Hej, min mor skal have afskaffet sig bankbogen og have sig et betalingskort. Hun er gammel og er mest tryg ved et kort hvor der ikke kan hæves over. Hun har danske bank. De har det kort der hedder Mastercard Debit/Mastercard Direct, hvor der ikke kan hæves over eller bruges flere penge end der står på kontoen. Hun er bange for at nogen skal stjæle kortet og bruge penge hun ikke har (har forsøgt at forklare hende at det højst sandsynligt ikke sker, men hun er lidt gammel og det kan være svært at tale fornuft med hende om den slags
) Da min mor er meget svagtseende er det vigtigt at man kan mærke tallene på kortet ligesom på f.eks mit dankort, hvor tallene stikker "ud" af plastikken. Mener dog at kunne huske fra min ungdom at tallene på et sådan kort er "flade" og ikke kan mærkes. Det er dog mange år siden, og kan se at danske bank netop har lanceret nye kort. Er der en der har er mastercard debit fra danske bank som kan svare på om tallene kan mærkes? Min mor handler ofte online, dog kan hun på ingen måde lære at huske alle tallene på kortet i hovedet.
på forhånd tak for svar!
Anmeld