Uld til et "kogende" barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

664 visninger
7 svar
3 synes godt om
14. september 2014

Jupiter

Hej baby- brugere!

Jeg har de seneste dage læst et par eller flere indlæg om at uld skulle være godt til børn der sveder om natten.

Derfor overvejer jeg nu om det måske er en mulighed til vores datter på 16 måneder - også i løbet af dagen.

Jeg bryder mig ikke selv om følelsen af uld på min krop, og har derfor egentlig aldrig rigtig prøvet det, Men...

Hun er simpelthen et kogende barn altid altid altid!

Selv om vinteren render hun rundt og sveder, og når hun er herhjemme (eller bare indendørs) i varme omgivelser, bliver hun endda fugtig og klam selvom hun render rundt kun i ble.

Har I erfaringer med uld? Og skal det være tøj, undertøj, nattøj, strømper - eller hvad oplever I der virker?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg synes det er noget underligt noget med det uld der. Alle siger det er temperaturregulerende og børnene derfor hverken skulle svede eller fryse i det, men min søn som også er et varmt barn, har altid altid kampsvedt ligemeget om det var uld eller bomuld! Købte nemlig nogen svinedyre uldbodyer og natdragter da han var yngre, for at afhjælpe det. Men det ændrede altså ikke noget her. 

Anmeld

14. september 2014

Pikku Myy

Jupiter skriver:

Hej baby- brugere!

Jeg har de seneste dage læst et par eller flere indlæg om at uld skulle være godt til børn der sveder om natten.

Derfor overvejer jeg nu om det måske er en mulighed til vores datter på 16 måneder - også i løbet af dagen.

Jeg bryder mig ikke selv om følelsen af uld på min krop, og har derfor egentlig aldrig rigtig prøvet det, Men...

Selv om vinteren render hun rundt og sveder, og når hun er herhjemme (eller bare indendørs) i varme omgivelser, bliver hun endda fugtig og klam selvom hun render rundt kun i ble.

Har I erfaringer med uld? Og skal det være tøj, undertøj, nattøj, strømper - eller hvad oplever I der virker?

Jeg mener at pointen (eller en af pointerne) med uld er at det sørger for at barnet ikke bliver våd, og dermed potentielt kold, når han/hun sveder. Ulden kan indeholde fugten.

Når man tonser, sveder man. Og det er egentlig ligegyldigt hvor koldt der er. Efterfølgende kan det så være at han/hun sætter sig stille og roligt ned. Nu producerer kroppen ikke længere et overskud af varme, og sveden begynder at fordampe => et koldt barn. Det undgår man med uld.

Det behøver ikke være alt tøjet, bare det inderste lag. Vi har brugt uldundertrøjer. Og det er iøvrigt ikke sandt at (alt) uld kradser. Det skal bare være det rigtige.

Anmeld

14. september 2014

Røverdatter

Jupiter skriver:

Hej baby- brugere!

Har altid brugt uld til min dreng og han er også en varm dreng. Det er jo ikke fordi at de stopper med at være varme bare fordi de får uld undertøj på, men jeg synes helt klart at det er lækkert at bruge til min søn.

Hvis du ikke vil gå på kompromis med kvalitet så er nostebarn.dk virkelig godt! Ellers har de af og til tilbud på purebaby.dk men også i føtex og bilka er der billigt uldundertøj. Husk at vælge det der er 100% uld

Du kan også vælge en kombination af silke og uld - silke er ligeledes varmeregulerende

Anmeld

14. september 2014

Jupiter

Tak for jeres svar piger.

Det lyder jo fornuftigt nok, det med at uld absorberer sveden. Det er jo der problemet ligger - eller det er den del af problemet som vi kan og gerne vil gøre noget ved i hvert fald 

Jeg har altid oplevet at det kradser, men jeg har set mange babydragter som ser virkelig lækre ud.

Måske jeg skulle give det et forsøg med et sæt eller to 

Anmeld

14. september 2014

Aluka

Jupiter skriver:

Tak for jeres svar piger.

Det lyder jo fornuftigt nok, det med at uld absorberer sveden. Det er jo der problemet ligger - eller det er den del af problemet som vi kan og gerne vil gøre noget ved i hvert fald 

Jeg har altid oplevet at det kradser, men jeg har set mange babydragter som ser virkelig lækre ud.

Måske jeg skulle give det et forsøg med et sæt eller to 

Jeg er heller ikke selv til uld. Men brugt det meget til min søn da han var helt lille, fordi han var efterårsbarn.. Synes meget at det man køber til børn ikke virker så kradsende. Men han fik børneeksem da han var 3-4 måneder, og vi blev anbefalet ikke at bruge uld, fordi det kunne være ubehageligt for huden.  

Anmeld

14. september 2014

Tulle28

Min yngste er meget varm og har aldrig brugt ren uld, jeg synes hun blev for varm. Prøv at kigge på purebaby.dk, der kan du bl.a. finde bodyer i silke/uld som også skulle være temperaturregulerende.

Anmeld

14. september 2014

modesty

Jupiter skriver:

Hej baby- brugere!

Jeg har aldrig fattet dét med at uld skulle være godt når man sveder. Både min søn og jeg sveder endnu mere med uld.

Jeg tror at det er en misforståelse der er opstået fordi man siger at uld er godt til at transportere sved væk fra kroppen, hvor bomuld bare bliver vådt. Men altså - man sveder jo mere med uld end bomuld, så i sidste ende ville jeg gå efter så lidt og luftigt tøj som muligt hvis der er meget sved.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.