Hjælp til debat :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.377 visninger
10 svar
10 synes godt om
14. september 2014

1977

Profilbillede for 1977

Min veninde og jeg har et barn på samme alder - 8 år. Vi har de sidste 7 år haft en debat kørende om sengetider. Hun mener vi er for strenge, og vi mener de er for slappe  

På hverdage kommer vores i seng kl 19.30, for vi skal op kl 05.30 senest og i weekenden kommer han i seng kl 21. Deres kommer i seng 20.30 på hverdage, men bliver afleveret i SFO samme tid som her - 06.30. 

Min påstand er at selvfølgelig er barnet træt og bøvlet om eftermiddagen, for der er for lidt søvn. 

Er det bare os, som er alt for strenge? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2014

LinLin

Jeanne skriver:

Min veninde og jeg har et barn på samme alder - 8 år. Vi har de sidste 7 år haft en debat kørende om sengetider. Hun mener vi er for strenge, og vi mener de er for slappe  

På hverdage kommer vores i seng kl 19.30, for vi skal op kl 05.30 senest og i weekenden kommer han i seng kl 21. Deres kommer i seng 20.30 på hverdage, men bliver afleveret i SFO samme tid som her - 06.30. 

Min påstand er at selvfølgelig er barnet træt og bøvlet om eftermiddagen, for der er for lidt søvn. 

Virker deres barn da træt?!

Min søn på 8 kommer til hverdag i seng 19.30 - han vågner selv hver dag ca 5.45, selvom vi først skal op en time senere. I weekenden kan han være oppe til 21.30 og står så stadig op før 6

Børn har jo ikke samme søvnbehov!

Anmeld

14. september 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg tror ikke det er noget der er et facit på alle mennesker er forskellige og har forskellige søvnbehov. Sådan er det jo allerede fra nyfødt

Hvis det fungerer for dem at puttetiden er 20.30 selvom de skal ret tidligt op, jamen så er det da fint. Hvis de havde store problemer med overtræthed eller lign, ville de vel ændre på det.  

Anmeld

14. september 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Børn ka jo ha forskellige søvnbehov, ligesom voksende har.

Min venindes søn er 10 dage ældre en min datter. Han kommer i seng mellem kl 20-21 og ska op kl 6.15 ligesom min datter der bliver puttet kl 19, senest 19.30. Så selvom de er lige gamle har deres søvnbehov altid været meget forskellige.

Tror bare man er nød til at se på hvordan ens barn trives, også tilpasse sig efter det. Vh stine

Anmeld

14. september 2014

Happiness

Enig i de andre. Synes ikke det er noget man kan opstille sådan. Børn har forskellige behov. Med mindre barnet er påvirket af det. Så ville jeg nok nævne det overfor veninden på en pæn måde  

Min søn på 3 kommer i seng 19.30 og vågner af sig selv mellem 5.00-6.30. Så jeg tror bestemt at han ville klare at blive lagt kl 20.30 når han bliver 8 Han bliver så lagt 19.30 alle dage, på nær hvis vi laver noget i weekenden, og ikke er hjemme. Det fungerer fint her, da han alligevel er træt der omkring, og faktisk selv beder om at komme i seng til tider

Anmeld

14. september 2014

TNBC

Jeanne skriver:

Som voksne, er børn jo også forskellige. 

Jeres barn hsr brug for mere søvn end deres, så sådan er det vel bare.  Så længe barnet ikke er træt pg ikke kan have en alm. Hverdag, så ville jeg ikke sige noget til det. 

Anmeld

14. september 2014

Mumto3

Som mor til 3 børn kan jeg skrive under på at børns søvnbehov er forskellige!

Vi har den udfordring at vores barn på 8 år, har brug for betydelig mindre søvn en ham på 10 år, og det er svært at lillebror skal sidst i seng men ideelt set, så burde storbror sove seneste kl. 20.00, mens lillebror sagtens kan klare først at sove 21.00 eller senere, selvom de skal op samtidig. Lillebror har altid sovet mindre end storebror, og er altid MERE frisk end storebror!

Anmeld

15. september 2014

1977

Profilbillede for 1977

Mange tak for svar 

Anmeld

15. september 2014

modesty

Jeanne skriver:

I har haft en debat kørende i 7 år omkring en forskel på en time?! Shit...

Blandt mine veninder er der en forskel på cirka et par timer m.h.t. putningstid. Mellem 19 og 21. Vi har aldrig diskuteret hvad der er "rigtigt" eller "forkert". Man må jo indrette sig efter barnet, og sit liv generelt.

Anmeld

15. september 2014

tinemus79

min dreng på 9 bliver puttet hver dag kl 20 og sover lige indtil jeg vækker ham 6, 45. og han kunne sagtens sove videre. Børn i den alder har stadig brug for meget søvn, men om det lige er 9 eller 10 timer som et eksempel er meget individuelt. jeg ville holde fast på hvad jeg mener er bedst for mit barn og så bare lukke den der. Børn kan være et meget farligt emne at diskutere, for vi har alle forskellige meninger og der er sjældent nogen facitliste. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.