Underligt spørgsmål - Mastercard fra danske bank!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.009 visninger
6 svar
2 synes godt om
15. september 2014

Anonym trådstarter

Hej, min mor skal have afskaffet sig bankbogen og have sig et betalingskort. Hun er gammel og er mest tryg ved et kort hvor der ikke kan hæves over. Hun har danske bank. De har det kort der hedder Mastercard Debit/Mastercard Direct, hvor der ikke kan hæves over eller bruges flere penge end der står på kontoen. Hun er bange for at nogen skal stjæle kortet og bruge penge hun ikke har (har forsøgt at forklare hende at det højst sandsynligt ikke sker, men hun er lidt gammel og det kan være svært at tale fornuft med hende   om den slags ) Da min mor er meget svagtseende er det vigtigt at man kan mærke tallene på kortet ligesom på f.eks mit dankort, hvor tallene stikker "ud" af plastikken. Mener dog at kunne huske fra min ungdom at tallene på et sådan kort er "flade" og ikke kan mærkes. Det er dog mange år siden, og kan se at danske bank netop har lanceret nye kort. Er der en der har er mastercard debit fra danske bank som kan svare på om tallene kan mærkes? Min mor handler ofte online, dog kan hun på ingen måde lære at huske alle tallene på kortet i hovedet.

på forhånd tak for svar!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2014

QueDee

Jeg kan desværre ikke svare på det med kortet, men tag dog i banken med din mor - og hør hvad mulighederne er. Mon ikke de kan hjælpe med at finde en god løsning til din mor?

Anmeld

16. september 2014

SHERO

Jeg har lige fået et nyt Mastercard fra danskebank, der er det fladt, og indrettet til de berøringsfrie betaling (eller hvad dekalder det)

Anmeld

16. september 2014

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg kender ikke lige præcis den type Mastercard, du nævner, da jeg har et Mastercard kreditkort, men hvis jeg betaler med det i danske butikker, så kræver butikkerne et gebyr. Gør de ikke det på alle typer Mastercard? Hvis de gør, ville jeg mene, at et Visa Electron må være bedre. 

Anmeld

16. september 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Janey skriver:

Jeg kender ikke lige præcis den type Mastercard, du nævner, da jeg har et Mastercard kreditkort, men hvis jeg betaler med det i danske butikker, så kræver butikkerne et gebyr. Gør de ikke det på alle typer Mastercard? Hvis de gør, ville jeg mene, at et Visa Electron må være bedre. 

MasterCard debit er blevet udskiftet med visa elektron. Tror det er sådan landet over. 

Anmeld

16. september 2014

Anonym trådstarter

SDD skriver:

MasterCard debit er blevet udskiftet med visa elektron. Tror det er sådan landet over. 

Det passer ikke Danske bank bruger kun mastercard, hvor andre banker, f.eks jyske bank kun bruger visa. Så det kommer an på banken 

Anmeld

17. september 2014

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Det passer ikke Danske bank bruger kun mastercard, hvor andre banker, f.eks jyske bank kun bruger visa. Så det kommer an på banken 

Ok jeg er ved Jyske Bank, så det må være derfor, jeg kan se det på min banks hjemmeside.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.