Urolig ved skemåltider og nægter mme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

548 visninger
2 svar
0 synes godt om
14. september 2014

mchip

Hej med jer

Min søn på 6 mdr har aldrig rigtig været glad for flasken og mme grundet væske på ørerne så vi startede tidligt med grød/mos, hvilket resulterede i at han slet ikke ville tage flasken i løbet af dagen og kun 2 om natten. Det gik så fantastisk med skemaden i en meget kort periode. Nu har han de sidste 14 dage nærmest intet spist og åbner slet ikke munden for skeen ligemeget hvor længe siden han sidst fik noget. Han drikker gerne vand og han får mme på kop og stadig 2 flasker til aften/natten, men det bliver til i alt 2-300 ml, så det er ikke det der tager hans appetit da han er en stor dreng på 8,4 kg og 74 cm lang. Jeg tænker tigerspring da jeg ikke kan se tænder og fordi han i øjeblikket er meget opmærksom på detaljer og er begyndt at rulle. Han går fra smil til gråd på ingen tid og er meget aktiv i hans vågne tid. Så aktiv så han slet ikke har tid til at sidde i den stol og spise og giver jeg ham en ske eller legetøj i hånden stirrer han på det og ænser slet ikke at jeg prøver at give ham mad. Han sidder også altid selv med noget, men det smider han typisk med efter meget kort tid og han kan jo ikke spise sig mæt selv endnu. Nogen der har oplevet noget lign ved den her alder? Han er vågen, frisk og sover godt, men ved ikke om jeg skal tage ham til lægen når han nærmest ikke har haft appetit i 2 uger!?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2014

Sujan

Har du prøvet med "rigtig" mad? Kartoffelmos eller frugt han kan gumle på?

Min datter gad ikke rigtig mos og grød så vi røg hurtigt over på "rigtig mad" og det spiste hun med velbehag

Anmeld

14. september 2014

mchip

Ja han får altid noget han kan gumle på eller stykker af mad men han nipper til det og så smider han med det. Han er kun lige blevet 6 mdr. Men det er appetitten der driller og så noget vilje tænker jeg.. Han virker bare aldrig sulten uanset hvor lang tid der går!?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.