt 2 par mere, da de jo skal koges efter brug. Jeg smørrer også med brentan mundgel som jeg får på recept med det kan ikke rigtig tage det. Sidste gang kom jeg også på hormon creme, men det vil jeg gerne undgå denne gang.. Da det ikke er så godt for Oskar, at blive påvirket på den måde..

HÅBER AT DER ER NOGEN SOM KAN HJÆLPE MIG..
En fortvivlet mor til Oskar på 12 dage..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2009

Mathilde

Janni Knudsen skriver:

Er der nogen der har prøvet at få svamp i brystet pga amning.
Jeg fik det da jeg ammede min datter, da jeg brugte avent brystskaller pga ømme brystvorter og kom ikke rigtig af med det.
Nu har jeg fået det igen, sundhedsplejersken snakkede om at sporerne kan have været skjult i brystet og da jeg nu ammer igen blomstre de igen.
Jeg er så træt af det, da jeg ikke vil have at det skal ødelægge amningen denne gang.
Er der nogen af jer der fik bugt med svampen, mens I ammede? Eller kender nogen som vandt kampen over svampen...
Hvis JA, hvordan gjorde I/de det??
Jeg er ved at være desperat....

Jeg har købt uldamme indlæg, først tre par og har nu bestilt 2 par mere, da de jo skal koges efter brug. Jeg smørrer også med brentan mundgel som jeg får på recept med det kan ikke rigtig tage det. Sidste gang kom jeg også på hormon creme, men det vil jeg gerne undgå denne gang.. Da det ikke er så godt for Oskar, at blive påvirket på den måde..

HÅBER AT DER ER NOGEN SOM KAN HJÆLPE MIG..
En fortvivlet mor til Oskar på 12 dage..

Nu ved jeg ikke hvad det er for noget svamp du har, men Celina fik trøske og smittede mig ved amning. Føj nogle ømme brystvorter jeg fik!  Vi fik begge brentan og det har hjulpet. Vi er kommet af med det og jeg håber ikke det kommer igen

Anmeld

21. august 2009

Knudsen

Ja, det er det samme. Oskar har også trøske, det havde Signe også som baby. Der gik bare rigtig længe inden det blev opdaget, så det nåede at blive rigtig slemt. Jeg troede at det var normalt at det kunne gøre ondt at amme.

Denne gang fik vi det også ret hurtigt indenfor den første uge, da han suttede hul på vorterne.
Det er heldigvis helet nu, så nu kæmper vi bare med trøsken og svampen.
Jeg bruger danskvand til både mig selv og Oskar. Uld ammeindlæg som bliver kogt hver dag (sikke et arbejde) og så smører jeg også med brentan mundgel.
Har lige bestilt en ny ved lægen, da det ikke er ovre endnu. Det hjælper stille og roligt men jeg synes at det er svært at få bugt med..
Hvor tit behandlede du med brentan? Smurte du brystvorterne efter hver amning? Behandlede du også Celina eller kun dig selv?

Anmeld

21. august 2009

RGN

Profilbillede for RGN
Det er i hvert fald vigtigt at du lader dine bryster få en masse frisk luft, så efter du har vasket dem er det en god ide at tørre dem 100 % og derefter lader dem få en masse luft. (Ja, jeg ved godt det ikke altid er nemt at rende halvnøgen rundt, men det er sundt)
Når du behandler med brentanen så skal du også fortsætte op til 2 uger efter sy mptomerne er forsvundet, da sporerne kan ligge uden huden og vente på at få mulighed for at bryde frem igen. Det burde kunne forhindres med 2 ugers længere behandlingstid.
Svamp kan desværre også gemme sig i ammeindlæg og så kan det blive en ond cirkel.

Held og lykke med at komme af det med i hvert fald.

Anmeld

9. oktober 2009

Leneur

Nu er det så sådan at jeg også har fået svamp i brysterne men min datter har ikke trøsken. Skal jeg så bare lade bretan blive på b.vorterne når hun skal die? Eller skal jeg vaske af inden?

Anmeld

9. oktober 2009

SaNiNa

Nicklas og jeg har trøske lige nu og det gøre bare mega hammerende ondt.

så alt bliver skoldet her efter brug sutter 2-3 gang om dagen og når det er væk skal alt hans lege tøj vaskes så vi er sikkere på det er hel væk.

vi får begge brentan nicklas i sådan noget glé noget og mit i craem.

Anmeld

9. oktober 2009

Leneur

Sanne og Nicklas skriver:

Nicklas og jeg har trøske lige nu og det gøre bare mega hammerende ondt.

så alt bliver skoldet her efter brug sutter 2-3 gang om dagen og når det er væk skal alt hans lege tøj vaskes så vi er sikkere på det er hel væk.

vi får begge brentan nicklas i sådan noget glé noget og mit i craem.

men når du er færdig med at amme og vasket grundigt af og smurt, så lader du cremen blive på og vasker ikke af når du skal amme igen?

Anmeld

9. oktober 2009

Knudsen

Vi har også stadig trøske/svamp.. Jeg er begyndt at bruge suttebrikker, da vi blev ved med at smitte hinanden.. Det hjælper, nu gør det ikke ondt længere når han dier. Men de er stadig røde  og hævede, jeg tvivler på at vi kommer helt af med det mens jeg stadig ammer..

Jeg er også gået over til engangs indlæg, og skifter ved hvert bryst hvergang når han har spist.. Jeg smører også stadig med brentan mundgel.. Har fundet ud af, at man skal smørre op til 8 gange om dagen for at det skal have en effekt..

Morgen og aften vasker jeg med dansk vand og holder sæbe langt væk, for at kroppens egne bakterie balance skal kæmpe med infektionen..

Knus Janni

Anmeld

9. oktober 2009

SaNiNa

Leneur skriver:

men når du er færdig med at amme og vasket grundigt af og smurt, så lader du cremen blive på og vasker ikke af når du skal amme igen?

Det er skam osse det vi gør... vi er næsten i bund med alt det er trøske pis og iiih hvor bliver det dejlig når vi er helt færdig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.