Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
hjæælp piger! Min søn på 4 mdr er begyndt på grød til middag. Men når han har fået grød vil han ikke have sin flaske bagefter? Og han kan ikke rigtig finde ud af at drikke vand til maden så er bange for at han ikke får dækket sit væskebehov når han mister 1 flaske.. Han skal også snart til at have grød om aftenen, og så vil han jo miste 2 flasker... Burde han ikke drikke flaske efter grøden i den alder han har nu?? Ved ikke helt hvad jeg skal stille op...
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Vi har altid givet vand i en kop.
Er også lige startet op på grød. Vores er også 4 mdr. Vi giver lidt vand fra kop ( evt et lille snapseglas) og derefter ammer jeg igen.
Han bliver også tilbudt vand af kop??Mit spørgsmål går på om det er et problem at han så mister en flaske..
Det ved jeg desværre ikke ... ??
Nej det er ikke et problem, grøden erstatter jo et måltid (flasken)
Min søn på snart 5 mdr er også lige startet på grød, men han virker ikke tørstig umiddelbart efter. Jeg venter en halv time før jeg forsøger at amme. Så vil han gerne.
Hvor længe efter prøver du at give flaske?
missehxx skriver: hjæælp piger! Min søn på 4 mdr er begyndt på grød til middag. Men når han har fået grød vil han ikke have sin flaske bagefter? Og han kan ikke rigtig finde ud af at drikke vand til maden så er bange for at han ikke får dækket sit væskebehov når han mister 1 flaske.. Han skal også snart til at have grød om aftenen, og så vil han jo miste 2 flasker... Burde han ikke drikke flaske efter grøden i den alder han har nu?? Ved ikke helt hvad jeg skal stille op...
Vi gav hende vand af tudkop, eller en lille suttesflaske.
Når han ikke er ældre, så skal han ikke have så meget grød at det erstatter en flaske. Mælk er det vigtigste, helt op til 9-12 måneders alderen.
Smagsprøver på tre-fire skefulde og så mælk for resten
Jeg siger som Julie WH - mælken er vigtigere end grøden, det er slet ikke vigtigt for så lille en baby at få fast føde. Jeg ville give en flaske først og så lidt grød for resten af pengene.
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128