Mælkeprodukter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.603 visninger
8 svar
0 synes godt om
28. marts 2008

camillawp1982

Hej :D

Hvad er det nu man siger ang. mælkeprodukter til de små?

Altså i starten er det jo modermælk eller erstatning, men hvornår må de begynde at få komælk?

Anbefaler man stadig sødmælk til de helt små? Personligt synes jeg at sødmælk er ulækkert med alt det fedt, men hvis barnet har brug for det, så må jeg jo bøje mig i støvet. Men bliver det ikke svært at vænne dem fra den fede mælk? Kunne man evt. give barnet mindre fed mælk, og så blande noget smør i maden i stedet for? Jeg tror det ville være nemmere at vænne barnet af med det, da det er mere skjult.

Hvad med yoghurt, ymer og den slags?

MVH Camilla

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2008

Honningblomst

Camilla WP skriver:

Hej :D

Hvad er det nu man siger ang. mælkeprodukter til de små?

Altså i starten er det jo modermælk eller erstatning, men hvornår må de begynde at få komælk?

Anbefaler man stadig sødmælk til de helt små? Personligt synes jeg at sødmælk er ulækkert med alt det fedt, men hvis barnet har brug for det, så må jeg jo bøje mig i støvet. Men bliver det ikke svært at vænne dem fra den fede mælk? Kunne man evt. give barnet mindre fed mælk, og så blande noget smør i maden i stedet for? Jeg tror det ville være nemmere at vænne barnet af med det, da det er mere skjult.

Hvad med yoghurt, ymer og den slags?

MVH Camilla

Jeg har givet sødmælk fra de var 7-8 mdr. og efter de er et år, så har den stået på minimælk...tror såmænd de fik minimælk inden det anbefalede år..men mine drenge har heller ikke manglet noget hvad fedtdepoter angår;).
Gør du bare som du synes...men jeg har nu ikke oplevet at det var svært at vænne af...det er jo bare det eller intet.;)

Anmeld

28. marts 2008

MrsMartens

Her får ingen af ungerne komælkeprodukter! Sådan som mælkeproduktionen ser ud idag, er mælk og lign. faktisk slet ikke sund!!
Vi får kalk gennem andre madvare, og driker i stedet vand.
Skal vi have yougurt køber jeg fåreyougurt (græsk) fra indvandrebutikkerne.

Anmeld

28. marts 2008

ann-kristina

MrsMartens skriver:

Her får ingen af ungerne komælkeprodukter! Sådan som mælkeproduktionen ser ud idag, er mælk og lign. faktisk slet ikke sund!!

Øhhhh hvorfor er det lige at mælk ikke skulle være sundt? Det forstår jeg slet ikke

Anmeld

28. marts 2008

MrsMartens

ann-kristina skriver:

MrsMartens skriver:

Øhhhh hvorfor er det lige at mælk ikke skulle være sundt? Det forstår jeg slet ikke

Idet man pastoiserer mælk, dræber man bakterierne i mælken, men man fjerner dem ikke, så når du drikker mælk, drikker du en bakteriegrød!!

Komælk indtager også førstepladsen, når det gælder allergifremkaldende mad. Det er dokumenteret, at den forårsager diarré, kramper, oppustethed, hududslæt og akne. Komælk er hovedårsagen til de fleste øreinfektioner høs børn (bla. MØB), og er blevet sat i forbindelse med bl.a. insulinkrævende diabetes, leukæmi og infertilitet! Ca. 50 % af de børn, der får dræn i øret, kan slippe for det, ved at fjerne mælkeprodukterne fra deres kost. Og har dit barn enten asmatisk bronkitis, eksem eller asma, så kan det afhjælpes ved at fjerne mælkeprodukter og gluten (hvede).

Vi er et af de folkeslag i verden, der drikker mest mælk. Og vi er et af de lande i verden, der har flest tilfælde af knogleskørhed overhovedet!! Mælk indeholder ikke nogen næring eller kalk, som vi ikke kan få meget bedre gennem andre madvarer. Kalkoptagelsen fra mælk er dårlig ift den kalk, vi meget bedre kan optage gennem grønne grønsager, mandler og f.eks. sesamfrø.

Der er en engelsk forsker der er ved at undersøge om mælkeindtaget også fremmer brystkræft..... i vesten (mælkedrikkende verden) har vi et brystkræfttilfælde per niende kvinde!!!! I f.eks Kina og Japan, hvor man slet ikke har den samme mælkekultur som her, er der ca. ét brystkræfttilfælde per 10.000 kvinder!!!!

Og jeg kan blive ved!!!!
Bl.a. er der en masse østrogen i mælk, fordi man malker drægtige køer!!!
Stof til eftertanke!!!

Anmeld

29. marts 2008

Nan

Jeg er enig med MrsMartens omkring problematikken omkring komælk og industrialiseringen af produktionen. Dog spiser og drikker vi komælksprodukter alligevel for det har vi valgt - men økologiske soyaprodukter har også en stor plads i mit hjerte - og køleskab og erstatter nok en liter eller to en gang i mellem.

http://www.bruuntechen.dk/

Anmeld

29. marts 2008

Magnus

Komælk er fantastisk sundt... synd det mest er for kalve...

Men havre fræs smager bare hammer skod med cola... så lidt mælk ryger der ned for Freja, men hun får egentlig mest vand at drikke.

Og i øvrigt... hvis man skulle leve efter samtlige kloge menneskers forskning, skulle vi leve af biodynamiske mineralske selvdøde salte og supplere med kogt vand... til gengæld skulle man ikke bekymre sig om at dø af grin...

Anmeld

29. marts 2008

MrsMartens

Her bruger vi rismælk istedet for komælk, men det er mest i smooties og madlavning. For vi drikker ikke mælk mere!

Anmeld

1. april 2008

Muffinmus

Tja.... er nok mest enig med de 2 andre. William får heller ikke mælk, endnu. For han må gerne få det senere hvis han vil, men lige nu styrer jeg det og så får han det ikke. Igen, det er faktisk i mange tilfælde en god allergiskaber og desværre oplever mange at hvis de skærer mælken væk får deres unger det bedre.
Så ingen komælk som sådan, men han får da lidt smør i maden og ost i ny og næ:)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.