ann-kristina skriver:MrsMartens skriver:
Her får ingen af ungerne komælkeprodukter! Sådan som mælkeproduktionen ser ud idag, er mælk og lign. faktisk slet ikke sund!!
Vi får kalk gennem andre madvare, og driker i stedet vand.
Skal vi have yougurt køber jeg fåreyougurt (græsk) fra indvandrebutikkerne.
Øhhhh hvorfor er det lige at mælk ikke skulle være sundt? Det forstår jeg slet ikke
Idet man pastoiserer mælk, dræber man bakterierne i mælken, men man fjerner dem ikke, så når du drikker mælk, drikker du en bakteriegrød!!
Komælk indtager også førstepladsen, når det gælder allergifremkaldende mad. Det er dokumenteret, at den forårsager diarré, kramper, oppustethed, hududslæt og akne. Komælk er hovedårsagen til de fleste øreinfektioner høs børn (bla. MØB), og er blevet sat i forbindelse med bl.a. insulinkrævende diabetes, leukæmi og infertilitet! Ca. 50 % af de børn, der får dræn i øret, kan slippe for det, ved at fjerne mælkeprodukterne fra deres kost. Og har dit barn enten asmatisk bronkitis, eksem eller asma, så kan det afhjælpes ved at fjerne mælkeprodukter og gluten (hvede).
Vi er et af de folkeslag i verden, der drikker mest mælk. Og vi er et af de lande i verden, der har flest tilfælde af knogleskørhed overhovedet!! Mælk indeholder ikke nogen næring eller kalk, som vi ikke kan få meget bedre gennem andre madvarer. Kalkoptagelsen fra mælk er dårlig ift den kalk, vi meget bedre kan optage gennem grønne grønsager, mandler og f.eks. sesamfrø.
Der er en engelsk forsker der er ved at undersøge om mælkeindtaget også fremmer brystkræft..... i vesten (mælkedrikkende verden) har vi et brystkræfttilfælde per niende kvinde!!!! I f.eks Kina og Japan, hvor man slet ikke har den samme mælkekultur som her, er der ca. ét brystkræfttilfælde per 10.000 kvinder!!!!
Og jeg kan blive ved!!!!
Bl.a. er der en masse østrogen i mælk, fordi man malker drægtige køer!!!
Stof til eftertanke!!!
Anmeld